samen rijden in Stekene

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

mindful

samen rijden in Stekene

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-09 12:42

wil er iemand met mij meerijden in Stekene op zondag 3 mei?
Initiatie , op normaal tempo, ik wil graag binnen de tijd aankomen maar ik ga niet streven naar een minimumtijd :D
grtz

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 12:44

stuur nickyu een pb.
de zoekt zover ik weet een mede ruiter. ;)

Sin

Re: samen rijden in Stekene

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 21:53

En ikkeuh! :)

Het zou tof zijn als we nog wat mederuiters zouden vinden!

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-09 13:14

Ok.dat is pas leuk nieuws!!!
ik ga proberen om half 10 daar te zijn en dacht rond half 12 te starten, is dat ok?
grtz

Sin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 13:31

Ik probeer er ten laatste om 10 uur te zijn (normaal gezien vroeger hoor!)... half 12 starten = prima!

btw: ben niet meer aan prikpaaltjes kunnen gaan :(

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-09 15:42

ok dat komt goed dan, je kan ons herkennen aan een groene Mitsubishi pick-up jeep met op de motorkap HOEFSMEDERIJ op (ook op de achterklep)
witte Brenderupp-van.

off-topic ( ik heb ijzeren paaltjes genomen, de witte zijn sneller stuk) bij AVEVE 32 euro voor 10 :o

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-09 15:44

mariska32 schreef:
stuur nickyu een pb.
de zoekt zover ik weet een mede ruiter. ;)

goed zo!!!
hoemeer zielen.....

Sin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 10:37

ik heb Vertigo (uit ons vorig topic) ook een pb gestuurd... mss wil die ook wel mee... (die had een geit-proof paard :D)

vertigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 13:11

Dankjewel voor pb'tje :D !
Zelf rijd ik in de kennismakingsreeks, en plan is wel tegen ong 10km/u te rijden, maar ben nog niet zeker of Guaranhao dit haalt.
Voor jullie is 10km/u minimumsnelheid, dus vrees een beetje dat tempo wat gaat verschillen!
Ook ben ik van plan wat vroeger te starten (samen met Connie), maar zou het wel leuk vinden achteraf kennis te maken!

2feline

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 13:39

Ik start ook de kennismakingsklasse, voor de allereerste keer.
Misschien handig als iedereen z'n boktnaam op zijn/haar voorhoofd schrijft zodat we kunnen kennismaken

Weet er iemand vanaf hoe laat er kan gestart worden?

Sin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 14:59

2feline schreef:
Misschien handig als iedereen z'n boktnaam op zijn/haar voorhoofd schrijft zodat we kunnen kennismaken

Goed idee :)* Alleen mogen we mss dan niet starten wegens ontoerekeningsvatbaar verklaard? :D

We kunnen mss iets anders afspreken .. of is dat te kinderachtig? 8-)

2feline

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 15:08

misschien een gekleurd lintje (rood?) rond de pols
of is dat er ook al over?

of iets aan je paard dat herkenbaar is?

ik heb een schimmel en zal met een turkoois zadeldekje rijden

Sin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 15:21

2feline schreef:
misschien een gekleurd lintje (rood?) rond de pols
of is dat er ook al over?

of iets aan je paard dat herkenbaar is?

ik heb een schimmel en zal met een turkoois zadeldekje rijden

Dat van dat lintje was ik ook aan 't denken, alleen in 't felroos..:D
'k heb dat alleen niet in huis..

Mijn paard is ook schimmel.. ik wou eerst ook een turkoois zadeldekje, maar heb er gisteren een legergroen/beige/zwart gekocht bij Decathlon, dat ik waarschijnlijk ga gebruiken. Dus niet echt iets opvallend.
:/

Ik heb wel felroze/orandje pomponnen voor in zijn haar.. maar ik vraag me af of hij daar geen last van zou hebben en of ik daar begot mee mag starten :D

Een rood lint in de manen vlechten?

2feline

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 15:38

Die oranje pomponnen, dat wordt wel grappig, maar weet niet of je paardje dat gaat apprecieren
Er staat wel nergens iets in de reglementen over de "versiering" van je paard, dus denk niet dat ze dat kunnen verbieden. Maar ja, die eerste indruk die je daar zal achterlaten...

Een rood lintje in zijn manen, dat wil ik wel doen. Een vlechtje maken en daar een rood lintje in;

Sin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 16:04

't zijn er zo nochtans zoals ze in Spanje gebruiken (zingaro is spaans paardje vandaar)

hier in overdaad:

Afbeelding

maar een rood lintje is idd een betere keuze! :)

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-09 18:28

man man man...wat lees ik hier allemaal :=

ik denk dat ik alleen ga..... :D (grapje)
als we nu om half elf afspreken aan de inschrijfpost, waar je betaalt om deel te nemen?
Jess, ik heb jouw gsm nr al opgeslagen voor't geval ik je niet herken 8-)

Sin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 11:40

phu.. alleen gaan :p

nee, 's goed, we hebben mekaars nummer..
een rood lintje ga ik iig niet meer vinden.. dus half 11 aan de inschrijfpost lijkt me een goed idee!

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-09 14:02

@jess ik geef je een sms als ik toegekomen ben...en als er nog iemand graag mee rijd, stuur een PB en we wisselen gsm nr uit ;) dan zullen we afspreken met sms ter plekke
We gaan goed weer hebben...jipie :P

Sin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 10:38

nog 1 nachtje !!!
we kunnen trouwens ook aan de inschrijvingsbalie vragen of er nog mensen zijn die ons op sleeptouw willen nemen.. of die bij ons willen aansluiten.. 't is maar hoe je 't bekijkt! :)

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-09 13:17

Sin schreef:
nog 1 nachtje !!!
we kunnen trouwens ook aan de inschrijvingsbalie vragen of er nog mensen zijn die ons op sleeptouw willen nemen.. of die bij ons willen aansluiten.. 't is maar hoe je 't bekijkt! :)

jaja natuurlijk....dat gebeurt automatisch denk ik want op de middag is het spitsuur om te vertrekken en dan maken ze groepjes van 5 zodat iedereen aan zen trekken komt.
Vorige keer waren we met 3 en toen waren er nog 2 andere ruiters op dat uur erbij gezet :D
we zien wel of het matched, of hoe zeg je zo iets :+

Sin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 20:42

zo :)

niet te laat gaan slapen sebiet :)

Nicole85

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 09:10

Hoe was het in Stekene???

Sin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 09:51

Een klein verslag van onze eerste endurancewedstrijd:

6 u : opstaan, flink eten, douche en naar de stallen rijden --> ik was voor de wekker wakker, dit gebeurt anders nooit :D

7 u 15 : aankomst op de stallen, Zingaro poetsen want hij was supervuil.. hij doet het er echt om! "Baasje ik vind die zilvershampoo helemaal niet goed ruiken, daarom ben ik langs beide kanten en zelfs met mijn hoofd in de mest gaan liggen". :(

8 u: laden op de felrode camionette.. gelukkig dat we gisteren al geoefend hadden.. de camionette was gehuurd en zodus was hij niet gewoon van zijdelings te laden.. maar na 5 pogingen stonden we er toch op..

8 u 15 : met veel lawaai, gerommel en gehinnik in de laadbak richting Stekene vertrokken.

9 u: aankomst op het wedstijdterrein, het regende, dus hebben we maar even een koffiekoekje gegeten in de camionette. En daarna Iana gebeld om te horen waar ze zat :)

9 u 30 : kennismaking met Iana, die had gelukkig weidepaaltjes en touw over zodat we Zingaro uit z'n benarde (ahum) situatie kon bevrijden en op een stukje wei zetten.. daar was alle stress al verdwenen bij het eerste hapje gras (de snoodaard).

10 u : inschrijven en daarna met de paardjes naar de vet-check.
Zingaro z'n hartslag was 49, waarschijnlijk van de opwinding.. maar verder alles in orde, geen enkele opmerking! Dus dat zat al goed. Daarna onze starttijd gaan aanvragen.. en vertrek om:

11 u 30 : Aan de start om een prachtige rit te beginnen.. we vertrokken vrij onmiddellijk in een vlotte draf. Iana's paardje meestal op kop .. 't ging toch wel goed met onze twee "bangerikken".. samen waren ze meestal net moedig genoeg om overal voorbij te gaan.. :D Na 5 km had ik wel zoiets van : "is 't nog maar 5 km?" :D Maar daarna ging het alleen maar beter.. zelfs tem. 20 km ging het super vooruit en moesten we ze vaak nog tegenhouden om niet volluit achter de paarden voor ons te gaan. :)

Helaas hebben we ergens een bordje gemist (aan de expressweg).. ik was al volop voor de laatste 7 km aan 't gaan.. het viel dus dik tegen om nog een heel eind op onze voetsporen terug te keren. Zingaro is ook nog geschrokken van een traktor en we stonden ineens met ons twee in een beek. Een seconde later stonden we ook terug in de berm en hebben we onze terugtocht verder gezet. 3 km hebben we teveel gereden... ik voelde de binnenkant van mijn kuiten gevoelloos worden en gelukkig vond Iana 't goed om toch nog ff te stappen. Een beetje later hebben we onze moed en kracht bijeengeschraapt (zingie was toch echt wel al bekaf) om de laatst km's in te zetten. We waren 4 minuten buiten de tijd.

Paardjes even te rusten gezet, drinken, wortels , wat water om af te koelen + zweetdekentje want er was heel veel wind. Na 20 minuten (ongeveer) ons aangemeld op de vet-check.. Zingaro z'n hartslag was 48! Dus nog beter dan voor 't vertrek.. verder ook geen enkel opmerking. Dit had ik niet verwacht van mijn "fragiele" maatje! Ik ben supertrots en vond de wedstrijd geweldig! Echt voor herhaling vatbaar..

De rode camionette zal er niet meer bij zijn volgende keer (wat leuk om mee rond te rijden :D).. maar hopelijk is mijn trailer en trekhaak dan in orde. De organisatie was dik in orde en het parcours was prachtig!

Tot slot, dank aan Iana om mij op sleeptouw te nemen (zo was het toch een beetje).. voor mijn part zeker voor herhaling vatbaar.. ik vond onze paardjes echt matchen!

Afbeelding

Jantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 10:48

Dan hebben we een eind samen gereden :D , ik reed met mijn dochter mee om haar 19jarige merrie eens te laten kennis maken met buitenritten. Wij hebben 4,5 km te veel gereden, dus meer waar gekregen voor ons geld :)

Sin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 11:08

Amaai, kranige dame hoor die merrie van je dochter! Dat leek toch super vlotjes te gaan!

Jullie zaten inderdaad nog een ferm stuk voor ons ..

Volgende keer ga ik toch beter proberen op te letten. :)