Helemaal gelukkig

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ozzie1

Helemaal gelukkig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-09 09:26

Ik zit nog steeds op mijn roze wolkje na te genieten van een SUPER rit op de Ginkelse hei. Wat heb ik een top dag gehad.

smorgens om 8 uur vertrokken van stal, samen met Marja en Ooy (mijn twee grooms die me echt geweldig geholpen hebben). Om 9 uur waren we op het wedstrijdterrein. Ozzie lekker op de trailer laten staan en wij de wandeling naar voren gemaakt om te gaan betalen, hesje ophalen en de voorbespreking mee te maken om half tien. Na dit alles op het gemak weer terug naar de trailer en Oz uitgeladen. Hij was super relaxed en begon gelijk gras te eten. Dat voelde al goed aan. Weer terug naar voren voor de voorkeuring. Ook dat lange pad naar voren, met allemaal rennende paardjes naast hem ging super. Af en toe een hapje gras nemend en om zich heen kijkend liep hij braaf mee.

Ik kon gelijk aanbieden voor de keuring en met een hartslag van 40 en de rest alles goed en een A voor locomotie kon voor ons de wedstrijd echt beginnen. Terug bij de trailer gekeken of hij nog wat wilde drinken maar hij vond het gras lekkerder, ook goed. Om half elf opgezadeld en naar voren gestapt, ook dat ging allemaal heel rustig!!

Om 11 uur precies mochten we dan van start, eerste stuk verplicht stappen. Even een beetje dribbelen onder me maar als snel aan een, voor ons doen, lang teugeltje stappen. Daarna lekker gaan draven. Super dat ik steeds iemand tegen kwam die een hek voor me open wilde doen, hoefde ik niet af te stappen. En geloof me, daar ben je blij om als je nog een gekneusde rug hebt een een paard van 1.70, ha,ha.

Oz liep vanaf het begin eigenlijk echt heel lekker, super gereden en we waren zo bij groompunt 1. Daar even lekker gekoeld, appeltje en worteltje en zelf een snoepje. Verplicht gesteld door mijn grooms, super hoor!! Daarna weer heerlijk door over de hei en door het bos, wat een prachtige rit en omgeving. Ik had een aantal mensen ingehaald en nu had ik niemand direct voor of achter mij en dat is voor mijn manneke echt perfect. Voor ik het wist kwamen we al weer bij de PA aan. Ongeveer 1 km voor PA gaan stappen wat ook echt super ging, ik kon de teugels gewoon los laten zonder dat hij er vandoor ging of ging dribbelen, hinneken etc. Maar ook dat kwam weer omdat ik niet meer ingehaald werd. Bij PA ongeveer 4 minuten gewacht en toen aangeboden, super 52!!! Helemaal blij weer door gegaan.

Ook tweede gedeelte richting finish ging super, weer heerlijk gereden, wat mensen tegen gekomen die verkeerd gereden waren, wij gelukkig niet. En toen kwam alweer het bordje 2 km tot finish. Nog even door gedraafd, heel rustig (ook alweer super van Oz) en toen gaan stappen. Hij werd nog wel even druk van wat paardjes die achterop kwamen draven maar op een gegeven moment ging hij weer stappen. Zwaaiend kwam ik bij de finish aan. De rit kon echt al niet meer stuk.

Maar toen kwam het spannendse gedeelte waarop we tot nu toe elke keer eruit geknikkerd werden. De hartslag. In de rijbak zadel af, goed koelen, op het hoofd aaien en proberen hem niet te veel naar de andere paarden te laten kijken. Na circa 4 minuten hadden we een hartslag van 58 dus gingen we aanbieden. Maar moesten daarvoor iets naar voren lopen, richting ingang waar van alles binnen kwam en waar paarden lagen te rollen. Met andere woorden VEEL AFLEIDING!! Ze gingen tellen en helemaal uitgeteld 68!! Oh de moed zonk alweer in mijn rijlaarzen. Maar iedereen om me hee, waren er best veel hadden allemaal goede hoop en nog weer gekoeld en aaien en kletsen tegen hem. Saskia was er ook bij en die kende weer iemand met een vetcheck, wij konden nl geen hartslag meer meten omdat het zadel af was. Zij bleef bij ons met de meter, ondanks dat ze eigenlijk bij iemand anders had moeten groomen. Wat geweldig toch die mensen die zo met je meeleven!! Aan die meter zag je echt hogere harslag zakken tot ergens in de 50 dan weer net boven de 60. Maar op een gegeven moment bleef hij lager. Dus weer aangeboden en ja HOERA 56!! O wat was ik blij en iedereen die erbij was ook, we stonden te juichen en ik huilen of dat ik 100 km had gereden of zo. Maar wat kan je blij zijn als dat ook goed is, na al een aantal wedstrijden eruit gegooid te worden op een een (net te hoge) hartslag.

Terug naar de trailer, daar lekker laten drinken. Tip voor paarden die moeilijk drinken, wij hadden slootwater mee genomen en dat dronk hij echt super goed. Lekker gras laten eten, dekentje op en naverzorgd. Toen de nakeuring. Daar zag ik niet tegen op. Hartslag dacht ik 52 en de rest ook allemaal weer goed. Toen alleen nog even heen en weer rennen. Dat moest ik tot twee keer toe doen, ze vonden hem wat stijf lopen voor, maar omdat hij bij de voorkeuring een A had gaven ze nu een B! Dat had ik nog nooit gehad, altijd A. Maar ja, goed gekeurd is goed gekeurd!

Ik ben zo trots op mijn manneke ook wij hebben nu een rit goed uitgereden. Helemaal top!!! Geeft toch een heerlijk gevoel hoor! Ik ga zo even bij hem kijken hoe hij erbij staat en even kijken hoe hij loopt. Maar dat heerlijke gevoel van een wedstrijd goed uitrijden raak ik voorlopig nog niet kwijt!!

Grooms, supporters, meisje met vetcheck en organisatie BEDANKT voor deze geweldige dag!!!!!!!!

Sjolvir

Re: Helemaal gelukkig

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 09:30

Heb gisteren meteen in de uitslagen gesnuffeld, of je nu de rit had uitgereden. En ja, ik zag Ozzie in de uitslagen lijst!
Super gedaan.

Op naar de volgende.

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 08:57

Nogmaals van harte gefeliciteerd Miranda!! Super gedaan hoor! Ben super blij voor jullie :D

dijonty

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 15:14

goed zo!

E_special

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 20:10

gefeliciteerd!
Leuk stuk om te lezen omdat je enthousiasme etc er zo duidelijk in voorkomt!

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 20:51

Super gefeliciteerd hoor! Leuk verslag!