Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Maar je zou bijvoorbeeld eens kunnen navragen bij Jan Piet Koopman, of Peter Simons, Rieky Young nog.
Ikzelf ben wel een JP fan, zeker wat reining betreft. nikkiindia schreef:Het lijkt mij dat je gaat werken in ruil voor training en verblijf. Dit is makkelijk te regelen zowel in Nederland als buiten Nederland. Ik ben vorig jaar ook een maand naar Amerika geweest en heb daar gewerkt in ruil voor trainingen. Na een week mocht ik alle paarden rijden en trainen voor de World show. Dit omdat ze vaak eigenlijk al mexicanen hebben rondlopen die de stallen en alles doen, en als je een beetje leuk kan rijden vinden ze het heel wat dat iemand uit Nederland hun heeft uitgekozen. Ik zou zeggen gewoon proberen, als je buiten NL gaat maak een goede brief, je zelf voorstellen je ervaringen met paarden erin, wat je wilt doen en wat je terug verwacht.
Ik heb gezeten bij http://www.djohndeas.com hij leest alleen nooit zn email dus je moet al bellen haha.
Groetjes

Maar ja, je bouwt hier een heel leven op en ik kan hier niet weg