Helaas wel wat mindere dingen gezien. Kennelijk zijn er veel mensen die niet de moeite nemen de regelementen door te lezen. Bijvoorbeeld mensen die met zo’n oud cappie aan de start komen, vervolgens van de jury een opmerking krijgen in de trant van: volgende keer mag je niet meer starten met zo’n cap, en dan toch in discussie gaan. Bij mij waren die ter plekke gediskwalificeerd, of ben ik nu te streng
Vraag me overigens wel af waarom er pas bij de start naar dit soort dingen wordt gekeken. Neem aan dat je je paard toch even losrijd/stapt voordat je van start gaat. Kan een jury daar dan niet beter de uitrusting beoordelen?
Verder heb ik het voordraven kennelijk gemist, dacht dat dat ook bij de nakeuring moest gebeuren? Keuren was in de bak, maar dat draven heb ik niet kunnen vinden. Wel jammer, want dat had ik graag eens gezien.
Verder heb ik inmiddels wel door dat mijn wandelschoenen niet de vereiste hoeveelheid hak hebben, en dat betekend dat ik 2 opties heb (naja, 3).
1. Veiligheidsbeugels kopen
2. Andere schoenen aanschaffen
3. Mijn rijlaarzen aantrekken
Aangezien het de eerste endurancewedstrijd wordt is de goedkoopste optie nr. 3. Maar stel nu dat ik geld teveel heb, welke van de 2 andere opties kan ik dan het beste aanschaffen? En welke schoenen bevallen goed, en welke beugels? Prijzen?