[WN] Cutting karakter

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Loody

Cutting karakter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-09 09:20

Tja, na een goed gesprek met iemand blijkt dat mijn paardje toch heel veel cutting bloed te hebben.(wist wel dat er iets in zat)

En daarbij ook het karaktertje van een cutter :)

Helaas zit er geen gebruikersboekje bij maar zou wel willen weten hoe jullie cuttingpaardjes zijn in karakter.
en hoe ga je ermee om?

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 20:27

Cutters zijn vrij alert 8-) vanavond nog een leuk staaltje van meegekregen... arghhh. Erg intelligent ook, denken veel voor zichzelf. Daar moet je wel tegen kunnen.

hiphopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 20:55

Hmmm, zou mijn alpenquarter ook cuttingbloed hebben dan? :D

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 21:27

Denk het wel :Z

hiphopje

Re: Cutting karakter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 12:44

sorry, ik was een beetje melig

smax

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 13:15

Ik heb en reining/cutting gefokt paardje gehad, helaas overleden.
Maar dat was een hittepetit :D
Liefst alleen maar buiten, op stal was hij chagerijnig
Buiten hield hij alles in de gaten, de kudde van de buurman , of het nou koeien of schapen waren
op het land, had hij altijd speel uurtje in zijn eentje...de rest waren over het algemeen toch pleasure paarden :D
Hij was niet of nergens bang voor, en nergens van onder de indruk, dan zou je zeggen cool, maar ook lastig :D
Maar een geweldig paard, en een enorme komiek
Hij staat in mijn profiel hij heette Little red corvette aka Joshey ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 15:30

De enige quarter die mijn hart ooit sneller heeft laten kloppen was er eentje met cuttingbloed, en hij sprong er voor mij echt uit door z'n intelligentie en humor. Dat straalde er ook vanaf, en zo bleek 'ie in het echt ook te zijn. Slim, lief, ontdekkend en stiekum ook een grote clown :+:

piggeljay

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 18:12

cutting paarden.... net wat CC en smax al zeggen ze zijn alert. alles wat beweegt moet op zijn plek gehouden worden dus in het land zijn ze aardig druk, onder het zadel moeten ze heel strak gereden worden omdat ze anders de leiding over nemen of heel vervelend worden.
geen paard voor iedereen maar wel voor iemand die overwicht op het paard kan overbrengen.
buiten ritten met deze paarden zijn over het algemeen een ramp.
( bij mijn paarden tenminsten ) ze willen liever aan het werk dan stom over een paadje lopen en bos lucht op snuiven, nee ze willen galopperen en liefst zo hard mogelijk.
dus als je paard echt een cutter is, is regel 1 in het gebruikers boekje... hem veel aan het werk zetten
regel 2 zelf baas blijven, en hem niet de leiding geven of laten nemen.
en regel 3.... als je in de mogelijkheid bent laat hem dan ook eens met koeien werken. :D

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 20:06

Het zijn een dus een soort Border Collies? :D

Stookly

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 23:13

Helemaal eens met eerder gemaakte opmerkingen. De mijne is erg speels. Kippen en shetlanders zijn wel eens de klos, dan komt het cutting bloed echt bovendrijven. Leuk om naar te kijken. Daarnaast is het een echte onvermoeibare km vreter, het liefst in de 5de versnelling. Dan is hij in z'n sas. Hij let goed op wat er in z'n omgeving gebeurd en is dan ook snel verveeld als we in de rijbak rijden. Goed aan het werk zetten en houden dus. Veel afwisseling is belangrijk. En nergens nie bang voor, nieuwsgierig, slim, snel en een hart van goud. Soms denkt hij iets te veel mee.

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 07:29

@miryam :j idd. Daar kun je ze goed mee vergelijken.

Loody

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-09 07:34

bedankt voor de reacties :)

Ik herken er veel in, ook via PB reacties gehad, zeer bedankt ;)

PJ dat gaat zeker gebeuren :)

Ods
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 13:14

Goh hoe herkenbaar de karaktertjes van onze Cuttingpaarden ;) Hoewel ik betere ervaringen heb om die van mij met respect te behandelen. Onze oudste merrie accepteert geen onterechte straffen en straft je dan ook gelijk af. :j Ik hoef ze ook niet flink onder de duim te houden maar zoals bij alle andere rassen dienen ze mijn ruimte te respecteren en dat doe ik omgekeerd ook. Het zijn wel paarden die erg (mee) denken en je daardoor vaak voor willen zijn met het 'werk' aanbieden.

Wat ik zo prachtig vind is dat ze alles zien, onze merrie Snap ziet elke spin op de muur en volgt ze graag. Ze zijn altijd wakker en vrolijk. Ik weet niet wat andere doen maar bij ons gaat menig schaapje of geit de wei uit en als ze echt wakker is jaagt ze vogels de wei uit.

Mijn stelling… Pleasure paarden zijn misschien een Pleasure om op te rijden…. maar Cutters zijn een Pleasure om mee om te gaan ;)

Loody

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-09 13:39

idd Ods vooral het meedenken is best lastig af en toe en ben nu aan het leren om daar makkelijker mee om te gaan.

onterecht boos worden maakt ze me meteen duidelijk door te reageren op mij en ik wordt dan weer even op mijn plaats gezet door haar :)

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 13:40

Kortom een Cutting karakter 8-)

Ods
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 13:47

Ohhh :oo

Precies Loody, maar als je daar eenmaal doorheen bent heb je een WERELDKNOL!!!

Loody

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-09 13:50

dat is ze al :+:

~~}> soms hoor Rob H

Ods
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 15:18

Loody schreef:

Moet je nagaan hoe gaaf de dan gaat zijn :):)

:+

Tuurlijk is ze nu al gaaf, stom van mij :o

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 14:26

Ik vind Cutting paarden niks voor een beginner (spreek uit ervaring :o )maar wel fantastisch!

tadita

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 08:57

rapido schreef:
Ik vind Cutting paarden niks voor een beginner (spreek uit ervaring :o )maar wel fantastisch!

ik heb ook een reining/cutting paard en ben een beginner. Ik wil der niet meer kwijt.
Hoor van veel mensen dat we een leuk duo zijn, dus ik ga dat langzamerhand ook geloven. :P

mijandap

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 16:48

Ook ik ben beginner en heb een cutting/reining quarter. Vind het nu ook een prima combie.

Wat ik hierboven allemaal lees komt niet helemaal overeen met die van mij.
Dan heb ik het over in de 5e versnelling een buiten rit maken. De eerste keer in het bos ging hij gelukkig echt niet hard. Wel is hij snel verveeld van 3x achter elkaar het zelfde rondje in de bak lopen dus veel afwisseling....

Gabon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 19:21

piggeljay schreef:
en regel 3.... als je in de mogelijkheid bent laat hem dan ook eens met koeien werken. :D

Ik kan niet wachten! Moet helaas nog een paar jaar wachten, maar zodra die van mij zo ver is kom ik zeker naar een koeien aai dag!!
Ik wou haar vandaag binnen halen, en liep eerst door om het stroom uit te doen, liep ze langs het hek met me mee, ik rennen, zij meerennen, ik stoppen, zij stoppen, ik omdraaien en terug, zij terug.. heb 5 keer heen en weer gerend langs het hek, en ze bleef mee achter me aan rennen

Loody

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-09 07:53

Ods schreef:
Loody schreef:

Moet je nagaan hoe gaaf de dan gaat zijn :):)

:+

Tuurlijk is ze nu al gaaf, stom van mij :o

heel stom :+ hahahahaha