Endurance hulp?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

noomie1

Endurance hulp?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-09 19:02

Hallo,

Ik ben helemaal onbekend in de Endurance sport, en daarom had ik een vraag. :o
Weten jullie misschien wat je allemaal nodig hebt bij het starten van wedstrijden van Endurance? En ik zou graag ook wat meer informatie willen over Endurance. Ook heb ik op het SGW forum gekeken en daaruit heb ik begrepen dat dit dressuur,springen en cross is, is dit allemaal waar en hebben jullie hier misschien ook nog informatie over?

groetjes :D

Djilna

Re: Endurance hulp?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 19:26

noomie1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-09 20:08

hey,
Dus nu zou ik een KNHS startkaart aan moeten vragen, en dan een kaart voor ons allebei of kunnen wij er samen op?
gr.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 21:24

ja je hebt een startkaart nodig die is combinatie gebonden. Maar dat had je dan weer kunnen vinden in het regelement of de wiki of in het wedstrijd subtopic

biancavos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 23:21

voor endurance hoeft je niet perse een startkaart te hebben waar je allebei op staat, maar als je nog helemaal geen startkaart hebt dan is dat natuurlijk wel het makkelijkst..

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 23:23

Neus ook eens op
http://www.deronline.nl

En ga bijvoorbeeld eens kijken in Soest (juli)
Kootwijkerbroek (augustus) of zo, dan kan je zien hoe het gaat.

Om te beginnen heb je nodig een paard/pony en jezelf.
En dan ook nog beiden in goede conditie.
De rest eerst maar eens nalezen.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 17:07

Endurance en SGW zijn twee totaal verschillende dingen.

Waar woon je? Je zou eens op een wedstrijd kunnen kijken of jezelf aanbieden als groom of vrijwilliger. Of je gaat een keer bij iemand trainen die ervaring heeft. De meeste vinden dat heel gezellig.
Bij mij ben je ook altijd welkom.

noomie1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-09 17:18

Sjolvir schreef:

Aan conditie ontbreekt hij niks, omdat hij mee doet aan ponyrennen in Duitsland & Nederland is zijn conditie goed op peil.
Ik woon in Denhaag, en ik heb soms het idee dat er daar rond die omgeving niet echt veel endurance wedstrijden zijn.
x
Laatst bijgewerkt door WendyBZ op 14-09-09 12:52, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: tekst cursief>normaal

biancavos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 17:30

Ik woon in Leidschendam, en het klopt idd dat er zo goed als geen wedstrijden in de buurt, de enige die een soort van in de buurt is, is katwijk..
Maar ach de reistijd is het vind ik wel waard.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 17:56

En je verlegd je grensen :D Toen ik nog dressuur reed was een half uur met de trailer echt het maximale wat we wilden rijden. Nu vinden we 10 uur het maximum :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 19:32

noomie1 schreef:
Sjolvir schreef:

Aan conditie ontbreekt hij niks, omdat hij mee doet aan ponyrennen in Duitsland & Nederland is zijn conditie goed op peil.
Ik woon in Denhaag, en ik heb soms het idee dat er daar rond die omgeving niet echt veel endurance wedstrijden zijn.
x

ponnyrennen en endurance zijn 2 totaal verschillende dingen... ponnyrennen zijn namelijk kort (vaak nog niet eens 1000m) en snel maar endurance is lang maar rustiger.
Dus als jou pony 1 rondje in gallop kan betekend dat zeer zeker niet dat hij een klasse I aan kan...

noomie1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-09 17:42

Dat klopt wel dat ponyrennen vaak niet erg lang zijn, maar hij staat in training bij een renstal.Daarbij komt ook nog dat hij elke week loopt, in de ponyrennen dus als hij nou nog geen conditie heeft dan weet ik het ook niet meer! Trouwens je heb ook ponyrennen van 1200meter en soms zelfs 2000meter en dan alleen maar in rengalop!
Verder bedankt voor jullie reacties!!
Groetjes.
Laatst bijgewerkt door WendyBZ op 14-09-09 12:52, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: tekst cursief > normaal

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 08:34

Heb dan wel geen renpaard maar een draver, toen hij vrijwel direcht van de baan kwam (2000m) kon hij echt geen klasse I rijden.

2 km of 35 km is een heel erg groot verschil. Paarden gebruiken andere spieren voor een sprint dan voor een lange afstand. Ook word er andere energie gebruikt. Pony rennen en lange afstand is absoluut niet met elkaar te vergelijken.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 07:32

Niet alleen andere spieren, totaal andere spiersoorten. Witte spiercellen (die gebruikt worden voor sprint) moeten omgezet worden in rode spiercellen (die gebruikt worden voor duursport)
Dit verkrijg je oa door eindeloos veel kilometers te maken op een laag tempo, veel stappen dus.

Echter, wit kan rood worden, maar rood kan niet meer wit worden.

Karrimh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 11:37

noomie1 schreef:
Hallo,

Ik ben helemaal onbekend in de Endurance sport, en daarom had ik een vraag. :o
Weten jullie misschien wat je allemaal nodig hebt bij het starten van wedstrijden van Endurance? En ik zou graag ook wat meer informatie willen over Endurance. Ook heb ik op het SGW forum gekeken en daaruit heb ik begrepen dat dit dressuur,springen en cross is, is dit allemaal waar en hebben jullie hier misschien ook nog informatie over?

groetjes :D

binnenkort organiseer ik weer een endurance clinic net zoals in het voorjaar, je eerste wedstrijd wat te verwachten. tevens komt er een tweede aan voor de mensen met wel al wat ervaring, dus doelgerichter

eerst zelf nog even naar het EK in Italië als alles doorgaat en dan ben ik weer beschikbaar ;)

Karrimh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 11:38

noomie1 schreef:
Dat klopt wel dat ponyrennen vaak niet erg lang zijn, maar hij staat in training bij een renstal.Daarbij komt ook nog dat hij elke week loopt, in de ponyrennen dus als hij nou nog geen conditie heeft dan weet ik het ook niet meer! Trouwens je heb ook ponyrennen van 1200meter en soms zelfs 2000meter en dan alleen maar in rengalop!
Verder bedankt voor jullie reacties!!
Groetjes.

geen appels met peren vergelijken, dit zijn twee uitersten kwa discipline

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 07:55

Een sprinter in de atletiek loopt ook niet zomaar een marathon. Ik denk dat je nog heel wat te doen staat voor dat je een klasse 1 kan starten. Net als mijn pony's nu ze mendurance lopen met gemak een klasse 2 kunnen lopen maar conditie te kort lijken te hebben op een samengestelde wedstrijd. In de marathon wordt namelijk veel sprint en schakelen gevraagd en daar gebruiken ze hele andere systemen voor als in een duurloop.

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 11:43

Renpaarden hebben over het algemeen een goede basisconditie, maar dat wil niet zeggen dat ze de km's ook in de benen hebben. Ze houden het conditioneel misschien wel vol, maar zonder de afstanden te trainen rijdt je ze alsnog kapot op de benen!
Dus indd geen appels met peren vergelijken!