Na veel zoeken naar goede voorbeelden, loop ik toch wat vast met een goed trainingsschema opstellen voor mij en mijn paard.
Al een tijdje (lees minstens een jaar) kriebelt het bij mij om endurance te gaan rijden. Dit jaar ben ik serieuzer informatie gaan zoeken en het daarover zelfs even alle informatie geordent in een mapje geplaatst zodat moeders zich ook in kon lezen
.Na alle informatie te hebben gelezen (helaas nog geen ervaring als groom oid opgedaan, maar dat komt nog wel), wil ik toch echt serieuzer gaan trainen.
Op het moment rij ik steeds meer buiten in het bos(je) hier. Dat is maar 5km ruiterpad, maar toch lekker om te rijden. Verder heb ik weinig mogelijkheden om ergens anders te trainen, behalve op zondag op het industrieterrein wat dan afgesloten is.
Behalve mijn paard trainen, wil ik ook mijn eigen conditie verbeteren want dat is een (klein) drama.
Een aantal voorbeelden op internet van endurancetrainingen heb ik al wel gevonden, maar hoe combineer ik nou een training voor mijn paard met mijn eigen training?
Misschien is wat info over mij en mijn paard wat makkelijker:
- Paard: KWPN merrie van 15 jaar, goed uithoudingsvermogen, maar is snel opgefokt dus daar moet aan gewerkt worden.
- Ikzelf heb een matige conditie, een rondje hardlopen kan ik wel volhouden op mijn eigen tempo, maar daar blijft het ook echt bij. De sporten die ik het liefste doe ivm conditie zijn voornamelijk skaten en hardlopen.
Ik hoop dat iemand mij wat verder kan helpen.
En ohja, ik heb de zoekfunctie gebruikt, maar kom dan vooral bij topics over jonge paarden die getraint moeten worden.

(ben wel van plan om een nieuwe aan te schaffen, dus meteen een goeie reden