Bij aankomst startkaart halen, keuren, was meteen goed ,daarna voorbespreking en was het tijd om te gaan op zadelen.
Ik wilde mijn laarzen uit de auto pakken, bleek ik twee verschillende linker laarzen bij me te hebben.
Ronald als een speer naar stal gescheurd en was net op tijd terug.
Intussen was Drop al ene keer flink op mijn teen gaan staan, auwwwww.
Toen kon is starten, 4 minuten te laat maar ja.
alles ging lekker, een tijdlang heb ik mee gereden met twee meiden die al veel arvaring hebben, zoveel zelfs dat de ene de WK in Maleisie gereden heeft.
Daar heb ik veel tips van gekregen.
Na 18 km kwam ik bij de P/A
Hartslag was 60 en er werd me gezet dat ik 10 minuten moest wachten...
Ik zei dat dat niet zo was, want 60 of lager is goed en mag je gelijk door.
Ik had de regels goed door gelezen, maar dat mesn bleef volhouden dat ze gelijk had.
Nou, dus maar effe naar de waterbak, kon Drop drinken en ik een peuk roken.
Daarna weer aangeboden.
andere veterinair had ik hier en zei telde jawel...60 en zei, je mag gaan!
Ik zei, toen ik net binnen kwam had ik ook 60 en moest ik wachten.
Ik had dus gelijk....60 is wel degelijk goed en mag je weg, dus de jury kwam erbij en heeft een aantekening op mijn startkaart gemaakt dat er 10 minuten na finishtijd weer afgetrokken mmoest worden.
Nou, gelukkig, want 10 is erg veel in een endurance rit.
Ik weer verder dus.
Effe flink tempo erop en alles ging lekker.
Totaan een 5 km voor de finish, daar kwam ik op een pad effe flink langs galopperen, zaten er controleurs tussen de bosjes die net de stoelen aan het opklappen waren, dus Drop schrok zich kapot, sprong drie meter naar rechts en ik ging er links met een salto af.
Gelukkig niet erg pijn gedaan, dsu weer snel erop en verder.
Op 1 km voor de finish ben ik gaan stappen.
Bij aankomst meteen aangeboden en helaas was de hartslag 62, dus 2 te hoog en kreeg ik 10 minuten straftijd.
na 10 minuten de herkeuring en toen waqs zijn hartslag 54, dus ik was gelukkig niet gediskwaliseerd.
Een half uur later moest ik hem weer bij de dierenarts aan biede.
Alles was gelukkig perfect en mocht ik het terrein verlaten.
"s avonds was de prijs uitreiking,.
Vond het wel leuk ok er effe heen te gaan,ook al word je met een kennismakings rit niet in de uitslagen lijst opgenomen.
Bij het ophalen van mijn startkaart kreeg ik wel een certificaat dat ik de rit goed gereden had.
Nou, daar was ik tuurlijk ook al hartstikke blij mee!
Jammer van die 10 minuten bij de finish, anders was de rit echt perfect geweest.
Nou, daar komen ze da, de eerste foto is pas gemaakt toen ik bij de P/A aan kwam.

Helemal happy zoals je ziet, was er naast gaan lopen en had de singel wat losser gedaan.
10 minuten onterechte wacht tijd, je ziet mij balen, maar Drop vond het wel best,had veel te kijken.

Daar gaan we weer, maken dat we weg komen

Bijna bij de finish, dus lekker kalm aan doen.

Met manlief cq groom, was best trots op Drop en mezelf.

Helaas hartslag 62 ipv 60, dus 10 minuten straf tijd en daarna opnieuw aanbiede.

Tja....en dan sta je daar dan 10 minuten....

Gelukkig na 10 minuten was de hartslag gedaalt naar 54 en mocht ik naar de veterinair.

Check check, dubbel check en gelkkig goed, kon gaan voor draven.

En dat doen we dus hier dan ook.

Ook dat was allemaal pico bello en mochten we het terein velaten met een super gezonde pony!

En mijn jongste supporters mochten ook nog even een rondje Droppen

Maar goed, toch weer rechtgezet
ttssss