Dit keer waren er aardig wat foto's gemaakt, dus tijd voor weer eens een topic van Velvet.
De dressuur ging best aardig, een vrij braaf proefje zonder gekke dingen.
Punten vielen een beetje tegen, maar was al blij dat ze nu gewoon ontspannen door het proefje heen liep. (en niet zo ongelofelijk strak en gespannen als in Markelo, dat was de eerste keer weer buiten)
Had 179 punten en eigenlijk geen idee hoe ik daar mee stond in het klassement.
Toen het springparcours. Velvet laat zich steeds beter rijden in het parcours en ik kwam dan ook met een fijn gevoel de ring uit, foutloos
.Daarna even naar de dierenarts geweest, daar was ook alles prima en even allebei de losspringhindernissen voor de cross gesprongen. Mevrouw wist toen precies wat er aan de hand was en werd er spontaan wat heter van, dus daarna heb ik de hindernissen niet meer gesprongen en gewoon een beetje gestapt en gedraafd.
De cross ging eigenlijk heel lekker, zonder problemen over hindernis 1 en 2, hindernis 3, 4 en 5 leverden ook geen problemen op. Toen hindernis 6, waar ik met het verkennen nog had lopen twijfelen wat ik zou doen, had besloten dat ik toch gewoon via de in-uit zou rijden en dat liep eigenlijk super, Velvet liep er echt super fijn doorheen.

Afsprongetje bij 7 ging ook prima, ze laat zich nu gewoon netjes zakken, hindernissen 8 & 9 leverden ook geen problemen op. Bij het lijntje van 10AB (greppel-steil) sprong ze behoorlijk groot over de greppel terwijl ik eigenlijk een prima afstand had, daardoor landde ik vrij laat achter de greppel en ik vreesde dat ze op hem op in-uit zou gaan doen en zat dus al mee naar voren, Velvet bedacht alleen dat het toch slimmer was er een galopsprong tussen te maken en dat was dus even een lichte miscommunicatie.
Ze heeft wel echt een super instelling en sprong dan ook keurig zonder blikken of blozen over het steiltje. Huisje bij 12 ging ook prima, het water keek ze even naar maar ze liep toch vrij gemakkelijk er in en de laatste hindernis, - al had ik daar geen hele mooie afstand - ging ook prima. Al met al dus hartstikke tevreden, Velvet gaat steeds fijner aanpakken
.Een foutloze cross dus, wel 30 sec tijdsoverschrijding, maar daar maak ik me niet al te druk om, dat komt vanzelf wel.
Genoeg gepraat, hier de foto's.

Het valt me overigens wel erg op dat ik echt niet teveel voorover moet klappen op de sprong en goed druk op m'n beugels moet houden en m'n hakken moet blijven uitdrukken..
Springparcours
1.
2.
3.
4.
5.
6.

En de cross
7.

Serie van Nickeltje/zusje van Nickeltje bij greppel-steil, hier is de miscommunicatie ook goed te zien, wel heel leerzaam zo.

8.

9.

10.

11.

12.

13.

14.

15.

Vind het knap van jullie!
!