Ik heb vier jaar geleden mijn knie dermate beschadigd dat mijn hele lijf practisch scheef is gegroeid. Mijn knieschijf is daardoor afgesleten en ik heb een transplantatie gehad.
Behalve een litteken, heb ik er verder weinig aan overgehouden.
Tenminste, dat dacht ik.
Totdat ik gister weer in draf reed. IK had geen evenwicht, en merkte dat ik met lichtrijden mijzelf slecht kon ehh.. "vastknijpen" aan het zadel. (is daar een woord voor? of had het te maken met een sportbroek ipv rijbroek? dat kan ook
) Mijn evenwicht werd vooral bepaald door mijzelf terug te duwen met mijn goede knie. Dit moet voor het paard natuurlijk niet al te comfortabel zijn, maar voor mij was dat achteraf gezien ook niet echt zo! Spierpijn zat volledig aan de linkerkant (mijn compensatie kant dus) en rechts had ik nergens last van.Het probleem is dat de spieren in mijn slechte knie heel slecht zijn. Evenwicht tijdens het lopen is soms ook al lastig. Ik kan bijvorbeeld niet twee dingen tegelijk doen tijdens het lopen. Als ik loop en mijn tas zakt bijvoorbeeld af, moet ik eerst stilstaan voordat ik aan mijn tas ga klooien, anders val ik om omdat ik me niet goed genoeg concentreer op mijn knie. Het gaat steeds beter, en het rijden mag ik weer oppakken van de arts.
Heeft iemand tips voor mij hoe ik mijn evenwicht weer beter kan krijgen? Iemand tips over wat ik het best kan doen met mijn knie? of zal dit een kwestie zijn van blijven proberen?
Wil namelijk niet mijn linkerknie teveel druk geven, een slechte knie is al goed genoeg! twee kan ik echt niet gebruiken!
Alvast bedankt voor de tips, ben benieuwd wat er langs komt!
thnx voor de tip!