Ik begin elke training met losrijden aan de lange teugel aan beide kanten in stap en draf. Dan pak ik de teugel wat meer op voor meer verzameling en ga ik wat voltes, slangevoltes, etc; kortom wat stuuroefeningen doen. Daarna werk ik altijd aan de buiging aan beide kanten in stap en draf.
Het vervolg van de training is afhankelijk waar ik op dat moment aan wil werken. Op dit moment is dat aan de lope.
Ik rijd L5 Pleasure en Horsemanship en train nu veel op de overgangen (mijn paard denkt dat ze een reiner is en staat vanuit de lope terug stil halt, haha
). Maar dat gaat wel steeds beter. Waar het werkelijke probleem zit is dat ze gewoon een hekel aan de galop heeft; na twee jaar onder het zadel heeft ze nog steeds een balansprobleem en lukt het haar maar moeilijk om met een bolle bovenlijn te galopperen. Ik heb haar een aantal maanden geleden door een ostheopaat laten nakijken en het bleek dat ze op meerdere punten in haar rug vast zat. Dat is nu behandeld maar nog steeds heeft ze veel moeite. Vooral het aanspringen is lastig (gooit dan dr kop omhoog). Mijn instrcutrice vindt dat ze juist sterk verbeterd is en adviseert me te blijven oefenen.