maxiumum snelheid.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

zodiacje

maxiumum snelheid.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-09 18:12

Ik heb een vraagje over de maximum snelheid.
Ik denk er over om in Katwijk mee te doen aan de kennismakingsrit (rij regelmatig door duinen en strand, ook Meyendel, dus paard is de zware paden daar gewend).
Nu lees ik regelmatig over de maximum snelheid.
Aangezien een stuk van de wedstrijd over het strand gaat, moet ik
dan opletten dat ik niet te hard ga?
Ik weet dat ik beter economisch kan galoperen, echter paard is van mening dat rengalop ook best economisch
kan zijn, haha :o
Zou ik dan gediskwalificeerd kunnen worden als ik een stuk echt even hard ga?

En denk niet dat het gebeurd, maar wat nou als ik te langzaam ga?
Dat weten ze toch pas als ik heel laat finish?

Alvast bedankt!!

SuSEQ

Re: maxiumum snelheid.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 18:21

De minimum en maximum snelheid wordt vertaald naar respectievelijk een maximum- en minimumtijd. Als je daartussen zit, is er geen probleem, al ga je de eerste helft loeiend hard en rijd je daarna verder in stap. Of dat verstandig is, is een ander punt, natuurlijk.

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 18:30

Vergeet niet dat je ook nog een PA hebt, dus er zijn 2 momenten waarop ze kunnen bekijken of je te hard gaat. Wel gaat het altijd om een gemiddelde snelheid - of je nou een stuk 20 km/h rijdt en dan een stuk 6 km/h of het hele gedeelte 13 km/h, maakt niet uit.

Hou er daarnaast rekening mee dat je tijd verliest in de duinen en bij de groompunten onderweg, daardoor zal je gemiddelde snelheid ook wat omlaag gaan. En ook: de hartslag van je paard moet zowel op de P/A als op de finish onder de 60 zijn, anders krijg je 10 min. straftijd en moet het daarna wel goed zijn. Dus of over het strand scheuren nou de beste oplossing is...

Ingerr

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 22:26

ik heb zelf nog nooit in katwijk gereden, maar ik heb wel gehoord dat het 1 van de zwaarste ritten is.

als je maar tussen de 8 en 12 km/h. is het goed

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 12:40

katwijk is het minimum ook nog eens lager dan andere wedstrijden. Dus de kennismaking is daar tussen de 7 en 11 km p/u. Heb hem zelff n og nooit gereden maar schijnt zwaar te zijn. het is niet verstandig om je paard hard te laaten gaan en onverandwoord met meerdere ruiters om je heen. Je paard zal zich maar verstappen of je neemt meerdere paarden mee in je vlucht lekker snel te gaan.

zodiacje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-09 12:54

Bedankt voor jullie antwoorden, nu snap ik hoe het zit.
Ik zeg niet dat ik van plan ben om in ren galop te gaan, alleen de start van mn galop is meestal wel hard, moet m meestal eerst even terug rijden.
Snap dat de wedstrijd niet eens uit kan rijden als we loeihard gaan maar
was bang dat ik mogelijk gediscwalificeerd zou worden als ik de eerste paar honderd meter ff erg hard ga.

Ik weet dat katwijk erg zwaar is. Ik woon redelijk in de buurt dus wil m ergens deze
maand zelf nog even gaan rijden om te testen of het te doen is. Al denk ik van wel.
In ieder geval bedankt voor de uitleg over de maximum en minimum snelheid!

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 11:11

Beter is om die zware stukken in draf te doen...