Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

)
)
wens je veel sterkte om dit rot stukje door te komen en laat je niet kisten en zeker niet verlagen tot boze mailwisselingen want achteraf kost je dat veel meer negatieve energie en dat is zonde!
!! Succes met verder zoeken! thillie schreef:Hallo allemaal,
Sorry maar ik moet dit even van mij af schrijven.
Ik rijdt nu ongeveer 2 jaar western.
Eerst heb ik ergens gereden maar die zijn er jammer en helaas mee op gehouden.
Dus ja ik had echt zoiets van oke en wat moet ik nu omdat hier in friesland heel erg
weinig western is.
Toen kreeg ik een paardje aangeboden waar ik bijrijder van werdt 2 weken terug.
Dus ja ik natuurlijk hartstikke blij.
Het ging heel erg goed kreeg allemaal mail van de eigenaresse met allemaal info over zijn
bloedlijn ed. En ze vondt zelf ook dat het goed klikte tussen het paardje en mij.
Vorige week kreeg ik mail van haar met de vraag of ik het leuk vindt om officiele
wedstijden met hem te starten nou daar zeg je natuurlijk geen nee op dat is toch iets wat
ik heel erg graag wil maar daar tot nu toe nog niet de gelegenheid voor heb gehad.
Volgende week is er een onderlinge wedstrijd op stal en mocht daar ook van haar wel op hem
starten dus vandaag een trail oefendag op stal gehad en wat wel heel erg goed ging ondanks dat
het toch echt een reining paardje is maar goed oefening baart kunst.
Het was toch de bedoeling dat ik pas in ongeveer november de wedstrijden in zou gaan.
Nou dus ik helemaal blij dat het toch heel goed ging vandaag.
De eigenaresse was er zelf ook en het was hartsikke leuk enzo. de box nog even uitgemest.
Dus ik ben naar huis gegaan helemaal enthousiast. En vanmiddag nog naar een feest geweest
wat hartstikke gezellig was.
Kom ik net thuis dacht ik ga even mijn mail checken en toen kreeg ik dus een mail van de eigenaresse
Met erin dat ze dus toch geen bijrijder wil en dat ze het paardje voor haar alleen wil.
En dat ze al 35 jaar heeft gewacht om een eigen paard aan te schaffen.
Maar dat ze toch overstag ging omdat een paar mij hadden zien rijden en mij aanprezen voor haar.
Maar nu wil ze het ineen niet meer want het voelt voor haar niet goed."
En er staat nog het een en ander in dat ze bijvoorbeeld al nachten wakker ligt en er over nadenkt.
Oh ja en dat ik dus zelf maar mijn spullen uit haar kast moet komen halen, en dat komt op mij neer dat ze
mij niet onder ogen wil komen.
Nou daar schrik ik toch van. Ik ben gewoon kwaad dat ze het mij niet recht in mijn gezicht heeft durven te vertellen.
Jullie kunnen lezen dat ze ergens in de 30 a 40 is nou dan ben je volgens mij niet op een volwassen manier bezig door het
via mail te vertellen.
Ik ben zo verschrikkelijk kwaad gewoon puur om het feit dat ze mij eerst helemaal lekker heeft zitten te maken met van alles en nog wat en dan krijg je dit.
Ik weet ook dat niet iedereen het eens is met een bijrijder wel of niet maar ik denk dan had het even 2 weken eerder bedacht.
Nou sorry maar ik moest dit even kwijt.
Heb al lekker zitten te janken maar van je af praten of schrijven helpt toch ook wel.
Groetjes,
rebeltje schreef:tjah, dat is het nadeel van bijrijder zijn. Imo ben je als eigenaar niet verplicht om je bijrijder aan te houden als het niet goed voelt. Juist nietDaarom zou ik het altijd over een proeftijd hebben. Gewoon een maand kijken of het klikt en tussentijds beide bepalen of je ermee door wilt.
k wil graag iemand die er helemaal voor gaat, en dan mag je van mij ook vanalles doen met haar wat je leuk vind, en vind het leuk voor mijn paardje, want aandacht en rijden vind ze geweldig en ik heb er nu nog een Quarter bij dus genoeg te doen. EmmaK schreef:rebeltje schreef:tjah, dat is het nadeel van bijrijder zijn. Imo ben je als eigenaar niet verplicht om je bijrijder aan te houden als het niet goed voelt. Juist nietDaarom zou ik het altijd over een proeftijd hebben. Gewoon een maand kijken of het klikt en tussentijds beide bepalen of je ermee door wilt.
nou ze heeft al 1 reactiek wil graag iemand die er helemaal voor gaat, en dan mag je van mij ook vanalles doen met haar wat je leuk vind, en vind het leuk voor mijn paardje, want aandacht en rijden vind ze geweldig en ik heb er nu nog een Quarter bij dus genoeg te doen.
Wat voor de een het ideale paard is, is dat voor de ander niet. Dat geldt ook voor de bijrijder.
Wat niet wil zeggen dat ik haar niet vertrouw oid, ik weet zeker dat mijn paard die dag genoeg aandacht en beweging krijgt. Maar ach, het is nou eenmaal mijn dame
woods schreef:ik heb goede en slechte ervaringen met het bijrijden van paarden. In het geval van de goede had de eigenaar na een half jaartje tot jaar toch weer veel zin om zelf te gaan rijden en mocht ik wieberen (maar dan gingen we wel goed uit elkaar want tja, het is toch hun paard, hun beslissing en dat kan ik best begrijpen)
In geval van de slechte ervaringen bleek na een aantal weken/maanden dat de eigenaar het niet zo goed trok dat een ander zijn/haar paard reed en dat we vooruitgang boekten ook (ik ben van nature nogal fanatiek en neem meestal les) en dan eindigde het heel naar, bijv. in zo'n mailtje/sms waarin te kennen werd gegeven dat ik niet eens afscheid meer mocht nemen.
Ik heb geleerd erg voorzichtig om te gaan met de betreffende eigenaren en die vooral niet voor het hoofd te stoten ("kijk eens hoe goed het gaat" wordt nogal eens opgevat als "kijk eens hoeveel beter ik met jouw paard kan opschieten dan jij") en uit jouw verhaal maak ik op dat dat hier gebeurd is. Dat ze je niet persoonlijk durft te benaderen is nogal symptomatisch voor dat soort eigenaren.
Mijn tip: probeer je niet teveel aan een paard te hechten en reken ook vooral nergens op als je gaat bijrijden. Maak heldere afspraken en zet die liefst op papier zodat die later niet zomaar kunnen worden teruggedraaid.
Ik leas nu naar alle tevredenheid een paardje en daar is voor mij de sores mee opgelost, maar helaas is dat niet voor iedereen een optie.
Barramundi schreef:Jeetje wat een narigheid!! Echt vervelend voor je!!
Heb zelf het omgekeerde meegemaakt: ik ben eigenaar en had een bijrijdster. Die belde gewoon ineens op dat ze niet meer kwam. Net voor kerst, in een lekkere drukke periode dus waarin ik behoorlijk op haar rekende.... (en zij was ook al in de 30, dus geen puber-kuren van een 14 jarig meisje....)
Jammer dat Friesland niet bij Rotterdam in de buurt ligt!! Succes met verder zoeken!