Francis"]
Maar aan de andere kant... de eiwitten in Lucerne zijn, naar ik heb begrepen, wel anders als de eiwitten in 'gewoon' voer. Ook eiwitgevoelige paarden kunnen vaak wel Lucerne eten. Je moet het meer als extra ruwvoer zien in plaats van extra krachtvoer...
[/quote]
ja... wij hebben het ook in de winter een tijdje ''bijgevoerd'' ... maar toch ook wel (pension) paarden gehad die er toch niet tegen konden
Op een gegeven moment DA erbij, omdat het paard toch bultjes had... hij adviseerde toen de luzerne & het handje mais weglaten... en ja..
weg bultjes
Zo reageert elk paard weer anders...
In lucerne zit idd wel eiwit, maar ook heel veel energie. In mais zit weer weinig eiwit, maar ook veel energie.
Maar ja, handjes maat moet toch geen kwaad kunnen... wij voeren nu ook nog ietsje mais bij, totdat ze straks in de andere weide gaan.
[quote="Francis schreef:Dot is overigens 's zomers ook donkerder als 's winters. Eigenlijk is ze chestnut, maar 's winters is ze sorrel...
heee ... grappig, ben ik niet de enige
En Sallyman wordt idd, zoals de meeste, zomers weer lichter en zie je het niet zo... maar v. licht naar donker, is zo'n grappig gezicht
en dat donkere chestnut vindt ik toch mooier
groetjes