We waren wat later op weg dan gepland door een omleiding. Eenmaal in Laag Soeren mochten we parkeren op een weiland, wel een beetje ver weg
Meteen Tammy maar meegenomen naar de manege, gemeld en daarna de voorkeuring. Hartslag 36
en verder alles goed. Locomotie mochten we eerst in de manege doen, lekker op die hobbelige bodem, ik had geen A gekregen
Ik had nog geoefend maar Tammy hupte toch weer aan in draf, dus we moesten buiten nog even op het harde voordraven, maar gewoon een A
Terug naar de trailer rustig aan gaan opzadelen en op tijd naar de start toe

Onderweg was het zwaar
Tammy's steekloopje helpt toch niet echt mee als het pad zwaar is... En dat was het. Regelmatig plekken waar je zeker 20 cm het zand inzakte. Ook nog eens wat heuvels, die hebben we hier in Drenthe niet
Het viel Tammy allemaal wat zwaar. Ben daarom op tijd voor de p/a gaan stappen en lekker rustig aan gedaan. We hadden tot de p/a geen groompunten (alleen een op 5 km, niet echt nodig) dus vriendje en bokker Sodeletuut hadden het heel makkelijk
Even een paar minuten gekoeld en op de gok, ze zag er aardig rustig uit, aangeboden: 58, goed dus
Toen door naar de laatste 15 km. Meer zwaar pad, maar wel gezellige mensen om mee op te rijden
Samen met nummer 62 en 68 hebben we de laatste 12 km ofzo gereden. Ik ben bij de groompunten wat achter gebleven, zodat we ook even konden galopperen, daar werd ze toch wat frisser in dr hoofd van dan de hele tijd met de neus in de staart van een ander draven
Bij het laatste groompunt dus nog een blije Tammy

Vlak voor de finish reed ik mijn mederijdsters weer achterop en meegestapt. Bij de finish zag ik alleen mijn grooms niet
Die bleken aan de andere kant van de manege te staan... Zadel eraf, even gestapt en toch maar aangeboden: 60
Zonder te koelen, echt super voor Tammy. Bij de nakeuring had ze nog 56, maar ze had nog niet geplast. Dat heeft ze laten bij Carlaa voor de auto even gedaan
Sorry Carla
Locomotie mochten we helaas weer twee keer lopen, in de manege hupte ze weer aan dus we mochten ook weer op het harde lopen. Daar heb ik blijkbaar iets te enthousiast meegehuppeld... Mijn telefoon stuiterde uit mijn zak en op het moment dat ie op de grond viel ging Tammy er net op staan...
Mijn Nokia blijkt dus niet paard-proof te zijn, moet op zoek naar een nieuwe...
Afgezien van dat ging het super, ben vreselijk trots op mijn tammetje, dat we het toch maar even gedaan hebben