Bokker vliegt van paard tijdens Pulderbos (verslagje)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

1Boefje

Bokker vliegt van paard tijdens Pulderbos (verslagje)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-09 16:00

:D Ik dus........

Vanmorgen om 9 uur weggereden richting Pulderbos. Om 10 gearriveerd. Mooi, tegelijkertijd met Didier.
Kom ik vast te zitten in het zand :( Ik uiteindelijk met veel moeite eruit gekomen (arme koppeling) en geparkeerd.
Kom ik aan bij het inschrijven laat ik alles uit mijn handen vallen. Ik dacht bij mezelf, dit zijn geen goede voortekenen!!!
Dan de keuring hartslag 32, en een prima loopje.
Raak ik mijn gsm kwijt!!! :(
Ik was niet blij.
Om 11:02 starttijd. We reden weg en ik had zoiets: deze keer wil ik op de tijd rijden. Dus ik voorop, rustig drafje, komen we aan het einde van het bos bij een grasveld. Ik dacht dat ik rechtdoor het gras op moest en dan naar rechts (aldus de pijl). Maar ik vergiste me, we knalde recht een diepe greppel in!!! Ik schoot met mijn voet uit de rechter beugel en bleef keurig zitten :o Cisco echter was geschrokken en draafde steeds harder het gras over. Ik kon mijn stijgbeugel niet meer vinden (was er compleet afgevallen) en ik moest mezelf in het zadel houden door in zijn nek te hangen. Toen zette meneer een galop in! Dat doet hij dus NOOOIT bij mij (draver) en ik zag de bomen aan het einde van het grasveld al naderen :( Toen dacht ik, tja, dan is nu maar het moment........en ik heb mezelf eraf laten vallen :( :( :( Viel ik ook nog eens op mijn kop! De barstende koppijn gierde door mijn hoofd. Ik dacht: oliebol, dat wordt een hersenschudding. Het enige wat ik tegen Didier riep: Ga Cisco maar halen, ik blijf mooi liggen.
Er kwamen gelijk allerlei mensen aangerend. Ik werd heel bezorgd opgevangen. Ik ben wat recht gaan zitten en zag sterretjes. Johan van de organisatie kwam ook aanzetten. Ik wilde in eerste instantie naar het ziekenhuis, want mijn hoofd leek wel ontploft. Ik ben opgestaan en doordat ik niet meer in de zon liep maar in een fris briesje zakte gelukkig de hoofdpijn vrij rap.
Ze hadden Cisco inmiddels bij de parkeerplaats opgevangen. Ze waren best geschrokken van een paard zonder ruiter.......
Na wat rust ben ik een kwartier later alsnog gestart. Er is mij altijd geleerd dat je zeker meteen weer moet gaan rijden, dat is goed voor je zelfvertrouwen en voor het paard. Deze keer vertrokken we met een heel rustig wandeltempotje........
De 1e 10 km heel rustig aangedaan. Mijn lijf deed overal zeer! Omdat ik merkte dat ik nu toch wel juist mijn best wou doen heb ik er wat tempo ingegooid. Uiteindelijk ben ik 4 minuten later dan de minimum tijd binnengekomen en Cisco is geeindigd met een hartslag van 42 :o Ik heb hem goed beloond. Het was voor hem ook een heel avontuur! Omdanks de schrik was hij goed relaxed onderweg. Hij vond alleen de koeien niet leuk!!!
Nu ben ik dus thuis en mijn nek en heupkom doet verrekt pijn. Ik ga zo een lekker warm bad nemen en hopen dat ik morgen nog normaal kan bewegen.
Ik heb in elk geval papieren voor de verzekering mocht ik niet meer kunnen werken morgen.
Nu besef ik me des te beter dat EN een valhelm echt geen regel is om je te plagen met 25 graden EN dat een licentie zorgt voor een goede verzekering mocht je in de kreukels liggen.
Een ongeval schuilt in een heel klein hoekje..........
Hoe dan ook, de organisatie was weer top! De rit zelf was erg mooi. Lange zandpaden. Ik heb me ondanks de pijn goed geamuseerd.

offtopic

Sorry Silvie dat ik je niet meer heb kunnen bellen. Ik heb mijn gsm terug gevonden bij de VET na de controle en ben daarna direct na een colatje naar huis gegaan, want zo lekker voelde ik me nou ook weer niet.
We zien elkaar volgende keer in Gierle!

Groetjes Linda

willeke_x

Re: Bokker vliegt van paard tijdens Pulderbos (verslagje)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 17:17

tjee linda toch!
een ongeluk schuilt idd in een klein hoekje! Al een geluk dat je er zo goed vanaf gekomen bent! Ga morgen toch maar naar het ziekenhuis, want hier mag je niet te lang mee wachten, moest je er later allesinds iets aan over houden heb je altijd dat om op terug te vallen. Je krijgt sowieso een dag loonverlies vergoed door de verzekering. Dus daarvoor moet je't niet laten ;)

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-09 06:58

Ah Willeke, ik heb zo´n slechte nacht gehad!!! Gisteren begon het meer en meer pijn te doen in mijn nek. Elke keer als ik draaide in bed werd ik wakker :(
Mijn nek is dik en stijf geworden en ik kan niet fatsoenlijk zitten. Als ik moet slikken voel ik allerlei spieren in mijn nek.
Ik ga vandaag dus thuis blijven.
Ik hoop dat het morgen iets beter gaat, het is voor mij precies het slechtste moment om afwezig te zijn op mijn werk.

sylviel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 09:18

hey linda,

Ik had je pb'tje te laat gezien dus ik had je nummer niet.

Wat een pech.. Hopelijk w het beter na paar dagen rust.

Er zijn heel wat valpartijen gebeurd die dag. Rijden we met 2 rustig een padje in en merken we op dat er nog een ruiter achter ons rijd. We doen een rustig galopje, valt mijn vriendin haar paard op zijn knieen, komt terug recht, het paard achter haar verschiet zo erg dat hij opzij springt, recht de prikkeldraad in, draait zo snel om dat zijn ruiter eraf valt en schiet dan op een loop.. We hebben direct onze grooms opgebeld of ze het paard wilden tegenhouden en uiteindelijk hebben motorijders hem kunnen stoppen. Hij had prikkeldraadwondjes aan zijn been en tviel goed mee, ruiter had gelukkig niks.. Was wel pech want ze waren aan hun tweede ronde bezig en zaten lekker op tijd..

Twas een leuke dag, maar wel warm...

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-09 10:42

sylviel schreef:
hey linda,

Ik had je pb'tje te laat gezien dus ik had je nummer niet.

Wat een pech.. Hopelijk w het beter na paar dagen rust.

Er zijn heel wat valpartijen gebeurd die dag. Rijden we met 2 rustig een padje in en merken we op dat er nog een ruiter achter ons rijd. We doen een rustig galopje, valt mijn vriendin haar paard op zijn knieen, komt terug recht, het paard achter haar verschiet zo erg dat hij opzij springt, recht de prikkeldraad in, draait zo snel om dat zijn ruiter eraf valt en schiet dan op een loop.. We hebben direct onze grooms opgebeld of ze het paard wilden tegenhouden en uiteindelijk hebben motorijders hem kunnen stoppen. Hij had prikkeldraadwondjes aan zijn been en tviel goed mee, ruiter had gelukkig niks.. Was wel pech want ze waren aan hun tweede ronde bezig en zaten lekker op tijd..

Twas een leuke dag, maar wel warm...

Jeetje, nog meer valpartijen?
Die paadjes tussen de koeien door en die paadjes met het prikkeldraad zo laag bij de grond waren ook echt héél riskant. Het tempo ligt dan te hoog voor als er iets gebeurd!
Ik ben benieuwd op welke plek ik nog ben uitgekomen. Cisco had gelukkig niks.

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 13:29

Amai wat een belevenis...wel goed dat je nog gereden hebt.
Je lichaam blokkeert bij een val, vandaar al je spierpijn waarschijnlijk.
Je heb het schitterend uitgereden dan, dat is wel een hele knappe prestatie vind ik na zo'n val.

Veel succes in Gierle! Mijn volgende zal in Oud- Heverlee zijn...tot dan misschien?
grtz

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-09 14:10

iana schreef:
Amai wat een belevenis...wel goed dat je nog gereden hebt.
Je lichaam blokkeert bij een val, vandaar al je spierpijn waarschijnlijk.
Je heb het schitterend uitgereden dan, dat is wel een hele knappe prestatie vind ik na zo'n val.

Veel succes in Gierle! Mijn volgende zal in Oud- Heverlee zijn...tot dan misschien?
grtz

Oud-Heverlee zal mijn bijrijdster rijden van 19. Misschien dat ze met iemand kan meerijden?
Ik ben dan groom :o En fotograaf (uiteraard)

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 14:49

Ze mag steeds met ons mee maar ik ga laat vertrekken omdat ik 's morgens moet werken tot 12 uur ongeveer.
Ik denk dat ik rond half 2 ga starten.
Normaal gezien zijn we met 3, vrienden van ons gaan wachten tot ik er ben zodat ik niet alleen moet starten :D
Mijn paardje ziet overal spoken als we alleen zijn :+

Sin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 15:11

Ik had graag verder getraind voor Gierle of Oud-Heverlee.. maar zingaro is ziekjes geworden.
Eerst had hij een ontsteking op de luchtwegen, antibiotica gekregen enzo..
Hij stond ook plots mank, galopperen met 2 benen enzo..

En tot slot heeft hij nu een lichte bloedarmoede + een verhoging van de spierwaarden (? weet niet wat juist) volgens het laatste bloedonderzoek.

Dus alle spiertjes zijn ondertussen weg en de conditie waarschijnlijk ook.
Damn.. net nu we zo goed gingen. ;(
't zal nog ff duren voor we terug op conditie zijn.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 15:18

Wat een verhaal. Hoe is het nu met je?

willeke_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 18:46

@sin, ja ik ken er ook alles van... we zijn sinds afgelopen weekend weer terug aan het trainen. Ik vrees dat ik dit seizoen ook aan m'n neus voorbij laat gaan en volgend seizoen metteen een goede start kan nemen (met eigen vervoer)

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-09 20:10

Pollewoppy schreef:
Wat een verhaal. Hoe is het nu met je?

Héél goed, dank je.
Ik heb een week rust gehouden, ben wel op de woensdag lekker eigenwijs 8 uur wezen werken. Manlief had me gebracht. Maar het was echt nodig aangezien ik verantwoordelijk ben voor de relatiedag die morgen is.
Ik heb gisteren voor het eerst weer gereden sinds 2 weken. Geen last meer! Jippie...........!!

maariejellee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 16:07

Pff wat een toestand zeg :+
Veel beterschap verder!