Stage lopen bij zorgboederij

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

nynke1995

Stage lopen bij zorgboederij

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-09 12:29

Hallo, ik weet niet zo goed waar ik het moest neerzetten dus ik dacht zet het hier wel neer.

Nou wij moeten voor school een MAATSCHAPELIJKE stage doen , dus vrijwilligerswerk, we moeten in totaal 20 uren afleggen in 10 weken.
nou was er zo'n site waar vacaturen op stonden, nou was er dus ook 1 op een zorboederij en daar heb ik dus op gereageerd. Ik moet er maandag heen voor een kennismakinngsgesprek en heb er wel zin in :D. alleen er stond dat ik dan die paarden moest rijden zodat het veilig was voor de mensen die niet helemaal goed waren. En ik moet dan waarschijnlijk ook wel met andere dingen helpen alleen dat weet ik allemaal nog niet.

heb er opzich wel zin in.
Heeft iemand ervaring ermee , hoe het daar gaat enzo? Ik hou jullie wel op de hoogte

Groetjes..

doekenbas

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 23:08

hey,

ik heb er zelf niet stage gelopen maar wel een paar keer meegelopen. tis eigenlijk best intensief werk. jij bent daar aan het werk maar je hebt waarschijnlijk constant te maken met mensen die een verstandelijke beperking hebben (vind "mensen die niet helemaal goed zijn" wel een beetje neerbuigend klinken). deze mensen hebben vaak een dagbesteding op de boerderij en helpen met dagelijkse werkzaamheden. waar je op moet letten is dat je die mensen op hun niveau benaderd. er zal waarschijnlijk wel een hulpverlener aanwezig zijn die die mensen begeleid, maar stel dat jij iemand ergens op aan wil spreken (ze moeten gereedschap ergens opruimen ofzo) zorg dan dat je uitlegt op een rustige manier en niet roept hey ruim die hark even op!!
(ik heb dat ooit gedaan namelijk, het floepte er zo uit had meteen spijt,en had de arme jongen compleet over de zeik geholpen. heeft ruim een uur geduurt voor hij weer rustig was :o )

maar het is wel heel dankbaar werk hoor. erg leuk om die mensen te zien opleven en om te zien hoe gelukkig ze zijn als ze op een paard zitten. het maakt je dag :D

laat even weten hoe je het vindt?? hoop dat je een leuke stage hebt!!

Ginoya

Re: Stage lopen bij zorgboederij

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 18:06

Ik heb jaren op een stal gestaan die naast pensionstal ook zorgboerderij was. Ik vond het geweldig! De 'mensen met een beperking' waren altijd vrolijk, altijd vriendelijk en je kan geweldig met ze lachen.
Ieder heeft zijn eigen 'beperking' en zodra je dat doorhebt en er rekening mee houd is er niets aan de hand hoor.
Gewoon jezelf zijn dan komt het wel goed!
je zal zien, na twee weken komen ze gillend om je nek hangen, blij dat je er bent!

Angs1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 18:10

Ik geef vanavond een reactie, moet nu eten en naar mijn paardje!
Ik heb een jaar stage gelopen op een zorgboerderij.

nynke1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-09 15:56

Ik ben er geweest maar hoefde dit keer alleen te rijden op die paarden en de deelnemers (zo noemen de de mensen daar) hebben geholpen met uit de wei halen enzo, was heel leuk :D alleen ik had niet echt door dat ze een beperking had maar ze had het wel dus.

is idd heel dankbaar werk en vooral om te zien hoe geweldig ze het vinden om te rijden :D ze noemen bijvoorbeeld over een balkje lopen springen <Haha :P

Lydalfa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 19:38

Hoi!

Ben benieuwd hoe je het vond, ik heb zelf twee jaar bij een manege voor gehandicapten rondgelopen en heb het er superleuk gevonden! Leuk team, leuke ruiters, schatten van paarden. :D