[WN] Rijfotootjes

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Mandyke

Rijfotootjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-09 20:07

Voor alles is een eerste keer dus ik plaats hier ook eens wat fotootjes van mijn paardje tijdens de rijles. :):)
Wegens regelmatige rugklachten rijd ik helemaal niet zo veel, laat staan echt trainen dus het zijn eigenlijk meer hobbelfotootjes ... Als we les nemen wordt er vooral aandacht gegeven aan ontspanning en tempocontrole. Deze zijn genomen toen we een 8 moesten draven in de piste. Ik weet dat mijn paard verre van verzameld loopt en op de voorhand loopt (ik kan immers niet voldoende trainen om dit aan te pakken) en mijn houding is ook niet alles, dus tips mogen wel maar vriendelijk blijven hé! ;) Want ik plaats de foto's eigenlijk meer om eens te kunnen stoeffen over mijn super knappe stoere (ietsiepietsie te dikke ;) ) meid, Mandy. *\o/*

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Mandy in vol ornaat!! Prachtig hé!! ;)

Afbeelding

Afbeelding

__Naomii__

Re: Rijfotootjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 20:10

leuk !

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 20:12

Zijn de rugklachten bij jou of je paardje? Ik vind hem/haar? wel echt te dik uitzien. Dieetje zou geen kwaad kunnen :) Ziet er verder wel ontspannen uit hoor :j

Mandyke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-09 20:16

Ik ben degene die rugklachten heeft, ben weer net terug begonnen na een dikke maand weer niet kunnen rijden hebben.
Ja Mandy is echt te dik, ze heeft 24/7 een graaskorf aan om haar te doen afvallen, maar ik vrees dat ze nooit echt slank zal worden ;)

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 20:24

Kun je dan niet strook begrazing doen? En loswerken in de bak of wandelen? Ik zou er wel iets serieus aan doen, want ze is echt te dik. Ik dacht bij mijn pony ook altijd dat ze altijd wel dik zal blijven, maar het is nu een hartstikke gespierde slanke dame! Jou meisje kan ook echt wel slank zijn, iig. slanker dan dit :j
Groetjes

Mandyke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-09 20:27

Over de weidegang e.d. bij ons op stal heb ik niets te zeggen, de graaskorf is de enige oplossing. Mandy heeft daar weinig last van, ik moet er alleen voor zorgen dat ik volgend jaar meteen vanaf dat het weideseizoen start ermee begin dan komt het zover niet, nu ben ik pas half de zomer begonnen met de graaskorf omdat de smid mij voor hoefbevangenheid waarschuwde!

Zack

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 22:38

overdrijven is ook een vak hoor, ze is echt niet veelste dik.
Ik zie een grasbuik.. zie geen speknek oid..
(al zou een kaal landje wel beter zijn om idd te voorkomen van hoefbevangenheid)

Leuk jullie zo!! :D

birdybirdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 22:53

Leuke foto's! Goed dat je met haar gewicht aan de slag gaat, want ze is echt wel behoorlijk te zwaar en dat is zeker niet goed voor een paard. Denk aan de belasting van gewrichten, hoefbevangenheid. e.d. Maar je kan we zien dat ze een prachtig paard is hoor!

yenopi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 05:57

Ondanks alles vindt ik haar er prachtig en onwijs lief uitzien !

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 06:43

Zack schreef:
overdrijven is ook een vak hoor, ze is echt niet veelste dik.
Ik zie een grasbuik.. zie geen speknek oid..
(al zou een kaal landje wel beter zijn om idd te voorkomen van hoefbevangenheid)

Leuk jullie zo!! :D

Daar verschillen meningen over, maar wat belangrijker is is dat er zoveel gevaren aan zitten dat je beter zo snel mogelijk er wat aan kunt doen. Als het mis gaat vergeef je het jezelf nooit..

kimmylee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 12:00

Ziet er echt super uit.

Dat is nu echt lol met je knol en daar gaat het om. Dat je plezier hebt met je paard!! :D

E_Nalanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 12:03

Wauw! Harstikke mooi! En wat goed dat je bitloos rijd! :j Ze is idd wat te dik maar desonkans écht heel mooi! :D Mooie glans ook,
ik vind jullie een superleuke combi! :j

reina

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 14:30

Wat een leuk dier zeg! En fijn dat je zo´n plezier met haar hebt, het ziet er heel ontspannen uit. Ook ik vind haar te dik, zonde want zoals ZusJacobs al zegt zitten daar een hoop risico´s aan verbonden. Is het trouwens op de 2lazy7 ranch? Daar is het inderdaad moeilijk wat aan het gewicht te doen, de meeste paarden daar vond ik, laat ik het diplomatiek zeggen, goed gevuld... :D Wel een prachtig leven daar, geen wonder dat Mandy er zo happy uitziet!

Mandyke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-09 17:39

Reeds thanks voor jullie reacties! :j

Ja Mandy staat op de 2 lazy 7 ranch. De paardjes leiden daar een heerlijk leven maar het is net iets te 'bourgondisch' voor mijn paardje (en nog een paar anderen op stal ;) ), maar hopelijk zal het volgend jaar minder erg zijn als ik meteen in het voorjaar al met de graaskorf begin. Verder is ze absoluut niet sloom ofzo, dus dat zit nog wel snor ;)
En verder ... heb ik inderdaad heel veel lol met m'n knol :D meer moet dat voor mij niet zijn!

winnietje3

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 17:44

Wat een lieverd! Heerlijk he als je het zo fijn kunt hebben, en een band hebt met een paard :D

Met 1 van mn verzorgpaardjes heb ik dat ook, die schimmel op mn foto echt leuk!

En btw, liever wat te mollig dan te mager denk ik dan maar :)

Mandyke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-09 17:48

Ja Mandy is echt super, ben ook altijd heel trots op haar! Ik zou haar voor geen goud ter wereld willen ruilen hoor!! Dit is echt mijn dikke vriendin ;)

Verder loopt ze er dus nu zo bij ...

Afbeelding

Ze heeft de korf 24/7 om. Gelukkig maakt ze er eigenlijk geen probleem van. Ze kan er goed mee om, vind het volgens mij niet echt lastig en drinken en eten lukt goed, alleen het eten is nu met mate hé!

reina

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 09:46

Wat goed dat ze die korf accepteert. Kunnen ze niet ook gewoon een ietsje pietsje minder (rijk) voeren? Of iets van mazen over het kuil, dat de paarden er iets langer over doen?

Kan ze nu nog wel met andere paarden 'kroelen'? Dat lijkt mij namelijk het grootste nadeel van zo'n korf.

Mandyke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-09 15:44

Tja, wat betreft de kuil enzo ... niet elk paard bij ons op stal is te dik, de meesten zijn eigenlijk mooi op gewicht, zeker niet te mager maar ook niet te dik. Mijn paard wordt nu eenmaal dik van 'lucht' dus is het aan mij om dit onder controle te houden.

Wat betreft het kroelen met graaskorf ... dat gaat wel hoor, misschien niet zo handig als zonder, maar Mandy is zowiezo niet het spelende kroelende type dus ik denk niet dat ze nu iets mist ;)

MissPippin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 20:20

je kan haar toch ook alleen hele dag in bak laten ipv wei?

Mandyke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-09 10:36

MissPippin schreef:
je kan haar toch ook alleen hele dag in bak laten ipv wei?

Ik denk dat Mandy liever 24/7 bij haar kudde staat met haar graaskorf om dan dat ze alleen in een kale bak moet staan zonder graaskorf. Velen vinden zo'n graaskorf misschien zielig maar ik vind het zieliger om mijn paard uit haar kudde te halen en op te stallen of in een paddockje te zetten.

MissPippin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 11:13

[/quote]
Ik denk dat Mandy liever 24/7 bij haar kudde staat met haar graaskorf om dan dat ze alleen in een kale bak moet staan zonder graaskorf. Velen vinden zo'n graaskorf misschien zielig maar ik vind het zieliger om mijn paard uit haar kudde te halen en op te stallen of in een paddockje te zetten.[/quote]

als ik je paard zo bekijke zou ik toch kiezen voor de gezondheid van je paard hoor, overgewicht is nou niet echt een verwaarloosbaar probleem.

Mandyke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-09 11:42

Mij lijkt toch dat ik door het gebruik van die graaskorf voor de gezondheid van mijn paard kies.
Dit zijn trouwens foto's van eind juli (toen droeg ze de korf nog niet zo lang), ondertussen zijn er wel reeds wat kilootjes af. Ik ben er heus wel mee bezig!

Zicootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 12:49

jammer dat er weer getwijfeld wordt aan de bedoelingen van TS.. :roll:
zijn leuke foto's (vooral die zwemfoto in je profiel!!)
zo te zien en te lezen is TS zeer bewust van het overgewicht van haar paardje..
beetje minder belerend mag heus wel..

MissPippin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 17:26

de reacties zijn ook met de beste bedoelingen hoor. vind het een mooi paardje, en zie helaas veel te veel dikke paarden op diverse stallen. ben onlangs op zoek geweest naar nieuwe stal en merkte daarbij ook dat er weinig/niet met verstand gevoerd wordt. nu gelukkig stal gevonden waar dit wel gebeurd