Ik heb een vraagje. Ik wil erg graag een endurancerit rijden, en nu stelde een stalgenootje voor om samen een keertje te gaan (omdat zij een trailer heeft, ik niet). Ik wil dus graag weten wat een goede rit zou zijn om mee te beginnen.
Beide paarden hebben een goede conditie, kunnen ook langere buitenritten goed aan, stukken stappen, draven, stukjes galopperen, en aan het einde nog net zo enthousiast als aan het begin.
We komen vanuit Noord-Holland, liefst dus wel enigszins in deze omgeving. Heb al wel even gekeken naar het wedstrijdschema, maar ik ben verder niet bekend met de bodem op verschillende plaatsen etc., ik weet niet wat gewoon een leuke plek is om zo'n eerste rit te rijden.
Overigens: een groom kan je in het begin ook wel zonder, toch?
We zouden evt. ook de nacht van tevoren aan kunnen komen en ter plaatse overnachten, als dit mogelijk (en niet té duur) is..dus al die ritten in Gelderland van de zomer zouden ook nog kunnen.
Weet niet of er daarvan nog één bovenuit springt als zeer geschikte beginnersrit?
Overnachten op het terrein is nooit zo duur, meestal tussen de 5 en 10 euro. Maar dan moet je paard in een zelf meegebrachte paddock en jij in een tent/trailer/auto. Is wel altijd reuze gezellig.
De makkelijkere wedstrijden die nog komen vind ik Zelhem, Ginkelse heide Otterlo), Laag Soeren, Zuid Veluwe rit (Renkum) en de Peelrand (Wanroij) Niet echt zwaar zand en geen noemenswaardige hoogteverschillen.