[WN] Mijn eerste trail oefening..

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

shavanah

Mijn eerste trail oefening..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-09 22:49

Ik ben dus nog niet zo lang bezig met western ,een half jaartje ongeveer.

Na dat ik afgelopen zondag op de wedstrijd in Bleiswijk ben wezen kijken en ik de trail wel helemaal geweldig vond dacht ik de volgende dag ,dat ga ik ook oefenen,dus het is mij eerste oefening,en die wilde ik jullie dus wel laten zien,ik ben in iedergeval wel super trots op mij paardje..

onley

Re: Mijn eerste trail oefening..

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 22:52

ik heb geen verstand van westeren maar je moet hem wel de juiste hulpen geven :P voornamelijk bij het hekje ;)

leuke fjord trouwens

shavanah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-09 22:55

Ik zal hem vast verkeerde hulpen hebben gegeven omreden ik het echt heb geprobeerd na het zien op een wedstrijd ,maar heb volgende week een les en dan wordt mij het vast vertelt ,maar juist omdat ik nog niet de juiste hulpen gaf ben ik zo trots op me paardje :D :D

Zack

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 08:52

Heeeeey ik heb jou helemaal niet gespot zondag!
Ik was er ook :D
(welliswaar zonder Zack maargoed ;) )
GA je ook starten of niet?

shavanah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-09 09:24

Zack schreef:
Heeeeey ik heb jou helemaal niet gespot zondag!
Ik was er ook :D
(welliswaar zonder Zack maargoed ;) )
GA je ook starten of niet?

Hee Bo ,nee heb jou ook niet gezien ,beetje jammer weer ,ik ga in Otober starten met Dandy,eerst nog heel veel lessen en jij ??

CQtie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 10:17

Alle begin is moeilijk. Trail is leuk, maar vraagt ontzettend veel beheersing van jezelf en je paardje. Het moet echt op de minste hulp reageren en jijzelf als ruiter moet ook echt recht boven het zwaartepunt van je paard zitten om van daaruit zo precies mogelijk te kunnen werken zonder je paard te storen. Ik vind het reuze en blijkbaar doen mijn paard en ik di niet slecht - hoewel ik binnenin een stresskip ben.
Truuk is - neem je tijd en ga stap vor stap, probeer niet teveel in je zadel te gaan "rondhangen" om alles goed te kunnen zien, maar probeer te leren om vanuit je ooghoeken de hindernis in het oog te houden, zonder met je gwicht te gaan balanceren - zo breng je je paard en jezelf in moeilijkheden tijdens de proef.
Voor je aan dergelijke proeven begint- goed de basis aan , leer je paard zo nageeflijk mogelijk te leren worden (op bit, schouders, ribbenkast en achterhand).
Geloof me het is fun, lijkt makkelijk, maar is echt veel moeilijker en vraagt een precieze hand !!
Veel plezier en doe vooral voort !!!

JoyRider

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 11:54

Wat grappig, wij hebben gisteren ook een parcoursje nergezet :D Gewoon lekker oefenen, je merkt vanzelf welke de juiste hulpen zijn ;) Erg leuk, die Fjord met lange manen :j

trickywonder

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 13:29

jaaaa trail is lekker spelen in de bak! en van daaruit lekker verder werken hoor! ik kijk met een grote grijns naar je filmpjes omdat het zooo herkenbaar is. ik trail ook met een fjord. heerlijk dat ze zo koel zijn... maaarrr soms ook zo lomp haha die van jou boinkt ook rustig het hek omver in de achteruit haha en dan schuin achterwaarts uitkomen en dan sta je daar samen naar dat touw in je hand en het paaltje te kijken haha.
toffe fjord!
kijk, aan lef en rust hoef je niet te werken. dat gaat al prima!
maar aan preciesie en op een kleine hulp reageren dat kost nog wel wat oefening haha.
en dan ga je meteen voor zoiets moeilijks als een hek!
(er zijn nog meer leuke dingen zoals de pick up, slalom, trail is heeel veel balkjes lopen! )
lekker door blijven oefenen, clinics volgen, lesjes nemen. trail is leuk joh!

Zack

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 16:07

Wij gaan eerst ook nog super veel lessen hoor :D
Waar ga je starten oktober?

shavanah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-09 17:23

In Bleiswijk gaan we starten ,start je dan ook haha..

Zack

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 17:29

hihih nou dat weet ik niet hoor, maar ik kom zoiezo kijken! :D

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 17:30

Ik heb weinig verstand van trail, maar wat ik er wel van weet is dat het handig is om je goed van te voren te bedenken wat je moet gaan doen en welke hulpen je daarvoor nodig hebt. De oefening in stukjes knippen zeg maar :)

Veel succes met oefenen, het ziet er leuk uit!