[SGW] SGW Oudkarspel - verslagen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Apocalatch

SGW Oudkarspel - verslagen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-09 16:50

En? Hoe hebben de bokkers het gedaan vandaag?

Apple

Re: SGW Oudkarspel - verslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 16:51

Ik ben ook benieuwd :-)

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 18:19

ik ben ook benieuwd naar de verslagen en foto's!

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 18:36

blijft angstvallend leeg hier :+

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 19:02

Ben even wezen kijken en het verliep niet zo heel soepel in de rekenkamer. Denk dat de meeste verslagen morgen pas komen....

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 19:06

gr_roos schreef:
Ben even wezen kijken en het verliep niet zo heel soepel in de rekenkamer. Denk dat de meeste verslagen morgen pas komen....

en dat is zwak uitgedrukt......., maar de cross was mooi!!

Merel_Claire

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 19:11

Nou hier alvast mijn verslag.
Ik heb niet meer op de prijsuitreiking gewacht.

In de dressuur had ik 187 punten. Ze was net een bommetje voor mijn gevoel, had wel beter gekund.
Het springen kon veel en veel beter. Daar moet ik ECHT meer aandacht aan gaan besteden, want het is zonde. Ik had 1 stop en 2 balken :o . De cross daarentegen was super. Het loopt altijd zo lekker met Merel, ze doet gewoon alles :D . Echt super vertrouwd, maar ze wordt wel steeds brutaler merk ik :Y) .

Kortom: was weer een heerlijke dag en ben blij met het resultaat. Ik weet alleen nog niet op welke plek ik geeindigd ben.
Ik heb Heleen, Roos (heel even snel), Luuxje nog gezien vandaag. Verder geen bokkers gezien.

vjenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 19:31

nou hier mijn verslagje bij mij ging eigenlijk alles wel goed!!
dressuur had ik 194:) en springen was foutloos missy vond het helemaal gek dat het zo laag stond, en cross had ik 1 foutje was me beugel kwijt :( dus voor mij een super geslaagde dag vond t echt een leuke cross alleen voor mijn gevoel was ie wel kort.

het enige wat ik ook idd erg lang vond duren waren de punten en prijsuitrijkingen!!! maar ja :S

heeft er nog iemand foto gemaakt???

JeltjeW

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 19:43

Ook mijn uitslag.
Dressuur 182 punten, ging wel redelijk maar kon natuurlijk beter.
Springen een balkje die nergens op sloeg.
En in de cross op nummer 9, de dikke boom voor de waterbak eraf gevallen. :(
Heb gelukkig alleen, nu nog tenminste, wat pijn aan mijn kont, maar dat zal nog wel erger worden.

Heeft iemand toch nog wat foto's? Ik was nummer 156 een witte schimmel in het rood :)

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 19:47

ik heb je zien vallen jeltje. Jammer, je ging zo lekker. Hopelijk vallen de blauwe plekken mee. Morgen zul je wel stijf zijn denk ik.

JeltjeW

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 19:52

texelse schreef:
ik heb je zien vallen jeltje. Jammer, je ging zo lekker. Hopelijk vallen de blauwe plekken mee. Morgen zul je wel stijf zijn denk ik.

ja ik baalde ook als een gek, want ze deed het zo goed. :\
waarschijnlijk toch iets te veel op mijn voorganger gelet, aangezien ik haar kende en niet tegen haar op wilde rijden.
heb ik jolie niet lekker kunnen rijden. nouja wieringerwerf gaat vast beter. :)
het is maar goed dat ik een bodyprotector om had! anders waren de blauwe plekken vast veel groter en erger geweest. :j

TigerBD

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 20:02

Oh ik heb jou ook zien vallen, wat schrik je dan he :(:)

Heb een hele hoop mensen gezien, maar geen idee wie wie is, behalve als het opvallend was dan weet ik het nog wel haha.

Heleen wij kwamen net aanrijden dat jij aan de beurt was, heb je nog wel de heuvel/berg zien nemen want wij parkeerde daar, echt gaaf is die zeg! Hoe ging het verder?

Dennis_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 20:15

Hallo allemaal.

jaja ben ook weer eens op bokt,lang terug haha,Ik heb vandaag ook mee gereden in de L cross.
Weet alleen mijn dress punten 168. springen niet foutoos cross 1 weigerig.
Ik starten alleen iets later met de cross omdat ik een ijzer was verloren,Dus nog een stress momentje voor dat ik kon starten.
Lars deet het super,heb heerlijk gereden.
Was een leuke cross om te rijden.
Laatst bijgewerkt door Dennis_k op 07-06-09 20:29, in het totaal 3 keer bewerkt

heleenxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 20:17

Nou dan bij deze gelijk maar mijn verslag ;)

Over het algemeen had Olivier vanwege zijn hoefproblemen wat moeite met de harde bodem. Dat maakte hem wat aarzelender en voorzichtiger.
Dat merkte ik al met de dressuur, hij hield zich vast en werd wat scheef. Ik moest mijn best doen om nog een nette proef neer te zetten. Dat lukte kennelijk nog wel, want we hadden 204 punten en een gedeelde 3e plaats.
Springen foutloos, en na die 2 onderdelen bleek ik later op de 1e plaats te staan.
Toen de cross, ook weer wat aarzelend weg, dus na hindernis 1 spoorde ik hem even extra aan. Olivier ging vol gas vooruit en ik kreeg hem dus nooit op tijd meer terug voor het einde van het lange stuk waar je gelijk links omhoog moest over de hindernis. Dit was mijn eigen fout, Olivier stopte. Dom gereden van me.
Vervolgens gingen we weer goed verder. Hij sprong alles in een mooi strak tempo. Hij was wel wat aarzelender dan ik van hem gewend ben, dus misschien toch vanwege zijn voeten. Ik weet het niet.
Uiteindelijk waren we oa. door de weigering 23 sec, te langzaam, dus dat kostte ook nog tijdfouten.
Uiteindelijk ben ik ergens in de middenmoot geëinigd.

Na afloop kwam een van de crossjury's naar me toe om me complimenten te geven over mijn rijden in de cross. Ik had van hem 3 achten gekregen! Van de andere jury 3 zevens, dus dat ging lekker.
Dat vond ik nog wel een leuke opsteker.

Wat betreft het soepel lopen in de rekenkamer. Vergeet niet dat dit allemaal werd gedaan door leerlingen van het Clusius College die daar helemaal geen ervaring in hebben. Ik vind het erg knap wat ze allemaal hebben gedaan. Mijn complimenten krijgen ze!

xSiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 21:17

Mooie verslagen dus!! :D Gefeliciteerd met foutloze rondes en wp's!

@Jeltje, jammer van je val hoor! :(:) Niks aan overgehouden? zag er best lelijk uit namelijk :o
Je had echt niet op mij hoeven letten hoor, ik had je al lang aan zien komen! :o

Voor ons niet zo'n geslaagd dagje helaas.
Dressuur ging slecht, punten weet ik niet, duurde nogal lang en we hadden geen zin om te wachten. Maakte me ook niet zoveel uit eigenlijk.
Springen ging super! Foutloos en nog netjes ook! Was ik echt heel blij mee! :)
Cross ging helaas wat minder. 1tm3 gingen nog erg goed! Tot we bij de bult kwamen, Vita vond hem errug eng :o Ze stond 20 meter ervoor al stil, toch nog vooruit gekregen, alleen ophet laatst schoot ze ineens naar links en daar lag ik.. Ze stopte gelukkig gelijk dus ik kon zo weer opstappen. Op het eerste gezicht had ik nergens pijn namelijk. Maarja ik dacht: val = uitsluiting. Helaas, ik al aan de hindernisjury vragen hoe ik het beste terug kon gaan, tot er allemaal mensen riepen dat ik gewoon verder mocht :? Omdat ik was gevallen tussen 2 hindernissen in en niet bij een hindernis?? Ik nog een keer vragen, maar ze wisten het echt zeker.
Nou maar doorgegaan toen, want als achteraf dan zou blijken dat ik wel verder mocht, maar ik toch gestopt ben, dan zou ik nog veel erger balen..
Dus maar verder, alleen ging het helemaal niet meer :o Met moeite toch nog de bult opgekregen, daarna stop op een inimini op-afsprong :n Trackhener & Keukentje gingen we weer erg lekker! Bij de waterbak gelijk het alternatief genomen, maar weer een weigering bij 10 :o
En later nog 2 weigeringen op de wegovergang, dus einde oefening..
Echt zo stom, boompjes en op-afsprongen doen ze zo vaak en daar weigerd ze op, terwijl we een trackhener nog maar 1 keer gedaan hebben, en die neemt ze zonder twijfel? :?

Ik bedacht me later nog dat ik hindernis 10 2 keer gesprongen heb :+ Bij die volte om de waterbak :+ Was er niet helemaal bij geloof ik :o

Toch wel zuur, hele dag weg voor niks.. Nouja volgende keer beter :) Ben nu alleen wel erg misselijk +hoofdpijn, hoop niet dat ik een hersenschudding oid heb.. Verder beurse rug + knie, moet er niet aan denken als ik mijn BP niet omgehad had, want het voelt nu al harstikke gekneusd :o

heleenxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 21:23

Oei Siep, dat klinkt niet fijn. Jammer dat het zo liep!
Sterkte met opstaan morgen!

xSiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 21:25

Dankje!
Jeltje en ik hebben jou nog zien rijden tijdens het parcours lopen! We dachten al dat je een bokker was :P Zag er toppie uit hoor!

heleenxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 21:27

Dank je wel. Was dat in de cross?

TigerBD

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 21:41

@xsiep: heb jou ook gezien bij de waterbak, je nam inderdaad 2 keer een zelfde sprong. Wel erg zeg dat je gevallen was, dat was niet aan je te zien (is me iig niet opgevallen) je fjord zag er lekker eigenwijs uit haha :) Nja en het is nooit voor niets, toch weer een hele ervaring, het is toch vreemd terrein.

hetismij

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 21:49

Ik ben ook weer terug na een lange maar zeer voldane dag :D

Vandaag hadden we ons SGW-debuut en het is zonder meer uitstekend verlopen! Dressuur ging prima, behalve het halstrekken, dus 199 punten en een voorlopige 5de plaats. Daarna het springen, daar zie ik altijd een beetje tegenop (ook al springen we officieel M, toch heeft ze af en toe van die rare hete buien dat ik haar gewoon niet kan houden) Vandaag heeft ze boven verwachting een heerlijk rondje gesprongen zonder dat ik de controle kwijt was dus dat was weer een stap vooruit, en foutloos. Toen de cross in, ging echt super goed ook de bult en de op en afsprongen tot we bij het water kwamen. Daar stond ze ineens stil en heb ik ook echt een halve minuut stil gestaan (kon het alternatief nemen, maar dacht ze moet het toch leren dus dan blijven we gewoon staan tot ze erin gaat) Uiteindelijk dus erin gegaan en even flink gas gegeven en was daarmee maar 10 sec buiten de tijd binnen gekomen.

Al met al dus een erg geslaagd dagje alvast, en toen bleek ook nog dat ik 2de was (de weigering hadden ze niet gerekend :S)

Ben benieuwd of de stijlpunten nog ergens tevoorschijn komen, zou wel graag willen weten wat ikdaarvoor had :D

rayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 06:56

De mannen hadden hun dag gister niet helemaal. Dressuur ging niet vlekkeloos, ventje wilde moeilijk loslaten en reageerde in de proef affentoe compleet niet, 180 punten. (viel ons nog mee)
Met inspringen vond Mikel hem niet fijn voelen maar ik kon niets aan hem zien dus hup, het springen in. Foutloos binnen de tijd.
Vlekkeloos door de dierenartskeuring de cross in. Hij trok niet lekker aan en het was flink rijden. 1x Stop op het puntje en 2 stops op het kookeiland voor de keuken. (hij houd niet van smalletjes, vind ie nog erg spannend!)\
Daarna naar de dierenarts en helaas afgekeurd......
Aan het lopen zag ie niet kreupel, in draf en stap niet. Maar de overgang terug van draf naar stap hield hij linksachter ze knie vast....We konden niets zien aan ze been en de dierenarts dacht ook dat het van hoger uitkwam. Waarschijnlijk in 1 vna zijn stops iets verrekt. (dat hopen we dan maar...)
Gefeliciteerd iedereen met een goede cross en voor degene die het minder af ging, het, was geen makkelijke cross, zeker niet in de L, dus komt het de volgende keer zeker weer goed!

jipje_niekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 08:05

Voor degene die lekker gereden hebben: Gefeliciteerd!!
En voor de rest: Kop op volgende keer weer beter!

Mijn dagje begon al erg vroeg. Dressuur was weer op ons oude niveau helaas, dus dat was echt te slecht voor woorden :o Mevrouw de jury keek me dan ook erg boos aan toen ik afgroette en de ring verlate. Het springen ging eigenlijk wel fijn, behalve het aanrijden van hindernis 1 wat een balk tot gevolg had. De cross gingen hindernis 1 en 2 lekker en bij hindernis 3 verslikte Nika zich met als gevolg veel te vroeg af en ze landde met haar voorbenen tussen de 2 bomen van de oxer in. En daar stonden we, gelukkig bleef ze rustig. Ik wist ook niet zo goed wat te doen, maar er kwam ook niemand helpen of iets dergelijks. Nika is uiteindelijk zelf terug gestapt vanachter de hindernis. Toen heb ik even gekeken of ze goed liep en heb ik hindernis 3-5 nog gesprongen, maar ze trok niet meer aan. Toen besloten om maar te stoppen.
Daarna Nika helemaal nagekeken en ze had er wonder boven wonder niks aan overgehouden, dus toen maar besloten om samen met een vriendin nog naar het strand te gaan, nu we toch zo dichtbij waren. En ik heb een waar zeepaard :+: Ze vond het helemaal geweldig. Dus uiteindelijk toch nog genoten, alleen wel erg laat thuis.

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 08:16

Ah gaaf zeg Benthe!!! Gelukkig toch nog genoten dan!

En dan mijn verslagje!

Eerst voor de dressuur de cross gelopen maar vond het toch best een pittige cross, maar zat het wel zitten! Mooie oefening voor Vlietland.

Dressuur ging erg lekker, linksom aanspringen en de volte die daarop volgde vond ik zelf wat minder maar al met al een nette proef. :D

Springen ging ook erg fijn en mooi foutloos. :D

Cross ben ik ook tevreden over, ondanks 3 weigeringen. 1 tm 12 gingen echt fijn. De bult ging ie wat twijfelend maar die vond ik zelf ook best flink. Trakhener ging ie echt super over heen. Maar daar achter stond het kookeiland en die kwam net iets te snel voor ons. Hij liep me er 2 keer langs, echt zonde want vooral die 2e keer was niet nodig geweest. Toen rustig even laten kijken en daarna zonder problemen erover. Maar toch wat spanning en een weigering op de dikke boom voor het water. Keer goed ervoor gezet en daara weer zonder probelemen erover :+
Oversteek echt super fijn en daarna nog even gas gegeven bij hindernis 19, T had nog genoeg energie. En verder super strak naar de finisch.

Tja en ondanks de 3 weigeringen heel tevreden. Veel geleerd en heerlijk gereden. Dressuur bleek ik uiteindelijk 205 punten te hebben en stond 3e achter Nienke Otjens en Jan van Beek :D Coupon niet opgewacht want ik was om 11 uur gedressuurd en we reden daar om 15 uur weg en toen waren de coupons er nog niet. Er hing alleen een tussen stand na dressuur. Was inderdaad jammer dat het zo lang duurde maar verder echt complimenten, super leuke wedstrijd!

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 08:21

Hier dan ook mijn verslagje..

Dressuur ging wel redelijk, ook wat last van de harde en ongelijke bodem, toch 197 punten dus niet ontevreden.
Springen ging lekker ontspannen en foutloos.

Daarna de cross in, wat een kick! Jeremy (Wotherspoon) werkte super mee, kon goed schakelen onderweg. Foutloos en op 9 seconden van de ideale tijd gefinished.
Ik kon niet op de prijsuitreiking wachten omdat mijn merrie nog gescand zou worden maar iemand van het Clusius (SUPER georganiseerd trouwens) belde me met de uitslag en wat bleek.. ik ben eerste geworden! (Toch nog maar even teruggereden om een mooie deken in ontvangst te nemen!)

Heeft er iemand foto's gemaakt? Ik hou me aanbevolen! Had startnummer 109!

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 08:37

Wat ontzettend jammer TG! Mag je nu wel op het NK starten? Omdat je nu 2 verliespunten hebt.