[WN] Ook als ik er niet ben..

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

FindingJack

Ook als ik er niet ben..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-09 10:09

Omdat ik vanwege een buikoperatie Steamy toch aan m'n trainer heb meegegeven bleef er toch wat wantrouwen. Ik heb al veel trainers aan het werk gezien als de eigenaar uit het zicht was en ik werd daar niet vrolijk van. Maar Willem heeft dat voor me opgelost! Iemand van stal maakt nu foto's als Willem met Steamy traint en hij stuurt ze me door dan. Ook krijg ik bijna dagelijks een mail met wat er gedaan is.
Afbeelding
Klaar om op te stijgen. Steamy staat tegenwoordig perfect stil tot de ruiter zegt dat hij weg mag.
Afbeelding
Rustig losstappen.
Afbeelding
Lekker voorwaarts van het been en van de hand laten komen naar de ontspanning.
Afbeelding
Willem vind in dit stadium van de training het rechtrichten erg belangrijk!
En zo te zien is hij aardig recht!! ::D

Vanmorgen had ik al een mailtje dat hij gisteren vrij had gehad en lekker op de wei had gestaan en er nu uit zag als een varken!!! Hihi

Dana82

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 10:16

Leuk dat je zo op de hoogte wordt gehouden. Het is idd wat met die trainers waar je niet op kan vertrouwen (je zou het maar meemaken), maar met deze is er precies geen probleem hé ;) .
Tegen dat jij terug gerevalideerd bent, zal je nogal kunnen rijden!

smax

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 11:26

Vrije dag, dat dacht ik al, hij had ineens geen blanket meer :+ Terwijl hij altijd heerlijk afgesopt word na het rijden ;)

cowhorse

Re: Ook als ik er niet ben..

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 17:16

de knappe steamy! he smax , ik hier??? hihih.. (ik heb m nog, maar goed ook, ik was uit mn namen bedenken.. hahaha)

xxiloveyou

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 20:02

knap paardje :D
handige oplossing die mailtjes ;)

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 21:37

Fijn hè die mailtjes en foto's, dat heeft mij vorig jaar ook erg veel goeds gedaan toen mijn paardje in training stond :j
Nice poown btw! :D

CowgirlStore

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 11:08

Hartstikke leuk hoor die foto's en mailtjes, maar hij bepaalt zo te lezen welke hij doorstuurt en dat zullen natuurlijk degenen zijn waar alles keurig opstaat ;) Als je het echt betrouwbaar wilt hebben, moet je een onafhankelijk iemand hebben die dit doet :j

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 11:12

Idd. En eerst is het: als de eigenaar weg is weet je niet wat er gebeurd, en nu is het: als er geen foto's worden gemaakt weet je niet wat er gebeurd.

Het blijft hoe dan ook een kwestie van vertrouwen.

Axel_Valerie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 11:13

Ja maar aan de hand van deze foto's kun je toch gewoon ook zien dat het goed gaat..
Het is niet gebruikelijk om je paard eerst in elkaar te trappen en dan recht te richten hoor :P
Ik vind dat deze foto's een duidelijk beeld geven van dat hij weet wat hij doet.
Ik vind het toppie dat je het zo hebt opgelost meid! En ik vind het ook een heel leuk paard.

cowhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 11:46

@mayflower,dat je alleen negatief commentaar hebt weten we nu wel,misschien word het tyd dat je je mening eens veranderd, even wat verder kyken dan je neus lang is.

ThisRockIza

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 12:46

Maandagochtend ben ik met Jeen, de eigenaar van 2 jongere (half)broertjes van Steamy bij Willem en Steamy op visite geweest.
Willem zou hem gaan trainen en dat wilde we natuurlijk niet missen.

Voor het rijden eerst even vies worden.
Afbeelding
anders heeft Willem niets te doen.
Afbeelding
Elke plekje wordt schoon gemaakt (zelfs die plaatsen die onze mensenhanden weer vies maakten ::o ( daar werden de haren weer netjes van in de goede richting gepoetst)

Van al dat gepoets word je best wel een beetje moe, Steamy doet er alvast een oog bij dicht.
Afbeelding

Netjes een paar rondjes linksom en een paar rondjes rechtsom.
Afbeelding

Phoe het is toch wel warm hoor.
Afbeelding

Willem heeft versterking gekregen van Jeen tijdens het uitstappen.
Afbeelding

Hé hallo mannen.... ik ben er ook nog ::D
Afbeelding

Na de gedane arbeid wordt Steamy lekker afgesponsd, zweetmes eroverheen en wat denk je.... Mag hij zich weer lekker vies maken door in de bak nog even lekker te rollen.

Misschien ga ik zelfs de 12e ook nog wel even kijken als Marion er ook is (of wanneer ik er ook maar tijd voor vind).

Monique

(Mayflower.. ik heb de foto's niet eerst aan de trainer gezonden voor goedkeuring en selectie. Ik was vrij om foto's en filmpjes te maken wat ik wilde)

Axel_Valerie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 12:58

hahaha nou ik vind het er super uitzien.. lekker los en vriendelijk!

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 13:46

cowhorse schreef:
@mayflower,dat je alleen negatief commentaar hebt weten we nu wel,misschien word het tyd dat je je mening eens veranderd, even wat verder kyken dan je neus lang is.

Hmm, misschien moet jij dat dan ook gaan doen ;)

cowhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 13:53

Als mayflower er niet tegen kan dat deze prachtige appie netjes gereden word,en daar 3topics negatief moet mee beoordelen,kan ze het beste gewoon niet meer reageren. En tuurlyk mag er zelf bepaald worden welke fotos er worden geplaatst,het moet toch niet gekker worden! Mooie reeks foto's weer findingjack!

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 14:00

Ach ja dat klopt ook

Je mag op bokt alleen reageren als je het eens bent met TS en/of positief commentaar geeft.

cowhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 15:43

negatief commentaar mits onderbouwend,is welkom. Deze vooroordelen zyn zinloos. Verder geen commentaar meer van my. Ben benieuwd naar de vorderingen van deze prachtige hengst!

FindingJack

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-09 15:48

Iedereen weet dat als een paard slecht behandeld wordt hij/zij er dan niet zo relaxt en vrolijk opstaat. Of de foto's nu wel of niet doelbewust opgestuurd zijn. De 2e serie van ThisrockIza is niet eerst beoordeeld en ook weer een relaxed paard. Spanning of ongenoegen zie je direct aan de oogopslag, uitdrukking of conditieverlies. Geen van drieen is negatief te noemen.

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 15:51

Het ziet er zo ontspannen uit dat ik spontaan zin krijg om te rijden. :j

Helaas is het daar iets te warm voor *zoekt zweetsmilietje*

Fellowschat

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 15:56

wat een super leuk paardje!
en het ziet er heel mooi uit!
en die paarse bandages staan hem ook hartsikke leuk!!

FindingJack

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-09 16:03

Fijn dat je het nu toch wat positiever ziet Abeltje! Ik ging al aan mezelf twijfelen? ;)

CowgirlStore

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 16:11

Abeltje77 schreef:
Ach ja dat klopt ook
Je mag op bokt alleen reageren als je het eens bent met TS en/of positief commentaar geeft.
Ik geloof het ook idd!

Cowhorse: ik heb helemaal geen negatief commentaar. Dat jij dat zo ziet, is jou mening/probleem. En als jij iemand de hemel in wilt prijzen, is dat ook jou mening (wellicht door een roze bril?), dat wil niet zeggen dat ik dat ook moet doen.
Ik zeg alleen dat het niet betrouwbaar is als je de foto's rechtstreeks van de trainer krijgt, want die maakt zijn eigen selectie natuurlijk al voordat hij ze überhaupt opstuurt :j

FindingJack: als jij er een goed gevoel bij hebt, moet je dat vooral doen en wens ik jullie alle succes toe :j

storrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 17:05

Wat veel beter is? Camera ophangen in de rijhal waar je thuis mee kunt kijken *D

Foto's zeggen helemaal niets....

ThisRockIza

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 17:08

FindingJack,
Weet je wat ik nog het leukst vond om te zien tijdens mijn bezoekje.
Op het moment dat Willem met Steamy de bak in wil lopen staat Steamy nog te duffen van het poetsen, vraagt Willem aan Jeen om Steamy een duwtje tegen zijn blanket te geven.
Toen Steamy nog een heel klein mannetje was en de kudde 's avonds op stal ging moesten we hem altijd met een duwtje de drempel van de box over helpen. Als hij een eigenwijze bui had dan mocht je je gewicht in de strijd gooien en je schouder eronder. :D
Heerlijk om te zien dat hij deze kwajongenstreek nog steeds heeft, betekend voor mij nog steeds de kwajongen is die hij hier was bij zijn familie en dat hij begrepen wordt.
(Ik ken menig mens die het als werkweigering zou zien en het niet zouden accepteren, maar het is nu eenmaal Steamy en het hoort (nu nog) bij hem. Ik denk dat het met de jaren wel zal slijten, zie ze al de wedstrijdarena binnen komen :Z En dan de groom Steamy een kontje zien geven :o (Wie is dan de groom???? Natas of Marion??)

Wat Storrum zegt lijkt me ook wel een leuk idee, en dan een site beginnen net als www.MareStare.com weer voor veel mensen een verslaving erbij *D

StalBerguil

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 19:31

Leuke foto's en hij ziet er toch ontspannen uit :)

CowgirlStore

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 21:41

ThisRockIza schreef:
Wat Storrum zegt lijkt me ook wel een leuk idee, en dan een site beginnen net als http://www.MareStare.com weer voor veel mensen een verslaving erbij *D
haha, ja dat lijkt me ook wel wat 8-) en idd voor veel mensen een verslaving erbij :D