Blind

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

I_Love_Welsh

Blind

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-09 15:01

Wie is hier blind (gedeeltelijk of helemaal)?
Ikzelf ben gedeeltelijk blind.
Ik zie de zijkanten niet. Zo dus:

Normaal(puntjes wegdenken)
\.........../
..\........./
...\....../
....\..../

Ik (even hoofd omkeren)
---------------------
---------------------

lor1_1984

Re: Blind

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 04:04

das toch tunnelvisie?

Ik heb zelf een uitstekend zicht (gelukkig maar, ivm m'n belabberde gehoor), maar heb in de les gereden met 2 verschillende blinde mensen. :)

bloempy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 18:19

lijkt me wel moeilijk rijden. of heb je der niet zo'n last van?

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 19:44

Ik zie bijna geen diepte. Ik durf niet te springen en kan ook maar moeilijk inschatten hoe ver het nog is tot aan de overkant...
Als ik de bak een beetje ken gaat het wel hoor, maar op onbekend terrein echt niet.

Gelukkig snijdt mijn verzorgpony altijd de hoeken af, want van een plotselinge scherpe bocht zou ik er vast afkieperen :P

I_Love_Welsh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-09 11:44

bloempy schreef:
lijkt me wel moeilijk rijden. of heb je der niet zo'n last van?

het is echt moeilijk rijden.
ook diepte is voor mij een probleem
als ik denk dat de pony voor mij staat zodat ik het zadel erop kan leggen, leg ik het in werkelijkheid op 'lucht'

I_Love_Welsh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-09 11:46

melsh schreef:
Ik zie bijna geen diepte. Ik durf niet te springen en kan ook maar moeilijk inschatten hoe ver het nog is tot aan de overkant...
Als ik de bak een beetje ken gaat het wel hoor, maar op onbekend terrein echt niet.

Gelukkig snijdt mijn verzorgpony altijd de hoeken af, want van een plotselinge scherpe bocht zou ik er vast afkieperen :P

die diepte is bij mij ook moeilijk .
ik kan wel springen omdat wijn van die balken aan de zijkant leggen. paars met wit betekend 5 meter blauw met zwart 3 meter enz.
zo kan je een soort van diepte zien als je opzj kijkt

sietske_drop

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 19:50

dat lijkt mij heel erg vervelend!
ik zou het mij eigenlijk niet kunnen voorstellen..
kan je dan wel goed paardrijden?

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 18:18

Degenen die ik ken, konden zich prima redden op het paard hoor. ;)
Ze moesten wel een paard rijden wat betrouwbaar is en redelijk bomproof en 1 ervan sprong ook gerust mee in de les.
Dan moest m'n instructrice even aangeven wanneer ze moest afwenden en of ze moest bijsturen, de rest ging vanzelf.
Deze vrouw is trouwens echt 100% blind. :)

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 20:53

Wow, I_Love_Welsh, dat is een geweldige tip! Dat ga ik denk ik ook eens proberen :D

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 12:42

Ik heb met iemand in de les gereden die exact hetzelfde had. We hielden gewoon wat rekening met haar bij het verdelen van de manege, en verder ging het eigenlijk prima. :)
Ik heb ook met een blind meisje in de les gereden, dan was het wel extra belangrijk op welk paard ze zat, dat het vriendelijk was naar andere paarden.

JoyCeex3

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 14:01

Bij ons op manege is er een jonge volledig blind , denk ik toch
Hij is nog niet zo lang geleden op man bijt hond geweest hiermee :)

Kadankovitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 15:27

Zelf reed ik vroeger graad III in de gehandicaptensport; In deze graad rijden tevens blinde en slechtziende ruiters. Ik heb blinde ruiters altijd erg moedig gevonden, ik heb groot respect voor ze. Ik vind het wel jammer dat er niet meer van deze ruiters en amazones meedoen in de wedstrijdsport, er bestaan prachtige hulpmiddelen om hen door een proef heen te loodsen. Ik vind het jammer, het is geen verwijt.

Abc_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 12:02

Het lijkt me lastig met rijden! Je moet natuurlijk extra vertrouwen hebben in je paard. Ik heb eens mijn oog beschadigd (is weer helemaal hersteld hoor), waardoor ik maar met 1 oog kon kijken en dus geen diepte zag. Nou, das wel ff raar hoor!

Heb je het gevoel dat je er 'last' van hebt tijdens bijvoorbeeld het rijden? Of ben je niet anders gewend?

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 12:31

Hey.

Ik zie zelf 1 procent met rechts en 3 procent met links.. ook niet ozveel dus. Maar heb geen problemen tijdens het rijden. Ik heb op mijn stal (heb een eigen haflinger) altijd voorang, omdat ik gewoon mensen niet zie aankomen. Ik hoor ze wel, maar als je erg bezig bent met je paard is dit best lastig..

Ik zie ook geen zijkanten, maar heb niet zo erg als bij jouw.

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 16:19

Ik ken iemand op de manege die is ook blind, maar of ze helemaal blind is weet ik niet..

De instructeur moet dan altijd zeggen waar ze rijd, en waar ze af moet wenden en roept dan ook van NU.
En als ze een buitenrit gaan maken, moeten ze voor 21:45 ongeveer terug zijn, want ze kan niks zien in het donker.

wisja

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 16:25

I_Love_Welsh schreef:
Wie is hier blind (gedeeltelijk of helemaal)?
Ikzelf ben gedeeltelijk blind.
Ik zie de zijkanten niet. Zo dus:

Normaal(puntjes wegdenken)
\.........../
..\........./
...\....../
....\..../

Ik (even hoofd omkeren)
---------------------
---------------------

Is misschien een beetje off-topic, maar hier zijn wel dingen tegen te doen hoor. Ik en mijn broer hebben dit allebei ook gehad.(waarschijnlijk wel minder dan bij jou) En wij hebben bij een optoloog lichttherapie gehad. Ik heb het zelf 3 keer gehad, en kan nu eigenlijk gewoon alles weer zien.

SuperShetCnt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 10:07

Mij lijkt het best wel moeilijk rijden dan, ook wel een beetje gevaarlijk als je niets tot heel weinig kan zien...

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 18:37

Madeira_ schreef:
Hey.

Ik zie zelf 1 procent met rechts en 3 procent met links.. ook niet ozveel dus. Maar heb geen problemen tijdens het rijden. Ik heb op mijn stal (heb een eigen haflinger) altijd voorang, omdat ik gewoon mensen niet zie aankomen. Ik hoor ze wel, maar als je erg bezig bent met je paard is dit best lastig..

Misschien een beetje grof dat ik het vraag, maar hoe kun je dan de kleine lettertjes op je beeldscherm lezen? Oké, dat kun je groter zetten, maar op je toetsenbord dan? Of typ je blind? Sorry dat ik zo nieuwschierig overkom, maar ik wil het graag weten ^^

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 19:43

SuperAssie schreef:
Madeira_ schreef:
Hey.

Misschien een beetje grof dat ik het vraag, maar hoe kun je dan de kleine lettertjes op je beeldscherm lezen? Oké, dat kun je groter zetten, maar op je toetsenbord dan? Of typ je blind? Sorry dat ik zo nieuwschierig overkom, maar ik wil het graag weten ^^

Letters kun je idd groter zetten met contral + scroller van je muis. Verder heb ik ook vergrotings/spraak programma (maar die heb ik niet op deze pc maar op mijn laptop). De letters van de toetsenbord heb ik niet nodig, typ blind.

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 19:46

ik, ik zie niet eens een rechte lijn. , mn linker oog kan geen goed beeld vormen, nouja me oog wel, maar mijn hersens niet, hierdoor zie ik alleen schimmen.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 19:52

Mijn broertje is ook erg slechtziend.
Kan ook geen diepte enz zien.
Verder is zijn fijne en grove moteriek ook niet helemaal goed.
Hij heeft het wel geprobeert om te paardrijden, maar hij vond het te eng.

Hij heeft slecht balans in zijn lichaam en dan ook nog slecht zien.

Hij vind het wel leuk om mijn paard vast te houden en te poetsen enz...
En dat doet hij nog wel.
Op mijn vorige paard stapte hij ook wel veel uit, op mijn huidige paard nog niet.
Maar die is nog jong.

Olijkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 19:55

xDramaQueen schreef:
ik, ik zie niet eens een rechte lijn. , mn linker oog kan geen goed beeld vormen, nouja me oog wel, maar mijn hersens niet, hierdoor zie ik alleen schimmen.

hoe kun je dan een grafische studie volgen als ik zo nieuwsgierig mag zijn..? :P

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 19:59

Olijkje schreef:
xDramaQueen schreef:

hoe kun je dan een grafische studie volgen als ik zo nieuwsgierig mag zijn..? :P

dat mag hoor, omdat me rechter oog het gewoon nog prima doet, soms krijg ik hoofdpijn en dan draag ik me bril, weinig mensen weten het op school, want dan doen ze net of ik achterlijk ben, ik laat me droom niet slopen wegens een beperking, ik ben er mee geboren, ik zou niet beter weten. en om het nog maar even te melden, ik ga dit jaar over met bijna alle cijfers gemiddeld ruim een 8 of hoger, en me eindtoets voltooid met 120 punten van de 130. nee, niets dat mij tegen gaat houden :D

Silly_Woman

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 20:23

En je foto's zijn ook mooi xDramaQueen :)

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 10:48

wat veel mensen niet weten, is dat (geld althans voor mij) we niet beter weten.. als je nou van goedziend ineens drastisch slechtziend word is dat heel moeilijk, maar ik ben ermee geboren en weet dus niet beter.