Al bijna een jaar heb ik een westernzadel in mijn garage liggen waar niet meer mee gereden mag worden. De boom is kapot van binnen. Verder is er aan de buitenkant niets te zien en het er leuk uit.
Ik kwam deze week op het idee om er een barkruk van te maken, wat ik waarschijnlijk aan mijn stal ga geven voor in de kantine. Nu is mijn vraag.. Hoe maak je zoiets? Heeft iemand er ervaring mee of een bouwtekening?
Ik heb geen idee hoe je ze maakt, maar weet wel dat de Rib House Texas in Epe (en de andere locaties vast ook) ook barkrukken heeft met zadels erop. Misschien daar eens gaan kijken/vragen?
melissa_b
Geplaatst door de TopicStarter: 19-10-09 18:48
Heeft er iemand nog een tip?
Duke
Geplaatst: 21-10-09 14:42
Misschien een bestaande houten barkruk kopen (Kringloopwinkel? MP?) en dit zadel erop bevestigen met een paar flinke spijkers. Maar hoe, dat weet ik ook niet. Kwestie van erop leggen en blijven schuiven en passen en meten tot het een beetje goed ligt. Misschien met extra hout tussen de boom en de kruk de ruimte hier opvullen zodat het zadel wel stevig ligt op de kruk.
Ik heb even je linkje gevolgd en lees een herkenbaar verhaal trouwens. Ik heb ooit eens voor veel geld een tweedehands Circle Y (import uit Amerika) gekocht van een tussenhandelaar. Samen met haar het zadel gepast. En het lag goed. En toen mijn paard op een gegeven moment zadelnijd kreeg en rugproblemen, dacht ik dat hij door de omschakeling naar western gewoon een andere spieropbouw had gekregen en heb ik het zadel te koop gezet. Toen iemand het wilde kopen en dus naar de boom ging kijken, bleek deze flink ingescheurd te zijn. Waarschijnlijk door het ruigere werk in Amerika (is een cuttingzadel) is het zadel van binnen beschadigd. Met het rijden wat ik ermee deed, kon dit nooit gebeurd zijn, dus het zat er hoogstwaarschijnlijk al toen ik het kocht. Ik met mijn naïeviteit en gebrek aan kennis, had daar nooit naar gekeken. Had nu een zadel dat nauwelijks meer wat waard was terwijl ik het wel voor veel geld had gekocht. Dus de mijne wil ik nu ook als decoratiemateriaal te koop aanbieden, want hij ligt hier maar te verstoffen.