[WN] Beginner cowhorse Thorin met cowgirl @ koeienwerk...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Coentjuh

Beginner cowhorse Thorin met cowgirl @ koeienwerk...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-09 19:55

Sinds een paar maanden staan er bij ons twee koetjes op stal waarmee we kunnen trainen. Ze zien er hier nog een beetje schraal uit, dit zijn foto's van maart. Inmiddels staan ze vanaf half april lekker op de wei en zien ze er super uit (helaas nog geen nieuwe foto's)

Apacho (buckskin-hengst) heeft al dit koeienwerk al geleerd bij Pauls Western Stables. Hij heeft daar twee trainingen van een dik half jaar gehad. Ook Thorin (8-jarige bonte mengelmoes KWPN iets) moest er aan geloven. Ontzettend leuk paard, erg werkwillig en je hebt altijd lol met hem. Helaas is ie een beetje traag, het 'draaien' krijgen we er niet echt in en als we 'backup' vragen dan is dat heel moeilijk. Je ziet echt die frons op zijn voorhoofd, "even denken welk been nu naar achteren moet". Verder een super lief paard, maar niet altijd makkelijk te rijden, maar wel leuk! Dit was de tweede keer voor Thorin als ik het goed heb met de koeien. En hij pakt het erg leuk op!

Ik ben er zelf ook nog lang geen ster in! Bij Pauls Western Stables 1 of 2 lesjes in het koeienwerk gehad. Verder beetje mezelf bijgebracht door veel te kijken naar anderen (en tips te krijgen van baasje van Thorin/Apacho). Nu al weer een tijdje niet met de koeien getraind (ze zijn niet makkelijk mee te nemen aan een touwtje en de wei is best ver weg vanaf de binnenbak) maar hoop het binnenkort weer eens te doen! Commentaar/tips altijd welkom!

[1] Ja wat een afschuwelijke blauwe jas! I know!
Afbeelding

[2] Ik wilde hem netjes proberen te draaien, eerst rechtzetten en dan pas naar voor. Vandaar dat mijn rechterhand best streng is
Afbeelding

[3]
Afbeelding

[4] Baasje en Apacho kijken toe en geven zo nodig tips
Afbeelding

[5] Mooie staart!
Afbeelding

[6] Jump!
Afbeelding

[7] Weer die binnenhand, zelfde reden
Afbeelding

[8] En ja hup naar voren!
Afbeelding

[9]
Afbeelding

[10]
Afbeelding

[11] Easyy!
Afbeelding

[12] Ondeugende koe }:0
Afbeelding

[13]
Afbeelding

[14]
Afbeelding

[15] Telefoon-foto Apacho met de koeien
Afbeelding

Mandyke

Re: Beginner cowhorse Thorin met cowgirl @ koeienwerk...

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 20:31

Leuke foto's!! Ik vind dat Thorin er anders toch lekker actief uitziet hoor! ;)

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-09 20:40

Ja klopt snelheid maakt ie wel, maar het draaien is nog een moeilijk punt! Bij Apacho (valk) juist andersom, die draait om een dubbie, maar is vaak net te traag. Ruime galopsprongen, maar geen sprintjes. Ach zo vullen ze elkaar weer aan!

Verder is Thorin wel lekker actief/'GRRRRRRRRR' naar de koe en dat is wel leuk! Vooral omdat ie het haast nog nooit gedaan had!

Mandyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 20:44

Tja, Thorin lijkt me ook niet de kleinste hé, dan is dat snelle draaien vaak een zwakker punt. Heb ik ook bij mijn paard, dat is een echte tank, eerst draaien aan het roer en dan wachten tot het schip begint te draaien ;) , maar we werken eraan!

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 21:34

Altijd stoer, koeienfotos! Maar vindt je paard het nou echt leuk om te doen? Hij heeft op alle fotos zijn oren zo plat in zijn nek ....?

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-09 21:47

@ Mandyke; Inderdaad, hij haalt de 1,60 makkelijk denk ik en is natuurlijk anders gebouwd dan een Quarter, Paint, Arabisch type. Maar moed vol houden, komt heus wel goed.

@ Simodi; Dat viel mij ook op, maar ik heb het idee dat ie meer een soort van 'agressief' op de koe was, zo van 'grrrrrrrrrrrrr' want hij deed het verder super goed voor de tweede keer! En ging er uit zich zelf achteraan. Ik heb niet echt het idee gehad dat ie het niets vond, was ook niet te merken, dus denk dat het een soort agressie op de koe is. Zo van "Heeyy niet er vandoor gaan jij, je bent van mij" "Wrraaaah" }>

TiaraBungy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 14:27

simodi schreef:
Altijd stoer, koeienfotos! Maar vindt je paard het nou echt leuk om te doen? Hij heeft op alle fotos zijn oren zo plat in zijn nek ....?

Dacht ik ook al.. :o
Zou je 't niet eerst wat rustiger aan doen? Op sommige foto's ben je inderdaad wat streng en heb ik het idee dat je hem wat 'op zit te jagen..' :o
Niet lelijk bedoeld, ziet er gaaf uit zo met die koeien.
Maar ik twijfel wel een beetje of je paard het zo leuk vindt.. ;)

Nog veel plezier. En het is echt niet rot bedoeld!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 16:45

gave foto's. veel cuttingpaarden reageren zo , oa met hun oren plat naar achter. ik zie het niet als agressief, maar juist een teken dat ze erg op de koe zijn..
ziet er niet zo aardig uit , dat klopt ( ga maar eens kijken bij (voorheen?) paul's westernstables. gezellige boel daar in de bak _O-

cowhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 17:14

wat een koeien tegenwoordig in nederland... kom ook eens mee doen met de clinics in oud gastel, erg leerzaam! zie western evenmenten..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 17:39

cowhorse schreef:
wat een koeien tegenwoordig in nederland... kom ook eens mee doen met de clinics in oud gastel, erg leerzaam! zie western evenmenten..

als ik een goede quarter had.. ( of had ik maar een paard. :D )
vooralsnog kan ik dit alleen maar uitoefenen aan de andere kant van de oceaan op vakanties. |(

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-09 22:40

@ cowhorse; lijkt me erg leuk, maarre dan moeten we even wachten totdat de Jeep gerestaureerd is en totdat er centjes zijn voor een trailer :) Gaat niet lukken met mijn kleine bijna uit elkaar vallende peugeootje :=

@ Eevita; er zijn in Nederland toch ook stallen waar je kunt oefenen? Of bedoel je het ECHTE maar dan ook ECHTE werk?!

Schimpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 22:42

Wat een prachtig paard zeg die Buckskin!!! Ik ben verliefd....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 05:53

@coentje, er zijn inderdaad tegenwoordig stallen waaar je kunt oefenen. Moet je wel een eigen paard hebben, en die heb ik niet :o
dus helaas wordt dat lastig.
moet eerlijk zeggen, dat het "echte werk"mij dan wel weer meer aantrekt, en dat is hier onmogelijk.

crow

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 08:49

Soms is er wat te regelen met natuurmonumenten. Stan is vrijwilliger en moet 1 keer per jaar schotse hooglanders uit een groot natuurgebied verzamelen en naar een verzamelplaats brengen voor entingen ed. Ook echt wel het echte werk (doen ze met een man/vrouw of 5.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 19:43

crow schreef:
Soms is er wat te regelen met natuurmonumenten. Stan is vrijwilliger en moet 1 keer per jaar schotse hooglanders uit een groot natuurgebied verzamelen en naar een verzamelplaats brengen voor entingen ed. Ook echt wel het echte werk (doen ze met een man/vrouw of 5.

ja heb ik wel eens ergens gelezen. Maar goed, ik ben weer aan t sparen voor mijn volgende tripje richting the states en / of canada voor volgend jaar, heb ik nu voorpret van, en kan ik daar weer op teren..

daar is het toch echt veel leuker dan hier, vindt ik dan.. ( heb ooit wel eens een clinic van paul derrez gehad, en ik was meteen genezen van de nederlandse cowboy's :D )

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-09 19:59

Hahaha ja Paul pakt je wel aan, daar is Apacho (buckskin) doorgetraind (en ook getraind door Tim die nu PWS heeft overgenomen)

Maar lijkt me erg gaaf Eevita, hoop het ook ooit eens te doen, een trip naar Amerika! En wie weet komt dat paardje ooit wel!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 20:55

Tja, voordeel als je geen paard heb, kun je dit soort tripjes maken ( ik weet, sommige hebben het geluk beide te kunnen veroorloven :D )

hieronder ging het er in elk geval een stuk relaxer aan toe dan in Brunssum (was in Canada )
Afbeelding

Maar daar (zie hieronder) was het toch ook wel super om te doen ;) , omdat ik zo'n gave quarter weer onder mijn kont had:

Afbeelding

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-09 23:00

Dus er zit nog wel wat verschil in tussen de sport en het echte werk :)?! Maar ziet er gaaf uit die bovenste, wil dat ook ooit nog is gaan doen! (als ik centjes heb :) )

SittingB

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 02:51

Mooie foto's!