Apacho (buckskin-hengst) heeft al dit koeienwerk al geleerd bij Pauls Western Stables. Hij heeft daar twee trainingen van een dik half jaar gehad. Ook Thorin (8-jarige bonte mengelmoes KWPN iets) moest er aan geloven. Ontzettend leuk paard, erg werkwillig en je hebt altijd lol met hem. Helaas is ie een beetje traag, het 'draaien' krijgen we er niet echt in en als we 'backup' vragen dan is dat heel moeilijk. Je ziet echt die frons op zijn voorhoofd, "even denken welk been nu naar achteren moet". Verder een super lief paard, maar niet altijd makkelijk te rijden, maar wel leuk! Dit was de tweede keer voor Thorin als ik het goed heb met de koeien. En hij pakt het erg leuk op!
Ik ben er zelf ook nog lang geen ster in! Bij Pauls Western Stables 1 of 2 lesjes in het koeienwerk gehad. Verder beetje mezelf bijgebracht door veel te kijken naar anderen (en tips te krijgen van baasje van Thorin/Apacho). Nu al weer een tijdje niet met de koeien getraind (ze zijn niet makkelijk mee te nemen aan een touwtje en de wei is best ver weg vanaf de binnenbak) maar hoop het binnenkort weer eens te doen! Commentaar/tips altijd welkom!
[1] Ja wat een afschuwelijke blauwe jas! I know!

[2] Ik wilde hem netjes proberen te draaien, eerst rechtzetten en dan pas naar voor. Vandaar dat mijn rechterhand best streng is

[3]

[4] Baasje en Apacho kijken toe en geven zo nodig tips

[5] Mooie staart!

[6] Jump!

[7] Weer die binnenhand, zelfde reden

[8] En ja hup naar voren!

[9]

[10]

[11] Easyy!

[12] Ondeugende koe

[13]

[14]