Mijn aller eerste endurance wedstrijd!
Om half 6 ging de wekker en om kwart voor 7 zijn we vertrokken richting de stal.
Spirit te voet naar het wedstrijd terrein gebracht (5/10 minuten lopen) en hem in de paddock gezet.
Spirit was het er echter niet mee eens en sprong even over de paddock omheining heen.
Gelukkig werd hij snel gevangen door een lieve meneer en hebben we spirit maar gewoon aan een touwtje vastgehouden.
Weer wat geleerd voor de volgende keer: Hogere paaltjes kopen
Toen Spirit wat rustiger werd en hij lekker gepoetst was zijn we hem gaan aanbieden bij de voorkeuring.
Zijn hartslag was nog erg hoog maar we mochten nog net door (52).
Ook het monsteren ging niet goed... Mijn partner/groom heeft met hem gelopen en heeft nog niet zoveel overmacht op hem.
Spirit rukte zich dus redelijk los zodat hij tijdens het draven gewoon kon grazen.
Ik had er geen goed gevoel over omdat alles zo fout liep maar toch doorgezet.
Spirit gezadeld, voorzien van hooi zodat hij even rustig was en met de dames met wie ik de oefenrit gereden had op 11 april naar de voorbespreking gegaan.
Om half 11 zijn we gestart. Op het eerste pad was Spirit nog erg vervelend omdat hij dacht dat we terug naar huis gingen, toen we echter linksaf gingen kreeg hij door dat dat niet het geval was.
Meteen was hij erg relaxed en konden we rustig doorrijden.
Lekker door het water heen en steeds meer groepjes ingehaald. Het ging echt steeds beter!
2 km voor de p/a moesten we op onze snelheid letten. Ik reed met de 2 dames mee van de oefenrit en zij zaten in de kennismakingsklasse.
We zaten op 12.06 km/u gemiddeld dus zijn ruim van tevoren rustig gaan stappen.
Met een gemiddelde snelheid van 11.08 km/u kwamen we de p/a binnen en besloten we ze direct aan te bieden. Spirit had een hartslag van 56 en de andere dames beiden 60 dus we konden direct door.
Met een goed tempo weer richting de finish gereden en ook daar direct aangeboden. Spirit zijn hartslag was 60 dus ik mocht gelukkig weer direct door.
In de 30 minuten rust hem lekker goed verzorgd en daarna hem aangeboden bij de nakeuring. Hartslag was 40, en alles was prima.
Ik heb de wedstrijd met een instelling gereden "als de nakeuring maar goed is, snelheid laat ik maar op max. 12 km/u zitten zodat ik met de 2 dames mee kan rijden gezien spirit hun paarden ook kent"
Bij de prijsuitreiking werd ik daarom ook behoorlijk verrast toen mijn naam genoemd werd bij de 13e plek!!!
Spirit en ik zijn ondanks dat we rustig aan hebben gedaan gewoon 13e van de 32 geklasseerden geworden!!
Mijn mooie roze rozet ligt voor mijn neus en ik straal nog steeds. Ik ben zo onwijs trots op mijn kanjer!
Ik heb heel veel geleerd en dit zijn de meest kritieke punten geweest:
- Hogere paddock paaltjes
- Zelf ontspannen zijn want het slechte gedrag bij de keuring van Spirit had ik aan mijn eigen zenuwen/stress te danken, ik was hem alleen maar aan het opfokken ermee

- Meer vertrouwen hebben in mezelf en in Spirit en mij als combinatie
Helaas weinig foto's tot nu toe, heb nog geen foto's van de fotograaf e.d. kunnen vinden. (Ik ben degene met de knalrode cap hihi)