Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Mij heeft het toendertijd (zo'n 10 jaar terug) ongeveer een jaar gekost om helemaal 'om' te zijn en geen dressuurhulpen meer te geven, maar dat was met 1x in de week les, dan gaat het toch allemaal net wat langzamer
Het is gewoon een kwestie van durven loslaten - letterlijk een figuurlijk en gewoon ontspannen !! Toendertijd was westren nog niet zo gekend, maar had ik het geweten dan was ik al veel vroeger met Western begonnen.
Elliebelle schreef:Ik ben vorig jaar april overgestapt naar het western rijden. Ik heb er nog wel vaak last van dat ik als dressuurruiter denk, het is heel erg moeilijk om niet alles te willen corigeren.. en er gewoon vanaf te blijven.
Maar het gaat de laatste tijd wel steeds beter, gewoon door oefenen en veel les nemen.
Yessy schreef:Ik denk dat het overgrote deel van de huidige westernruiters zo begonnen isMij heeft het toendertijd (zo'n 10 jaar terug) ongeveer een jaar gekost om helemaal 'om' te zijn en geen dressuurhulpen meer te geven, maar dat was met 1x in de week les, dan gaat het toch allemaal net wat langzamer
Elliebelle schreef:Citaat:En wat is volgens jullie het typisch denken als een engelse ruiter?
Alles onder controle willen hebben, bij alle kleine foutjes in willen grijpen.
Niet snel los durven laten, enzovoort enzovoort.