[WN] In de zomervakantie werken op een ranch

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

San_Hatchet

In de zomervakantie werken op een ranch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-09 08:18

Hallo,

Aangezien ik dit jaar een erg lange zomervakantie heb, leek het me erg leuk om wat meer te leren deze zomer. Ik zou graag op een wat grotere stal willen werken, waar ik ook wat paarden mag trainen en daar dan ook begeleiding bij krijg. Ook ben ik wel iemand die aanpakt dus wat stallen mesten, is ook geen probleem. Een verreiste is wel dat ik er ook echt wat kan leren, en dat het niet alleen maar hard werken is. Het maakt me niet uit waar in Europa, maar dan moet er wel een mogelijkheid zijn dat ik intern kan verblijven, en het liefst samen met mijn paard. Ik hoop dat dit mogelijk is, weten jullie waar ik zo'n ranch kan vinden?

Groetjes,

XoNo

Re: In de zomervakantie werken op een ranch

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 08:43

Is er een richting van trainen waar je voorkeur naar uit gaat? Misschien voorkeur voor een bepaalde trainer? Dan zou ik daar gewoon eens informeren wat de mogelijkheden zijn.

Mijn ervaring is dat de meeste stallen wel op zoek zijn naar een paar extra handen, zeker in de zomer :j

San_Hatchet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-09 08:52

Ik sta ervoor open om nieuwe dingen te leren, dus het maakt mij niet uit bij welke trainer. Wel zou ik graag op een reining gerichtte stal willen, omdat daar mijn voorkeur naar uitgaat.

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 08:54

Reining gericht...ok :)
Nou, niet dat ik me daar zo mee bezig houd :D Maar je zou bijvoorbeeld eens kunnen navragen bij Jan Piet Koopman, of Peter Simons, Rieky Young nog.
Ik weet niet hoe groot JP zijn stek is, maar Simons QH en Rieky Young hebben wel redelijk formaat stallen, dan heb je er ook daadwerkelijk wat te doen :j Ikzelf ben wel een JP fan, zeker wat reining betreft.

EmmaK

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 00:10

er zijn niet veel die vakantiekrachten zoeken of kunnen hebben helemaal in amerika niet, zoals ik begrepen heb omdat ze nu ook met de crisis zitten, wij hebben het ook geprobeerd. of je moet eens kijken naar duderanches

Horseworse

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 10:32

Het lijkt mij dat je gaat werken in ruil voor training en verblijf. Dit is makkelijk te regelen zowel in Nederland als buiten Nederland. Ik ben vorig jaar ook een maand naar Amerika geweest en heb daar gewerkt in ruil voor trainingen. Na een week mocht ik alle paarden rijden en trainen voor de World show. Dit omdat ze vaak eigenlijk al mexicanen hebben rondlopen die de stallen en alles doen, en als je een beetje leuk kan rijden vinden ze het heel wat dat iemand uit Nederland hun heeft uitgekozen. Ik zou zeggen gewoon proberen, als je buiten NL gaat maak een goede brief, je zelf voorstellen je ervaringen met paarden erin, wat je wilt doen en wat je terug verwacht.
Ik heb gezeten bij www.djohndeas.com hij leest alleen nooit zn email dus je moet al bellen haha.

Groetjes

chery

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 10:39

nikkiindia schreef:
Het lijkt mij dat je gaat werken in ruil voor training en verblijf. Dit is makkelijk te regelen zowel in Nederland als buiten Nederland. Ik ben vorig jaar ook een maand naar Amerika geweest en heb daar gewerkt in ruil voor trainingen. Na een week mocht ik alle paarden rijden en trainen voor de World show. Dit omdat ze vaak eigenlijk al mexicanen hebben rondlopen die de stallen en alles doen, en als je een beetje leuk kan rijden vinden ze het heel wat dat iemand uit Nederland hun heeft uitgekozen. Ik zou zeggen gewoon proberen, als je buiten NL gaat maak een goede brief, je zelf voorstellen je ervaringen met paarden erin, wat je wilt doen en wat je terug verwacht.
Ik heb gezeten bij http://www.djohndeas.com hij leest alleen nooit zn email dus je moet al bellen haha.

Groetjes

Dat is van mij ook nog een wens om dat eens een keer te doen in de states........

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 12:51

Helemaal eens met nikkiindia. Inderdaad, uitmesten hoeft vaak niet, daar hebben ze meestal personeel voor :D

Ik heb bijna 2 maanden bij Bill Fleming gezeten, heel veel geleerd, hij vond het ook erg gaaf en ik mag altijd terugkomen. Kon het maar een keer :\ Maar ja, je bouwt hier een heel leven op en ik kan hier niet weg :n