[WN] Goede/leuke westernmanege Arnhem/Ede

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_Deco_

Goede/leuke westernmanege Arnhem/Ede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-09 17:32

Weten jullie een leuk en voornamelijk goede westernmanege in de omgeving van Arnhem/Ede? Ik ben al wel een aantal jaren bekend met het engels rijden maar het lijkt me erg leuk om een aantal westernlessen te volgen. Een paard heb ik niet tot mijn beschikking.
Ik heb al gezocht naar enkele hier in de buurt. Bij Ed Gosen ben ik al eens geweest, een vriendin van mij heeft daar even gereden. Het sprak me daar minder aan.
Ik ken de Mill Ranch in Ede maar ik weet niet of hier lessen op hun paarden gevolgd kunnen worden. Ook zit er in Ede de westernstal van Esther de Vries, maar zij neemt geloof ik alleen paarden in training. Ik merk wel dat er veel meer 'engelse' maneges zijn zeg!

Ik ben dus op zoek naar ervaringen (goede en minder goede, laatste mag ook per pb hoor!) en tips!

Bedankt!

Backup

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 17:44

Als je het echt wilt leren is Ed Goosen wel een hele goede keuze !!!

DubbelFun

Re: Goede/leuke westernmanege Arnhem/Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 18:02

Bij The Mill kun je lessen op manegepaarden. Tegenwoordig geeft Fleur Nijboer daar les.

Vlinderx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-09 16:46

Hai,

In Lunteren heb je Top's Ranch en in Ede de Mill ranch waar je op paarden van de ranch kan lessen.

Ik rijdt zelf bij de Mill ranch (wel met eigen paard) en heb daar les van Willem. Bevalt goed!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-09 16:47

Top is allang geen westernstal mee en heet tegenwoordig Stal Heiveld ;)

francis_f

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 13:42

Hai,

Het ligt er ook aan in wat voor discipline van de westernsport je les wilt hebben. Ikzelf ben meer geinteresseerd in reining dus heb ik ervoor gekozen om bij Wendy van Osch te gaan lessen in Brabant. Het is voor mij vanuit Ede wel een uurtje heen en een uurtje terug met de auto, maar ik heb het er zeker voor over.

Succes met je zoektocht!

_Deco_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-09 08:25

Bedankt voor alle tips!
Een uur rijden vind ik een beetje te ver. Ten slotte is het alleen maar om aan deze tak te 'proeven'.

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 08:17

Marlies Maathuis in Otterlo (Dancing Horse Ranch) geeft les op hun paarden! :)*

MissBullit

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 08:22

Bij Marlies Maathuis is zeker een aanrader. Ze kan op alle niveau's erg goed lesgeven. Les zelf ook al heel lang bij haar. Je kan zowel met je eigen paard als op een paard van haar lessen. Ze komt ook op locatie als dat gewenst is. Haar nummer is *****. Echt een aanrader!
Laatst bijgewerkt door Berdien op 07-07-09 09:44, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Tel.nr verwijderd, dit is op te vragen per PB

Freckles

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 07:57

Roelie Muller geeft les in Harskamp met eigen paard en lespaarden
Haar nummer is *****
Laatst bijgewerkt door Berdien op 01-06-09 21:15, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Tel.nummer verwijderd, op te vragen via PB

796285

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 15:34

MissBullit schreef:
Bij Marlies Maathuis is zeker een aanrader. Ze kan op alle niveau's erg goed lesgeven. Les zelf ook al heel lang bij haar. Je kan zowel met je eigen paard als op een paard van haar lessen. Ze komt ook op locatie als dat gewenst is. Haar nummer is 06-13179558. Echt een aanrader!

Is zij erg wedstrijdgericht? Ik wil met mijn (voornamelijk Engels gereden) paardje een aantal dingen leren om voor te bereiden op Working Equitation werk, en kan daar wel wat western instructie bij gebruiken. Ik ben alleen al wat trainers tegen gekomen die het maar raar vinden dat ik niet voor hetzelfde doel rijd als zijzelf (en dat ik daarom elementen haal uit verschillende stijlen). Ik zoek een trainer die het een uitdaging vind om mij vooruit te helpen naar mijn doel in plaats van me in de wedstrijd-western mal te proberen de stoppen.