instellen van Garmin 305

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

mindful

instellen van Garmin 305

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-09 09:48

graag wat ervaringen of tips van Garmin-gebruikers :D

zetten jullie er alarmen in om bv. effe te stappen?
of als je onder het gewenste tempo zit?

Hoe pakken jullie dat aan? bereiden jullie je gps voor of rijden jullie gewoon op de gegevens die je krijgt onderweg en passen jullie dan het tempo of de gangen aan ?

dankjewel, grtz

Sash

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 17:52

ik heb zojuist de 205 binnen. werkt hetzelfde maar dan zonder hartslag. Ik denk dat ik gewoon rijd met de gegevens die ik onderweg krijg. moet me nog een beetje verdiepen in de alarmen enzo maar denk dat dat voornamelijk voor hardlopers en fietsers is. met een paard is dat moeilijker denk ik
Die virtual partner lijkt me wel mooi omdat wij ook vaak hetzelfde rondje rijden

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-09 20:15

Ooh plezant...wie weet kunnen we in de toekomst elkaar wat tips geven dan :D
Ik heb nu tijd en afstandalarmen ingebracht...om de 5 km om even te stappen, normaal zijn er wel om de 5 km aanduidingen maar ik wil het even testen hoe het in zen werk gaat 8-)
maandag zal ik mijn ervaring briefen *D ja de virtuele partner is leuk lijkt me...maar dat kan ik nu ook nog niet aan :+
veel succes!!! Ga je morgen ook rijden?

CxX

Re: instellen van Garmin 305

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 22:12

Ik ben me ook aan het verdiepen in de Garmin 305. Ik heb hem nog niet gekocht maar zit er wel sterk aan te denken. Even mee lezen dus :)

CxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 12:28

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-09 07:16

Wel, het is super gegaan gisteren !!
Had een alarmpje ingesteld dat om de 5 km zou afgaan, en het is wonder boven wonder gelukt ook :D
Soms mis ik een horloge (of staat die er ook op? :+ ) maar het went wel snel omdat je ziet hoelang je al onderweg bent.
Ik rij met 4 gegevens
1. de tijd
2. snelheid
3. aantal gereden km.
4. hartslag

friskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 20:37

iana schreef:
Wel, het is super gegaan gisteren !!
Had een alarmpje ingesteld dat om de 5 km zou afgaan, en het is wonder boven wonder gelukt ook :D
Soms mis ik een horloge (of staat die er ook op? :+ ) maar het went wel snel omdat je ziet hoelang je al onderweg bent.
Ik rij met 4 gegevens
1. de tijd
2. snelheid
3. aantal gereden km.
4. hartslag

Hé wat toevallig, ik ken ook iemand die hier over deze aankoop aan het denken is, ik zal haar eens tippen over dit topic!Leuk :+ Ga je hier al de + en de - punten bijschrijven??

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-09 20:58

Ja misschien wel leuk om hier onze ervaringen neer te pennen.

Ik heb de indruk dat we toch met een x aantal ruiters zitten die zo'n meter gekocht hebben en of het van plan waren.

Ik heb er al vaak mee gereden zo',n 15 keer maar heb het altijd al eenvoudig gehouden.
Eenvoudig ingesteld werkt hij prima maar je kan er zoveel meer meedoen en daar ben ik zo benieuwd achter.

Dus laat maar komen....al die kennis :D of al je vragen en meningen :j

Loffy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 09:44

@Friskie: bedankt voor de tip ;)

@Iana: gezien jij nu ééntje hebt ben je nu officieel onze 'vraagbaak' haha :+
Ik heb er wel een paar

Ik heb nu op een paar dagen tijd leuke ritten gemaakt, hélaas zonder gps dus ik kan ze niet nog eens doen. De éne keer was er iemand mee van de streek (heb dus geen idee hoeveel km's het was) en de andere keer was de weg uitgestippeld met pijltjes (30 km).
Om nu te zeggen dat ik alleen deze rit terug zou kunnen doen.... euh nee
De volgende ritten die ik gepland heb zijn richting Kasterlee, Zutendaal en Genk
Kan je met de forerunner 305 instellen dat deze bv als je aan een rit begint, een knop induwt (zoals bij een timer) en dan achteraf de route opslaan, bekijken en opnieuw rijden??
Of, via de ruiterroute kaarten deze rit ingeeft en zo, zonder al te veel op de kaaten te kijken, weten welke richting je uit moet?
Hoe is de ontvangst in het bos onder de bladeren? Zie je je gemiddelde snelheid?? Mijn vriend zou er dan zijn duathlons mee doen dus hij zal goed gebruikt worden :+
Waar heb je hem gekocht? Ik weet ze in NL liggen aan 175 euro ongeveer maar gezien ik geen zin heb iedere keer als er iets mis is naar daar terug te sturen hou ik het in Belgenland. Voor zoiets hou ik niet van 'internet winkels' Bij Vandenborre staan ze aan 199 euro (vorige week nog 208) en ik denk als de 405 daar ook verkocht gaat worden dat de 305 nog sterk zal zakken in prijs en ik weet dat er service gegeven wordt indien er 'brokken' zijn (2 jaar garantie)
Zo: ik ga het tot hier houden :P

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-09 10:11

Wauw Loffy !!! wat een uitdaging hahaha

1e vraag : ja je kan de route opslaan en een naam geven om daarna met de gps opnieuw te rijden
je kan zelfs die route trainen met een virtuele partner, zodat je kan vergelijken met jouw prestaties van vorige keer

2de vraag : ruiterroutekaarten ingeven weet ik niet, ik ga je wel de website van Garmin geven en daar kan je on-line vragen stellen

3de vraag : ontvangst in het bos is SUPER GOED !!! heel fijngevoelig om tussen hoge gebouwen en bladerdek te rijden echt waar!

4de vraag : ik heb hem via een NL on-web shop gekocht, heel goede en heel snelle service, ik had hem al na 4 werkdagen!
(moet het weer effe opzoeken) en veel goedkoper dan hier in onze winkels :D
vraag maar hé, vind het wel leuk als ik kan helpen :j

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-09 10:19

zie hier ook nog info
[END] Hartslagmeter van Garmin Forerunner

de mijne komt dus van bij de http://www.futurumshop.nl
hij stond daar in aanbieding, dacht voor 30 euro minder dan normaal
ik laat je nog iets weten over de exacte prijs

heb er wel nog een aanpassingsset bij gekocht van bij Goedhard.nl , maar naar het schijnt gaat het ook zonder ( = 125,00 euro)

in februari '09 heb ik aan mijn Garmin forerunner 305 , 217,95 euro betaald (normaal kost hij 299,00 zeggen ze)
NU staat hij te koop voor 197,94 Gratis verzending
Dan ben je bij Vandeborre wel goed van prijs + gemakkelijk als hij stuk is ;)

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-09 10:54

Loffy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 11:49

Wahahaaa Iana bedankt al voor het leesvoer: nu heb ik nog meer vragen (anderen zijn opgelost ;) )
Qua software die erbij zit....Garmin Training Center Software...lukt dat goed? heb een paar reviews gelezen die het maar niet geïnstalleerd kregen (ik vermoed dat ze Vista hadden, ik heb nog XP :P ) en hoe zit het met Google Maps?
Ik sta al bijna in de startblokken om er ééntje te gaan halen zodat ik dit weekend weer op pad kan...bijna :+

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-09 11:58

oeioeioei nu zijn we de chinese kant aan't opgaan...daar heb ik totaal geen benul van (nog niet) :D

ik weet wel van iemand die er ook 1 heeft dat je jouw gereden route via Google earth kan bekijken.
HEEL INDRUKWEKKEND moet dat zijn :?
Ik heb al 2 mislukte pogingen achter de rug...'t zal wel aan mij liggen...3de keer, goeie.... :)*

Wauw jij hebt wel hoge ambities hahaha...ik ben al blij als ik tijdig aankom _O-

Loffy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 12:10

Zo zijn we wel hé :o in ieder geval al erg bedankt voor de moeite!
Als ik het hebbeding heb en meer te weten kom, hou ik je op de hoogte :D

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-09 12:15

Allright...het is zeker geen miskoop, daar mag je gerust in zijn!! +:)+

HHenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 14:26

hallo ik heb de garmin 305 nu al zo 4 jaar,ik was zo beetje de eerste in nederland,toen koste het 475 euro
is echt geweldig.
je kan er interval training mee doen,je hoort signaal wanneer je weer moet stappen,of juist overgaan in galop.
ook max en min snelheid kan je invoeren,dus wil je niet harder dan 14 km per uur draven,dan kan je dit instellen,en ga je harder dan geeft de garmin je een signaal/teken

van te voren groompunten inzetten,die mis je dus niet meer
of bepaalde herkenningspunten
dit doe ik via topo nl
hierop kan je ook een route van te voren maken,met herkenningspunten en dan dit naar je 305 transporteren.

en ja er zit dus ook een tijd/horloge op :+

je kan ook zien hoeveel calorieen je zelf hebt verbrand :D
zelfs in tunnels blijf je signaal houden,en al sta je 10 meter van je paard,je pakt de hartslag nog steeds op.

mochten er mensen zijn met vragen,stel ze gerust

wennie

Re: instellen van Garmin 305

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 15:46

Hoe zit het met de HS sensoren? Moet je daar zelf aan knutselen? Geven ze snel drukkingen?
Ik zie hem namelijk bij outdoor riding voor meer te koop staan maar met electroden van Polar.

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-09 16:12

@Hhenny, bedankt voor de info !!! en ja, goeie vraag van wennie.

ik heb de omvormset van Goedhard gekocht en deze werkt prima, geen last van drukpunten...maar ja ik rij maar 30 km (initiatie)
Hoe gebruik jij de jouxe HHenny?

HHenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 16:50

ik heb de band zelf omgebouwt,dat gaat prima
ook als je meer dan 30 km rijd hoor!
wel goed erop letten dat je de electroden op de juiste plek onder het zadel en bij de singel plaats
anders heb je wel kans op drukkingen

HHenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 16:50

wennie schreef:
Hoe zit het met de HS sensoren? Moet je daar zelf aan knutselen? Geven ze snel drukkingen?
Ik zie hem namelijk bij outdoor riding voor meer te koop staan maar met electroden van Polar.

de electroden van polar werken niet met garmin samen,is nml een andere frequentie

rachelmarty

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 23:14

Zijn er meer mensen die weleens een route van tevoren in de 305 heeft ingetekend, en zo ja, met welk programma en hoe heb je dat gedaan?

rachelmarty

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 23:15

Zijn er meer mensen die weleens een route van tevoren in de 305 hebben ingetekend, en zo ja, met welk programma en hoe?

HHenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 06:14

ik doe het met top NL is heel makkelijk,en je ziet direkt hoeveel km het is,maar ook of er loofbomen,dennebomen etc zijn,zijn toch belangrijke herkenningspunten,voor het geval je ondanks je gps verdwaalt ;)

friskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 08:41

HHenny schreef:
ik doe het met top NL is heel makkelijk,en je ziet direkt hoeveel km het is,maar ook of er loofbomen,dennebomen etc zijn,zijn toch belangrijke herkenningspunten,voor het geval je ondanks je gps verdwaalt ;)

Kan je mij die link eens geven? Als ik google op TOP NL heb ik teveel keuzes :o