[SGW] HAVAN @ OCC Ingelmunster

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

SofieHavan

HAVAN @ OCC Ingelmunster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-09 09:44

Hallo,

Gisteren ben ik met Havan naar de OCC in Ingelmunster geweest.
Havan is een 10jarige dravers merrie. Wegens de examens heeft ze 4 weken stil gestaan en vorige donderdag en vrijdag is ze 2 dagen naar zee geweest dus we hebben de OCC gestart zonder enige training.

Dat was er helaas wel aan te merken in de dressuur. Bij het inrijden liep ze heel hard op mijn hand en in een poging tot 'iets' heb ik allerlei dingen verkeerd zitten doen om haar zacht te maken. Niets werkte uiteraard. Ben de proef dan zo gestart :+
En tot mijn verbazing heeft ze de eerste twee oefeningen nog lastig lopen doen, maar halfweg de eerste cirkel herpakte ze haar en kwam ze zachter. Uiteraard ging ze nog verschillende keren in verzet, trekt mijn houding op niets... maar meer kan je ook niet verwachten zonder training... Ik was heel tevreden want ze wou echt wel werken voor mij en deed enorm haar best :j

Foto's van't in rijden:

Afbeelding

Afbeelding

Filmpje van de proef: de opmerkingen van de jury in mijn protocol stemmen perfect overeen met mijn eigen vaststellingen dus ik was wel erg blij met mijn protocol, dat duidelijk en objectief was.

Daarna jumping en cross. De jumping eerst en aansluitend de cross.
Jumping was foutloos en daar was ik wel trots op, de lijnen stonden vrij moeilijk en een draver heeft het niet zo gemakkelijk om een evenwichtige consequente galop te vinden maar ze deed opnieuw enorm haar best.
De cross was ook goed, 't ging over een grote afstand en redelijke sprongen maar ik had een stop op het water, helaas, maar ze deed het uiteindelijk wel :D (allemaal korte filmpjes)

Filmpje van het inrijden

Stop op het water

De butte

Nog een butte die ik best eng vond en daarom in draf aanreed (draf is voor haar de gemakkelijkste gang)

Het einde

Met speciale dank aan Talitha (Whisperramses@bokt) die haar zondag aan mij heeft opgeofferd en in deze warmte mij een hele dag heeft vergezeld en gegroomd én bovendien de foto's en filmpjes maakte! Talitha = klassebak :D Mercii!

Bedankt voor het kijken, een berichtje is altijd welkom :)

Bino_Pino

Re: HAVAN @ OCC Ingelmunster

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 09:53

Ziet er superleuk uit Sofie!
jullie zijn echt zooo leuk samen! :j

Venna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 10:01

ziet er super leuk uit! moet echt leuk geweest zijn!

Cartouche_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 10:04

amai!
ziet er echt heel tof uit! :D
jullie zijn echt mooi om te zien! ;)

Helliepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 10:59

Maaaaaaaaaaa zie ne keer! :D 't Ziet er echt super uit! +:)+ En uw dressuurproef ook zo netjes!

Manman, ge moogt weer trots zijn! :D Ik kijk al uit naar onze crossdate! :D

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 11:10

Leuke filmpjes. Fijn dat je protocol helemaal overeen kwam met je gevoel van je dressuurproef.

Vind het wel een beetje oneerlijk tegenover je paard om na vier weken "stil staan" een cross te rijden......

Suzan_bobar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 11:15

Ziet er leuk uit, echter zou ik ook nooit mijn paard een cross starten zonder training, vind ik niet erg fair van je,.......

SofieHavan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-09 11:15

Simmie schreef:
Leuke filmpjes. Fijn dat je protocol helemaal overeen kwam met je gevoel van je dressuurproef.

Vind het wel een beetje oneerlijk tegenover je paard om na vier weken "stil staan" een cross te rijden......

T is een OCC = oefencross. Ik zet er dan ook geen druk op en had geen verwachtingen... Trouwens 80cm is nu ook niet dé hoogte waar ze zwaar getraind voor moeten staan hé... :) t was allemaal chill en op't gemak :j Paard is trouwens enorm gewoon om te crossen, dus dit is niet nieuw voor haar, enkel een kleine herhaling. Havan loopt trouwens DAG en NACHT buiten met andere paarden (waaronder een jaarling) dus echt uit conditie is ze niet geraakt hoor... Ik zou ook nooit mijn paard in gevaar brengen.
Maar 't was inderdaad niet echt eerlijk, daarom zoals ik al zei: ik ben héél tevreden ondanks dat het niet super was, ze deed enorm haar best, toonde goede wil... Ik verwachte niets hoor. T was een promo zonder klassement dus, waarom zou ik mijn ongetraind paard tot het uiterste gaan drijven? Dit was puur voor de fun, zoals je een gewone training zou rijden :j
Laatst bijgewerkt door SofieHavan op 29-06-09 11:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 11:17

Persoonlijk vind ik het niet uitmaken of het een oefencross is of niet. Dat is niet de issue.

SofieHavan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-09 11:25

Simmie schreef:
Persoonlijk vind ik het niet uitmaken of het een oefencross is of niet. Dat is niet de issue.

hangt er vanaf wat je ongetraind vind hé, wil je de uitslagen lijsten? Havan heeft de laatste 6 maand op elke oefencross met klassement daadwerkelijk geklasseerd gestaan, dit paard ként haar job...
Vollezele
Zwijnaarde
Heusden
Zoeken maar Sofie met Havan

En dan nog verschillende promo eventings zonder klassement waar ze foutloos liep én trainingen dus...
Serieus moest ik nen cross van 1m gaan meedoen zou ik u overschot van gelijk geven, maar als ge de fimpkes hebt bekeken ziede ook wel dat dit gene cross van hoog niveau of enorme moeilijkheidsgraad is hé, k bedoel maar, mijne pony springt dit ook met gemak :P

Suzan_bobar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 11:28

Ieder zijn ding met trainen natuurlijk, ik zou mijn paard eerst na 4 weken wat relaxter oppakken om blessures ed te voorkomen,.... Het gaat er ook niet om of je paard dit wel of niet aan kan, maar of het eerlijk is tov je paard en dat is het niet,.... oefencross of wedstrijd, eerlijk is anders!

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 11:29

2brt schreef:
hangt er vanaf wat je ongetraind vind hé, wil je de uitslagen lijsten?

Ik zeg nergens dat je niet getraind hebt, dat zei iemand anders. ;)
Ik geef enkel mijn mening over wat ik zie/lees.
Suzan-bobar, jij verwoordt precies wat ik bedoel.

SofieHavan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-09 11:38

ze is ondertussen wel al naar de zee geweest enzo ook hé :P

Der bestaan géén prototype paard hé, elk paard is anders en schijnbaar zijn er weinig van jullie op de hoogte dat (de meeste) mensen hun dier doodgraag zien én daar geen onnozelheden met zullen gaan uithalen of dingen doen die slecht zijn voor het paard... Mocht ik weten dat mijn paard dit niet kon of ze het te lastig zou hebben zou het oneerlijk zijn of moest ik persé willen 'winnen' (wat in dit geval zelf onmogelijk is, der is geen klassement :P )... Die eindeloze discussies hier op bokt zouden simpelweg vermeden kunnen worden, mochten de mensen die erop zitten eens wat respect tonen voor de keuzes van anderen...Geef uw mening maar hou het erop en probeer als je blief niet kost wat kost uw gelijk te halen want niemand heeft gelijk, iedereen maakt zijn eigen keuzes en geloof mij iedereen doet wat hij dénkt dat het beste is voor z'n dier hoor...

Ma k ga der mij nie druk in maken, vind wa ge vind, 't kan mij in feite geen moer schelen ze :)
K zie mijn paardje graag, voor haar was dit minstens even fijn als voor mij, anders had mij dat wel duidelijk gemaakt :j en nu loopt ze weer jolig op de weide, straks gaat ze een stap wandelingetje maken...

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 11:41

Laten we elkaars mening gewoon respecteren. Ik eet je niet op hoor en ik kraak je ook nergens af.

SofieHavan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-09 11:43

Oké bedankt, ik u ook niet, kan best commentaar verdragen, maar ik wil de situatie dan ook graag verklaren en je mag gerust je mening erover hebben, iedereen trouwens én dus ik ook :)
Ah even goede vriendjes ;)

Alizeetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 15:30

Ah ziet er super uit!

Dressuur zou ik enkel beetje letten op je polsen/handen en soms je tenen ;-) Maaaar ondanks dat je zegt dat het er niet super uit ziet vind ik het toch een net beeld geven hoor!!

Springen en cross ziet er goed uit. Geldt die waterbak wel als stop? Ik zie ze nergens achteruitgaan? Dju toch :D Nog wat meer aan zee gaan rijden, mss vind ze water dan nog wat leuker ;-)

Ivm maand stilstaan: heb je haar niet soms es gelongeerd of kort gereden? Ik weet in ieder geval dat je eens na een examen gaan rijden bent. Tis dan mss geen intensieve training maar toch iets hé!
+ die wandelingen naar het strand (+/- 2u) vond ik toch ook een training :-)

Goed gedaan jong :D!!!

Hopelijk zijt ge u snode gedachten alweer vergeten over Havanneke ;-)

SofieHavan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-09 15:39

Uhu, ze heeft inderdaad elke week eens gereden, maar dat uurtje vind ik verwaarloosbaar.
En je hebt gelijk, Alizé, polsen/handen = rampzalig, zo'n slechte gewoonte waar ik zooo moeilijk vanaf geraak :(
Dat water, geen idee maar ja, ze deed in feite niet zo lastig, 't kon er door :P

whisperramse

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 15:43

Ik vond het een superleuke dag, heb er echt zoooooooo van genoten! :j

Havan heeft echt wel super haar best gedaan, zowel in de dressuur als in de cross.
Pffff, ik wil alwéér mee naar de volgende :P
Waarom moet een mens werken? ;( :Y)

Alizeetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 15:48

Gohja, thoudt haar toch een ietsje soepeler hé :-)

Twater ging idd niet slecht ze :-) Ze bleef toch vooruitgaan :D Zeetrainig heeft dan toch geholpen :D

Wanneer is de volgende?

whisperramse

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 15:50

Pas in september, maar wie weet kan ik tegen dan weer eens een dagje congé vragen O:)

Theake

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 16:29

zalig Sofie!! Jullie zijn echt zo'n team he!

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 22:03

hey Sofie!
ik had je topic nog niet gezien.
Ziet er echt heel leuk uit. Ze heeft ook wel lef he, weigert bijna nergens +:)+
veel succes verder!

florence123

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 12:30

leuk paard!
heb die al vaker gezien d8 ik xD
na een maand stilstaan zou ik dit zelf niet doen, maarja hier is al over gediscusieerd geweest dusja, het is je eigen keuze hé :)

voor een draver gallopeert ze toch niet slecht hoowr :P
veel suc6 op de waterbakken!

12sterre34

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 18:49

Ik moet eerlijk zeggen dat ik je paard echt super vind :D Je ziet duidelijk dat ze er plezier in heeft!

Ben aan het twijfelen om het nog eens aan te halen maar ik doe het toch (het is niet voor niets bokt he ;) ); ik zeg niet dat je het verkeerd doet door na 4 weken zonder training te starten maar zelf zou ik het nooit doen. Maar ik las dat je toch wel iets af en toe hebt gedaan de afgelopen weken dus dan gaat het nog enigszins. Maar je zegt ook op het begin dat ze bij dressuur (althans met inrijden) niet echt fijn liep, maar wat verwacht je dan na 4 weken geen dressuurtraining te hebben gedaan :Y) . Ze zal wel lekker stijf zijn geweest (kun je haar ook niet kwalijk nemen->zeg ook niet dat je dat doet, is gewoon een algemene opmerking!).
Vind het trouwens wel top dat jij je paard 24 uur per dag buiten laat lopen, die krijgen nog heel wat meer beweging dan die paarden die 23 uur per dag op stal staan (of zelfs nog 15 uur op stal staan). Amen! :+