[WN] hoe train ik mijn paard voor de haltershows?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

filly

hoe train ik mijn paard voor de haltershows?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-09 18:24

Hoi ik heb een merrie frizzle een quarter en wil graag samen met mijn ouders frizzel uitbrengen in haltershows.
Frizzle is als veulen al eens geshowd in de futurity en is daar 2e geworden.
Maar nu is mijn vraag: weet iemand hoe ik mijn paard en mij zelf kan trainen in het halteren?

PS:ik ben een beginner en mijn ouders heben al wat jaartjes ervaring maar zo als elke tiener geloof en doe ik niet direct wat mijn ouders zeggen. kort gezegt tips and tricks needded!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

storrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 19:21

Als je vertelt wie je ouders zijn dan zeggen wij wel of je beter wel of niet naar ze kunt luisteren :+
M.a.w. als ze altijd vooraan staan in de shows zou ik hun adviezen niet in de wind slaan... 8-)

filly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-09 19:32

mijn ouders zijn al een poosje niet meer met de wedstrijd sport bezig wegens mislukte rug operatrie van mijn moeder.mijn moeder(ina)heeft bij voorgande veulens goeie resultaten behaalt in de haltershows zij(ina) is getraint door onderandere sake en silva van der wal en ook door dieneke jonker(ong.2 jaar lang)en samen met haar paard filly luny star heeft ze veel wedstrijden gereden met meestal wel een goede plaats.

af en toe luister ik wel maar ik wil gewoon zelf veel ontdekken

IndianVegas

Re: hoe train ik mijn paard voor de haltershows?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 20:27

ik leer haar het woordje squere of hoe je het ook schrijft.. dit doe ik eigenlijk op de zelfde manier als dat je bijvoorbeeld stiilstaan leert en doet ze het krijgt ze een beloninkje..
soms til ik haar beentje een keertje op om haar perfect te zetten maar eigenlijk doe ik niet veel meer dan haar vierkant zetten stukjes mee draven en haar tandjes laten zien.

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 22:26

ook hier ligt er natuurlijk aan wat je verwacht. je kan het zo simpel of ingewikkeld maken als je wilt.
simpel? idd beetje vierkant zetten, stil staan, meedraven en tanden laten zien.
uitgebreid? juiste voeding en training, weten wat de plus en minpunten zijn van je paard, weten hoe je zn benen zo moet neerzetten dat ze beter uit de verf komen, juiste grooming enz enz

Uriah

Re: hoe train ik mijn paard voor de haltershows?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 08:47

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 13:59