Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
erg leuk en vooral erg leerzaam
romy_b schreef:Wat jij zoekt weet ik niet, maar ik deed het vroeger met mijn shet altijd gewoon bij een boer en dat kon best. Daar heb je geen western paard voor nodig!![]()
Echt super leuk trouwens!
romy_b schreef:Wat jij zoekt weet ik niet, maar ik deed het vroeger met mijn shet altijd gewoon bij een boer en dat kon best. Daar heb je geen western paard voor nodig!![]()
Dus bij een boer lijkt me niet zo'n goed idee.. Celede_x schreef:romy_b schreef:Wat jij zoekt weet ik niet, maar ik deed het vroeger met mijn shet altijd gewoon bij een boer en dat kon best. Daar heb je geen western paard voor nodig!![]()
Paard van TS is ook mijn paard dus ik reageer ook even voor haar nu hier..
Ons paard is echt heel bang voor koeien, dus we zouden er graag wat hulp bij hebben van iemand die er echt verstand van heeft, dus niet zo maar wat aan klooien zeg maarDus bij een boer lijkt me niet zo'n goed idee..
en als er een weet hoe een koe op een paard of anders om reageerd weet een boer het wel omdat hij er al als kind mee op gegroeid is en hij van nature weet hoe je een koe moet drijven en welke positie je t.o.v. een koe moet aannemen als je op een paard zit ( drijven, sturen, stoppen van een koe) dus geloof me menig prof. koeien trainer kan nog iets leren van een boer

)Adrienne schreef:Mijn paardje en ik zijn ook al een paar keer de steun en toeverlaat geweest van een bang paard tijdens zo'n les. Het dier wat in het begin alleen maar leek te denken mag ik weg hier en waar is de uitgang! Durfde op den duur toch samen met die van mij dichter naar de koeien te gaan.
Adrienne schreef:Zo maar naar een boer gaan en testen lijkt me inderdaad geen goed plan. Die weten misschien wel wat van koeien en paarden maar kunnen je over het algemeen totaal niet helpen met het wat te doen als.... Je moet echt iemand hebben die met een bang paard kan omgaan en je kan helpen. Weten hoe je een koe welke kant op moet drijven is bij een bang paard totaal niet belangrijk in eerste instantie moet de angst weg! Daar heb je dus iemand voor nodig die wat weet over het trainen van paarden en dan komt de doorsnee boer toch echt te kort (sorrie)
Ik zou, zo als Kaunos al aan geeft, eens naar Wendy van Osch bellen en vragen of ze nu of binnenkort koeien heeft. Dan kun je in een gecontroleerde omgeving je paardje laten wennen.
Soms helpt het namelijk al heel veel als je samen met een paard wat niet bang is op de koeien af kunt.
Dan heeft je eigen paard wat meer steun.
Mijn paardje en ik zijn ook al een paar keer de steun en toeverlaat geweest van een bang paard tijdens zo'n les. Het dier wat in het begin alleen maar leek te denken mag ik weg hier en waar is de uitgang! Durfde op den duur toch samen met die van mij dichter naar de koeien te gaan.
Maar hou er wel rekening mee dat je paardje's angst niet over hoeft te gaan als je naar zo'n les bent geweest. Sommige paarden zijn en blijven doodsbang van koeien. Ook hoeft de angst niet na 1 keer over te zijn en een overwinning van de angst tijdens zo'n les is niet altijd een garantie dat je paard er niet meer schrikt bij het buiten zien van een stel rennende koeien!