Half 5 opstaan om vervolgens om half 8 te arriveren op het terrein.
Rustig wat rondgestapt met Liekie, toen laten voorkeuren.
Met een HS van 32 (terwijl hij zich best mans gedroeg), een A voor locomotie en een 1 voor de turgor waren we goedgekeurd en mochten dus starten!
Vlug naar de voorbespreking en toen opzadelen. En dat ging eigenlijk zo snel dat we om half 9 al klaar waren. Dus groom maar ff op Liek gezet (met mijn iets te kleine cap op ) en maar ff bij Reg en Helene kletsen. Ze wilden ook wel meerijden met Djilan en mij omdat wij rustig aan zouden doen.
Uiteindelijk met de start aangesloten bij Djilan (wij zouden samen rijden na onze wederzijdse tevredenheid in KWB).
De eerste +/- 15km behoorlijk ingehouden omdat Reg en Helene achter de groep waren gestart. Toen we erachter kwamen dat we amper 10km/h reden en ze niet inliepen maar uitliepen hebben we besloten om toch door te rijden. Liek vond het inhouden maar heel vervelend en loopt wat makkelijk als hij net wat sneller mag. Zo gezegd zo gedaan
Mooie uitzichten gehad, mooie paden waar Liekie vrijwel probleemloos overheen liep met zijn zooltjes, en flinke dalingen en steile hellingen gehad. Een helling was zo steil met een gleuf erin waar Liekie besloot dat hij liever in galop naar boven ging. Ik durfde hem op die helling niet terug te nemen naar draf omdat ik bang was dat hij dan zou uitglijden over de keien en stronken die er lagen dus hij zat zo bij Bliksem op zijn kont. Gelukkig waren we al boven en Bliksem kan Liekie goed hebben
Onderweg zaten Lenneke en Scoxx nog zichtbaar voor ons en kon Liekie meteen leren dat hij die moest laten gaan. Hij vond het niet leuk, maar deed het enigzins zonder ernstig te mokken. Nu nog oefenen als ik alleen rijdt dat hij andere paarden voor hem kan laten gaan...
Vlak voor de VETgate haakte Sigrid met knappe Lexus aan en zo zijn we samen naar de VETgate gelopen. Sigrid ging ernaast lopen vanwege haar spiertjes en ik bedacht me dat ik dat ook wel kon doen. De eerste paar passen kreeg ik gegarandeerd een C want ik liep zowat met X-benen en net of ik mijn broek had vol gescheten
Liekie stapte aardig door, en ik moest flink aanpoten met mijn kleine pootjes...
In de VETgate rustig de tijd genomen en lekker afgezadeld en afgesopt. Mijn groom kon met de stethoscoop de HS niet meteen vinden maar uiteindelijk had ze hem dan toch gevonden, ze telde 44. Dus na 6 min. aangeboden en ook daar was de HS 44, weer een A voor locomotie, en een 2 voor de turgor.
Over het eerste stuk hebben we precies 3u gereden, zonder de tijd van het aanbieden dan...
Djilan kon door Hete Bliksem pas 4 minuten later aanbieden maar werd gelukkig ook goedgekeurd. Ik zou wachten op haar... Samen uit, samen thuis geldt voor mij!
Dus samen weer van start gegaan. en het eerste stuk gewoon in stap gedaan omdat het best druk was in de VETgate hebben we niet meer gestapt aan de hand met Liekie dus die moest nog ff spiertjes opwarmen.
Het 2e stuk werd Bliksem wat drukker dan het eerste stuk en Liekie wat rustiger omdat we niet echt paarden voor ons hadden. Later was dit wel weer zo maar gaf hij er niet meer zoveel om.
Op een groompunt hebben Liekie en Blik samen uit die grote waterbak gedronken en baalde we eigenlijk wel dat we daar geen foto van konden nemen.
Alles lekker uitgereden en de laatste km nog gaan stappen voor de finish. Dit keer bleef ik erop zitten. Blik werd toch wat ongeduldig en wilde harder... Helaas wil hij niet gewoon lekker stappen. Ik wilde eens een keer meteen aanbieden bij de finish en deed dat dan ook. Had beter even na kunnen denken want het was best druk met paarden daar en dat resulteerde in een HS van 60. Net goed, maar dat vond ik eigenlijk maar net aan. Ik mag daar niet blijven staan en toen ik wegliep merkte ik dat Blik nog geteld moest worden. Nu baalde ik helemaal dat ik niet gewacht heb met aanbieden. Ik voelde me best schuldig maar gelukkig vond Djilan het niet erg. Het had waarschijnlijk toch niet veel uitgemaakt zei ze.
Het laatste stuk hebben we in 2u14 gedaan.
Bij de nakeuring telde ze weer een super HS van 36, weer een A voor locomotie en een 3 voor de turgor. Ik kreeg de tip om te zorgen dat hij gaat drinken
maar Liekie drinkt altijd goed en veel
Dat is een van de dingen waar ik me bij hem totaal niet druk om hoef te maken. Bij de locomotie trokken ze nog een keer aan zijn velletje en was het
allemaal OK. Goedgekeurd dus!
Later bij de prijs uitreiking bleek ik nog 4e geworden te zijn. Snapte ik niets van want er lagen best veel goede paarden voor ons en wij hadden echt rustig aan gedaan, nl 11,29 km/h.
Wel leuk natuurlijk... Mijn groom had nog nieuwe chaps nodig en die heb ik dan ook gekozen.
Al met al heb ik een leuke wedstrijd gehad... Eindelijk hier kunnen starten na 2x afgezegd te hebben door een paard wat niet goed was...
Iedereen bedankt voor deze leuke wedstrijd en vooral mijn grooms wil ik bedanken want zonder hun kan je geen goede rit neerzetten. Zij zijn er toch om voor jou en voor je paard te zorgen!!!
Dan kunnen die ook het een en ander opvangen.
)