Natuurlijk kunnen jullie dat niet voor mij beslissen, maar toch, misschien denken jullie al meteen, niet doen, of juist gewoon proberen.
Laat ik even wat vertellen over Norge:
Norge is een fjord van net 16 jaar, ik rijdt haar nu 2½ jaar. Vroeger heeft ze nooit gesprongen, maar nu we het vaker doen gaat het steeds beter en vindt ze het ook steeds leuker.

Vorig jaar oktober hebben we een crossles gehad. Hierdoor ben ik het crossen echt leuk gaan vinden en Norge leek er ook wel plezier in te hebben.

Ze vindt nieuwe dingen vaak wel spannend, maar toch leuk.
Op springles bij mijn ponyclub springen we wel vaker Op/af-sprongen, hekjes, boomstammetjes en laatste les trakeners.
Volgens mij heeft ze er wel plezier en ik ook. 
Het probleem is alleen dat Norge (in de dressuur vooral) niet graag vooruit wil. Ze is niet erg actief, ookal is dat met buitenrijden ineens weg. Toen ik het laatst aan mijn instructrice vroeg, zei ze dat Norge eerst wat meer plezier in het galoperen moest krijgen. Maarja zij ziet ons alleen in de bak en met het springen. Op buitenritten galopeert ze heel makkelijk en kan ze het ook zeker volhouden.
En ze dacht ook dat Norge en ik 'problemen' zouden krijgen met de dressuur. (Klinkt wat negatief, maar zo bedoelt ze het niet.
) Omdat de jury een pony wil zien, waarvan ze denken, die kan zo de cross volhouden.Dus mijn vraag, klopt dat? Willen ze graag een snelle pony zien? Of waar let de jury op en wanneer mag je wel springen/crossen en wanneer niet?

Meer foto's staan op mijn profiel.

Geen idee of jullie me kunnen helpen, maar ik hoor het graag!

En als jullie het mij wel aanraden, weten jullie dan ook makkelijke leuke crossen in het Noorden? (Friesland)
Of oefencrossen/lessen.

) dus tussen de B Paarden en doen B SGW.