[WN] Zippy@work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Doranne

Zippy@work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-09 14:29

Naar aanleiding van mijn vorige topic waardat ik veel commentaar kreeg dat ik mijn paard te kort vast had, zelfs na mijn uitleg wilde ze me niet geloven dat het onbewust was.
Gister heb ik dus een paar stukjes uit mijn training laten filmen, omdat dit veel makkelijker is dan al die foto's.

Sorry voor de slechte kwaliteit van de filmpjes, maar we hebben niet zo'n goed camera en mijn zusje was aan het meerennen.

Walk:
http://www.youtube.com/watch?v=08gr8Jfas9Q

Jog:
http://www.youtube.com/watch?v=sO7gihnWHoM

Lope geen filmpje.

Arrows

Re: Zippy@work

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 15:16

hey meid, probeer dit niet als vervelende kritiek te zien, ik wil je alleen maar helpen.

Wat is zie bij zippie is dat wanneer jij teugeldruk geeft, je paard niet of nauwelijks reageert. Dus als jij je hand oppakt voor nageeflijkheid... dan doen zippie niets. Of ze doet haar hoofd omlaag en vervolgens meteen weer omhoog. Probeer er dus voor te zorgen dat wanneer je druk geeft je actie krijgt, zodat je daarna met een resultaat los kunt laten.

Ik hoop dat dit een beetje helpt;)

bluebell

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 15:18

Sorry maar nu begrijp ik er even niks meer van... Ik vind de teugels op de filmpjes weer vrij ,,strak´´ staan en denk dat je de hefboom werking echt zwaar onderschat!
Ga asjeblieft op zoek naar een goeie trainer die je begeleiden kan want je hebt zo,n leuke poownie!!
Het zou echt doodzonde zijn als op deze manier blijft doorgaan.
Heel veel succes ermee en ik hoop echt voor jouw en zippy dat jezelf nog eens goed naar het filmpje kijkt en dat je zelf inziet dat je haar nog vrij kort houdt.
Waarom probeer je niet gewoon eens een snaffeltje uit? Weet zeker dat je Zippy er een groot plezier mee zou doen! ;)

Doranne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-09 15:20

Ja, daar zijn we op het moment aan het werken.
Maar het ging eigenlijk er vooral om, dat de mensen kunnen zien dat ik mijn paard gewoonlijk niet te strak vastpak.

Normaal gezien moest ik ook druk blijven houden, maar ik ben zelf veel te snel tevreden, dus dat moet er bij mij nog even uit. (daar is weer dat shadow-gedoe)

Arrows

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 15:40

nou je hoeft niet zo zeer druk te houden, je moet gewoon kijken dat je het zo lang vast houd tot ze reageert. MAAR dan ook LOS laat als ze het goed doet waardoor je haar beloond. Dan zal ze veel makkelijker reageren en heb je uiteindelijk je teugeldruk niet tot nauwelijks nodig!

Doranne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-09 15:42

Ja, dat bedoel ik.
Ik moet druk houden tot ze loopt zoals ik wil, en dan los laten en kuitdruk blijven houden (En dat laatste is voor mij het moeilijkste)

Arrows

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 15:47

eerlijk gezegt blijf ik ook geen kuitdruk geven ;)

Doranne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-09 15:50

Nee, maar jou paard is waarschijnlijk anders beleerd.
Zippy heeft geleerd door bij kuitdruk te verzamelen en haar hoofd laag te houden.

woldhoeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 22:59

Als je zo blijft rijden, dan leert je paard niet op eigen benen lopen.

unicumW

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 10:29

ik vind dat je je teugels ook veel te kort voor dit bit. heb je vroeger dressuur gereden?
want je teugelvoering vind ik meer vor dressuur dan voo western, in ieder geval met dit bit.
gooi er toch een ander bitje in, is goed bedoeld advies :D

mistercooper

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 11:27

Ik vind het persoonlijk wel meevallen met die teugeldruk.. sowieso vind ik het filmpje teveel van slechte kwaliteit om het goed te kunnen zien, maar het paard het wel ruimte van voor. Wel vind ik dat Nadieh gelijk heeft dat ie totaal niet reageert op jou druk, daar moet je wel aan werken!
Verder, leuk paard!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 11:43

Ik vind de teugel ook niet heel kort. Mooier is als het wat langer is, maar ik vind dit niet echt schokkend oid.

Wel valt het mij op dat je constant je paard vraagt en meteen loslaat. Op die manier gebeurd er helemaal niks.
Vraag je paard liever 1x goed door (dus even vasthouden) en als ie écht nageeft, dan loslaten.