[WN] Showen met een mini-appaloosa?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Kaisa

Showen met een mini-appaloosa?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-09 18:43

Ik loop al een tijdje met dit idee/deze vraag rond.
In Amerika zijn er speciale "pinto" shows, maar ook rubrieken op shows waar je met een kleine apploosa tegen een grote appaloosa showt.
Wie weet of dit ook in NL kan? En dan specifiek voor de appaloosa's ;)

__Suzanne__

Re: Showen met een mini-appaloosa?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 21:20

Op een ApHC show kan je niet meedoen met je mini-appaloosa. Je kunt natuurlijk wel showmanship at halter bij de WRAN doen met een kleintje, of Trail in hand :)

samba

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 21:32

Zou mooi zijn als andere dat ook ontdekken. Op welke maat ga je dan de balken leggen ;) Dan kom ik voortaan met onze shetlander. Maken we ook een beetje kans :D

samba

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 21:36

Dat word denk ik een nieuw pattern "buk en ga onder het hekje door". Moeilijkheidsgraad voor de begeleider :D

__Suzanne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 21:39

De balken liggen neem ik aan op de standaardmaat, worden ook niet aangepast als je een groter dan gemiddeld paard hebt ;)

samba

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 21:45

daar heb je gelijk in. Ik had allemaal beelden in mijn hoofd van kleine paardjes in voor hun grote vierkantjes om rond te draaien en zo. Vond het wel grappig. Zal wel aan mij liggen.

__Suzanne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 21:47

Het vierkant is inderdaad makkelijk met een ukkie, maar jogovers zijn misschien wel extra moeilijk ;) Bij showmanship maakt het niet uit natuurlijk ;)

samba

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 21:59

nee daar heb ik al een keer shetlander gezien en dan heb je inderdaad geen voordeel. Maar het zou wel apart zij als shetlander wereld de wran wedstrijden ontdekken en dat je straks 15 start l5 showmanship hebt met shetlanders. Dat kan niet de bedoeling zijn al zou het nu volgens de regels misschien wel kunnen (ken de regels niet uit mijn hoofd)

En nu ik er langer over nadenk waarom niet. Ik ga even heel hard oefenen met onze shetlander :-)

Kaisa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-09 22:32

Ik dacht juist dat ik een keer een flyer heb gezien van een western appaloosa club waar je ook met kleinere paardjes mee mocht doen. Zolang het maar Appaloosa was :+

Mag je alleen bij het WRAN showmanship en trail doen?

__Suzanne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 08:09

Ja, niet bij de amerikaanse appaloosaclub :n

Waarom kan het niet de bedoeling zijn dat er showmanship gedaan wordt met mini's, Samba? Er staat nergens in de regels dat dat niet mag ;)

Kaisa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-09 08:19

ok :) Ik zal binnenkort ieder geval eens bij de WRAN gaan informeren :j Denk hier serieus over na :j

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 10:25

bij het NAS kunnen volgens mij alle maten terecht.

Kaisa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-09 10:36

Mijn merrie is ingeschreven bij het NAS, maar dit is een stamboek :) En het gaat mij echt voornamelijk om het showen, rubrieken zoals hierboven aan zijn gegeven ;)

samba

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 16:59

Misschien denk wat te veel binnen de lijntjes. Eigenlijk heb je gelijk iedereen kan in de showmanship en in hand trail meedoen. Misschien best gezellig met kleintjes erbij. Ik zal mijn zusje even tippen dan kunnen we voortaan samen op wedstrijd :-)

Kaisa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-09 17:04

In NL zie je dat idd nog erg weinig, maar in Amerika zie je het erg veel :j

Arrows

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 19:44

Als je met een appaloosa wil showen in de ApHC moet je paard zoiezo een amerikaans geregistreerde appie zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 15:38

samba schreef:
Misschien denk wat te veel binnen de lijntjes. Eigenlijk heb je gelijk iedereen kan in de showmanship en in hand trail meedoen. Misschien best gezellig met kleintjes erbij. Ik zal mijn zusje even tippen dan kunnen we voortaan samen op wedstrijd :-)

Euhm, hoezo iedereen kan showmanship doen? Ik zie een shetlander toch niet snel winnen op hoog niveau. Ok, bij de WRAN L5/3 kan je zelfs met een schaap nog winnen, maar het is niet zo dat je met elk paard kan SAH'en.

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 15:41

hahahahahahahah!!!!!!

Niels, dan doe ik de volgende keer met een hond! dan nog moet ik winnen op dat niveau haha

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 15:42

Kaisa schreef:

waar dat dan?
ik ben op open shows geweest en daar was welgetelt 1 echte pony in alle showmanships... de rest paints/quarters en paarden die er qua postuur ed redelijk op lijken ( owja en 1 teneessee walking horse haha)

14cecile14

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 16:45

Niels schreef:
samba schreef:

Euhm, hoezo iedereen kan showmanship doen? Ik zie een shetlander toch niet snel winnen op hoog niveau. Ok, bij de WRAN L5/3 kan je zelfs met een schaap nog winnen, maar het is niet zo dat je met elk paard kan SAH'en.

Nee want als dat zo is stop ik met trainen ;)

__Suzanne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 16:58

Bij SAH wordt de ruiter/begeleider toch beoordeeld, en is het paard 'slechts' een hulpmiddel? Maar goed, ik moet deze discussie eigenlijk niet eens aangaan, die leidt toch nergens heen ;)

Kaisa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-09 17:00

Pienb schreef:
Kaisa schreef:

waar dat dan?
ik ben op open shows geweest en daar was welgetelt 1 echte pony in alle showmanships... de rest paints/quarters en paarden die er qua postuur ed redelijk op lijken ( owja en 1 teneessee walking horse haha)
Oa. via PtHA :)

@ Niels; dat is wat jij ook doet erg binnen de lijntjes denken. Maar goed, het gaat mij niet om het winnen maar juist om de ervaring met mijn paardje :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 17:03

Ik heb Pien's oogkleppen geleend, sorry!

Ik ben van mening dat een wedstrijd niet is om ervaring op te doen maar om serieus mee te doen. En waarvoor ervaring opdoen met SAH, wat schiet je daar mee op (niet beledigend bedoelt, gewoon nieuwsgierig).

Kaisa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-09 17:05

(SAH staat voor Showmanship at halter? Dat ik het eventjes goed begrijp :P )
Waarom meer ervaring op doen? Met de mini's zijn er ook shows, en ook SAH. Maar de shows zijn vaak ver weg. En als er hier in de buurt (lees noorden v.h. land) een show is waar ik met een minipaardje aan mee kan doen, doe ik dat graag. :j Misschien dat jullie daar als 'grote paarden' mensen er raar tegenaan kijken, maar ik zeker niet!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 17:09

Ja, SAH staat voor showmanship at halter.

Kijk, op lager niveau kan je natuurlijk meedoen. Maar ik viel vooral over de opmerking dat het met elk paard kan. Dat is gewoon niet zo.

Suzanne: Zo staat het idd in de boekjes. In de boekjes staat ook dat je bij pleasure de natuurlijke gangen van je paard moet tonen... In de praktijk werkt het (helaas?) toch anders.