Hai allemaal,
enorm bedankt voor jullie tips etc. Ik denk dat het idd een goed idee kan zijn om eerst iemand in te schakelen hiervoor en/of het eens te gaan proberen bij een aangepast paardrijden vereniging. Zou alleen niet weten waar ik zo iemand vandaan moet toveren.
Vond hier ook net ergens een link bij een vergelijkbaar topic van een vereniging of stichting voor mensen met handicap, dus even kijken of daar ook tips tussen zitten.
Toen ik hem ooit zelf nog reed, reageerde hij al wel heel goed op mijn zit (qua tempo en sturen) en op mijn stem. Maar ik ben bang dat dat inmiddels niet meer is, want de verzorgster heeft daar niks mee gedaan... Hij is inmiddels ook al weer wat ouder (goh, wat gaan die jaren hard!), dus weet ook niet in hoeverre hij nog leert/wil leren. Hoewel met snoepjes en beloningen hij voorheen altijd dingen dus wel snel oppikte.
Ik denk dat jullie wel gelijk hebben dat je deels vanzelf je evenwicht traint. Ik hoop alleen niet dat het spreekwoord 'met vallen en opstaan' hier ook geldt hahahaha! Vallen is in mijn situatie niet zo handig (wil graag mijn andere been houden) en opstaan wordt lastig als je niet kunt staan hahaha!
Ik kreeg ook de tip om het op een bal te oefenen met een fysio en dat is wel een heel goed idee. Dus dat ga ik ook zeker doen! Wellicht hebben anderen ook iets aan die tip! Nu kan ik niet/nauwelijks op mijn rechterbeen steunen, maar als je dat wel kunt is dat best te doen alleen. En anders gewoon onder begeleiding of op een heeeeele zachte ondergrond oefenen
@__Lotte: jij schrijft dat je vriendin met een hoge opstapladder er op klimt. Maar heeft zij dan een prothese? Het nadeel is dat ook mijn linkerhand/arm niet of nauwelijks functioneert, dus weet niet of dat voor mij te doen is?
@Chocobroodje: een dameszadel? Ik weet niet of dat wel iets is voor mij. Mijn linkerbeen is juist weg en mijn rechterbeen kan ik ook geen druk geven. Dus als jij zegt dat ze met links juist druk geven... daar zit bij mij niks. Maar misschien begrijp ik dat verkeerd?
De reden dat ik zo laat pas reageer is omdat ik nog steeds niet in staat ben geweest (fysiek) om achter de PC te zitten. Ik moet 2 jaar uittrekken voor mijn herstel (pfff) en heb er nu een jaar opzitten. Ik kan nu weer een beetje achter de PC af en toe, dus vandaar dat ik eerst hiernaartoe ben gezoeft om nog iets van me te laten horen. Vind dat wel zo netjes, want jullie nemen wel de moeite om te reageren hierop.
Nog steeds heb ik de grote wens om mijn haflinger weer zelf te rijden. Maar dat zal dat er nog eventjes niet in zitten ben ik bang. Maar ik ben al blij als ik binnenkort wat vaker naar hem toe kan. Doordat ik tot nu toe vooral bedlegerig ben geweest en eigenlijk nog grotendeels ben, zag ik mijn haffie nauwelijks/niet. Not nice
. Ik hoop dat ik hem zelf kan gaan poetsen etc (ben benieuwd waar ik dan weer tegenaanloop...jeeej, uitdagingen
.
Fijn om te lezen dat ik niet de enige ben die vraagtekens heeft bij de manier van handelen van die verzorgster. Inmiddels is dat ook de verzorgster niet meer. Diegene liet al meer dan een jaar niks (en dan bedoel ik echt: niks) van zich horen, ondanks pogingen van mij om contact te hebben EN de afspraak dat ze me op de hoogte zou houden (ik had maar weinig 'eisen': mij op de hoogte houden dmv een keer een kort smsje/mailtje/belletje, lief en goed zorgen voor mijn paardje+toebegoren) en zorgen dattie stilstaat bij opstappen. Kennelijk waren dat teveel eisen...
) Eigenlijk best onbeschoft vind ik, maar ik had zoiets van 'als ze goed voor mijn paardje zorgt...dat is het belangrijkste'. Helaas ben ik er nu achter gekomen dat ze al lange tijd niet meer reed of alleen maar 1x in de week even snel een lesje nam en weer op stal 'pleurde' (een ander woord is er niet voor). Mijn spullen en kastje zagen er dan ook niet uit....
Dus nu moet ik ook nog op zoek naar een verzorgster voor hem. Wellicht vind ik iemand via bokt.