Het begon met de zeer goede voorbereiding:
Een vrijgezellenfeestje op zaterdag
, erg gezellig natuurlijk.We zouden het niet te laat maken, etentje zou laatste zijn en we zouden wrsch zo rond 10 weer terug in Alphen a/d Rijn zijn, iig dat was de planning en je weet kan altijd uitlopen..... werd dus half 12 en ik moest dan nog een uurtje terug, dus lag uiteindelijk om 1 uur uitgeteld in bed.
Gelukkig hoefde ik pas laat te starten, alsof de organisatie het wist dat ik wat extra slaap kon gebruiken
Dus vanochtend om 9uur naar stal, tuurlijk hadden de vogels in het nest boven Fan zich niet ingehouden, dus eerst maar even gewassen (je kunt natuurlijk niet onder de vogelpoep aankomen op een wedstrijd.
Vervolgens auto ingepakt en toen om 10.15 richting KWB, want om 11.15 was de laatste voorbespreking.
Na de voorbespreking gekeurd, alles goed alleen in de gaten houden ivm met de warmte was het advies.
Om 12.56 gestart ( Fan dacht: mag ik nou eindelijk eens gaan) en het was inmiddels al lekker warm geworden.
Eerste stukje samen gereden met iemand op een kleine Welsh met een opstartprobleempje, na een tijdje toch alleen verder gegaan.
Fan had er flink zin in met gevolg dat we zo op het eerste groompunt waren, lekker gekoeld en gedronken, was er erg blij om, want vorige wedstrijd wou hij zeer slecht drinken.
Vervolgens weer op pad en weer had hij het tempo er flink in, dacht laat maar, hij geeft het zelf wel aan wat hij kan met deze warmte (kan daar gelukkig goed op vertrouwen), op een gegeven moment wat mensen ingehaald, waarvan er eentje mee ging.
Nog een heerlijk galopje gemaakt langs het defensie terrein en toen richting dikke Bart.
Ja en vlak daarvoor ging het mis: de pony ging even een stkje voorop en toen zat Fan alleen maar naar een paar billen te kijken in plaats van naar waar hij zijn benen neer moest zetten, dus ineens struikelde en viel hij op zijn knieen en lag ik eraf
Gelukig stopte de pony voor mij en hielp me even door Fan vast te houden, waarvoor erg bedankt
Gelukkig geen achte verwondingen en Fan dacht: wat doe jij nou daar, dus snel er weer op en verder. Inmiddels werden we ingehaald en heb ik hem even terug genomen, zodat we alleen over Bart zouden gaan.
Volgende groompunt was Fan een beetje van slag dus alleen maar gekoeld en weer verder, laatste 1,5km voor p/a gestapt en op p/a gelijk angeboden: hf 56, maar ademhaling in de gaten houden ivm met warmte, dus we mochten door. Hier wou hij wel even drinken en weer verder.
De rest van de route ging gelukkig weer goed, weer gedronken op groompunt 4 en gekoeld, toen het laatste stuk liep hij eigenlijk weer super als voor de val, dus weer heerlijk genoten. Mijn supergrooms hadden nog 2 koelplekken ingelast voor de finish. Vananf ongeveer 1 km voor finish gaan stappen en bij de finish direct aangeboden : hf 56 en geen comentaar meer op zijn ademhaling.
Toen Fan helemaal afgespoten (heerlijk dat dat daar kon) en naar de nakeuring:
Alles goed, A voor locomotie, hf 48 was erg blij
, je weet nooit na zo'n val.En toen de prijsuitreiking: we waren 11e geworden met 11,2km/uur.
Ben helemaal trots op mijn vent en natuurlijk:
Super bedankt supergrooms
Heb me net van al het zand ontdaan (waar gaat dat toch allemaal zitten) en nu rust.
Bedank organisatie, weer superrit, net als vorig jaar trouwens...
En op naar Wanroij, de laatste rit voor dit jaar, maar eerst nog helpen op de Zuid-Veluwe
.