Nou kan ik voorlopig nog niet meedoen met mijn stoere haflingervent; daar zijn we gewoon nog lang niet klaar voor. En zou ik dus volgend jaar weleens willen starten met mijn merrie van 1.27m. Maar daar heb ik wel een aantal vragen over, misschien dat iemand me hiermee verder kan helpen:
Allereerst, ben ik zelf 17 en 1.62m, mag ik dan nog wel meedoen aan de ruiterklassen met mijn merrie? of ben ik dan te groot? (het ziet er natuurlijk niet zo heel charmant uit, maar de vraag is of dat uitmaakt
) En dan denk ik natuurlijk vooral aan de trail of de pleasure....ik zie ons nog niet zo snel reignen.
En dan vind ik verder de klassen aan de hand wel interessant klinken: perfect voor ons natuurlijk. Maar heb ik het nu goed dat er een trail@halter is? En dus ook een showmanship@halter waaraan wij mee mogen doen? De echte halterklasse was geloof ik alleen voor paints en quarters he?
Verder: waar zou ik lid van moeten zijn om mee te doen?
En kan iemand mij verwijzen naar een site of boek waarin ik voorbeelden kan krijgen van de oefeningen van de halterklassen? Dat ik vast een indicatie heb van wat ons te wachten staat?
En moet je voor de showmanship@halter persée zo'n origineel showhalster hebben?
Want ik heb er eens naar zitten kijken, en dat spul is behoorlijk prijzig. Terwijl als ik naar een 'engelse'ruitersportzaak ga, dan kan ik een leuk showhalstertje halen voor een stúk minder.