onze eerste endurance wedstrijd. Na de cursus van Suzan toch maar besloten om gelijk klasse I te gaan starten ipv eerst de kennismakingsklasse.... Spannend..!!
Want zowel ik als m'n pony hadden GEEN ervaring.
Voorkeuring!!

Op het forum had ik al gevraagd om een rijmaatje en Priscilla was zo lief om me op sleeptouw te nemen. Samen met haar super paardje Roofer die zich keurig gedroeg en een geweldig voorbeeld voor Bo was...
Onwijs bedankt..!! Ik vond het erg gezellig, heb echt genoten

We waren op al op zaterdag naar Drenthe gekomen. Bo sliep op een manege in Gasselte en wij sliepen in een hotel daar in de buurt. Mijn plan was alles zo relaxd en rustig mogelijk te doen dus vooral geen stress!
Bo had een mooi stalletje gekregen op de manege, dat was heerlijk. Op zaterdag waren we al even naar het wedstrijdterrein gereden.... Gewoon om even te kijken omdat we zo benieuwd waren

gezellig met z'n drieën

Nog even een emmertje leegdrinken hoor!!

Zondag vroeg op om Bo te voeren en er maar vroeg genoeg te zijn..!! Op de manege stond Bo nog te slapen maar toen we d'r gingen uitladen op het wedstrijdterrein was het ineens een hele andere pony geworden...

Ze sleurde Marga ( m'n super groom) het halve veld over en vond alles heel intressant. Ineens was het erg goed te zien dat er veel arabisch bloed in zit
Toch maar besloten om de voorkeuring gewoon met hoofdstel te doen. Heel slim achteraf want na wat vreugdesprongen en met d'r staart op d'r kont stonden we bij de voorkeuring , toch maar even een rondje stappen om weer een beetje rust terug te krijgen.... Het keuren verliep helemaal goed. Iedereen was harstikke aardig en behulpzaam!! D'r hartslag was 48 dus dat viel me nog alles mee voor m'n druktemaker..!!
Onderweg

Wat was 'ie geweldig!! 18 jaar en nog zo fit!! Daar mag je echt trots op zijn!!

Toen is kijken of ik nummer 4, priscilla ergens zag... want ik kende haar nog niet... ik keek nog geen 2 seconden rond en daar stond Roofer..!! Erg herkenbaar
Afgesproken dat we elkaar bij de start zouden zien en dat ik zou kijken hoe het ging met meerijden... Super!! Dat was een hele geruststelling....Om 10.10u gingen we van start. Roofer was gelijk al heerlijk rustig en Bo paste zich vrijwel direct aan... Heerlijk ontspannen gereden en echt genoten.
Voor de P/A een stukje gestapt en even afgestapt. Niet gelijk aangeboden want ik heb nog niet echt goed het idee hoe Bo d'r hartslag is. Even wat gedronken, beetje gekoeld en toen na 2 min aangeboden. Ze keken me een beetje vragen aan... 40?! okeee, dat is best goed toch? haha Ach ja dat is mijn onervarenheid. Ik vind het maar lastig hoe je dat nou goed weet, die hartslag... Maar onderweg goeie tips van Priscilla gehad , daar gaan we mee aan de slag
Daar zijn we weer!!

Na een groompunt...

De rit ging super...Bo kon het goed bijhouden en Roofer is een erg vriendelijk paard. Het maakte niet uit waar Bo liep hij vond alles best... Bo heeft ongeveer 3 emmers water leeggedronken en wel 4x geplast :shock: Zou het dan toch een geboren endurancepony zijn?!
Bij de finish aangekomen was ik even m'n grooms kwijt...Weer niet gelijk aangeboden maar Bo leek alleen maar drukker te worden...Al die paarden zijn ook veel leuker om naar te kijken dan te luisteren naar je baasje... Toch maar na 2 min aangeboden, wilde eerst nog wat langer wachten maar ze ging steeds meer draaien en springen.... 60..!! pff gelukkig..!!
De nakeuring was nog even spannend...Hartslag was 42. Haar ademhaling was nogal snel en hoe meer paarden er heen en weer aan het draven over het harde hoe sneller ze ging ademhalen en hoe drukker ze werd.... Ik mocht even blijven staan en dan ging ze verder rustig onderzoeken... Op een gegeven moment stond Bo eindelijk een soort van ontspannen... ademhaling werd al beter...Bij de locomotie nog een keer de ademhaling gecontroleerd... Yes hij was goed..!! Ze vond het duidelijk zichtbaar dat m'n pony rustiger werd en ook weer rustiger ging ademhalen.... Toen draven, niet gedacht dat er iets zou zijn maar ze zag een hele lichte onregelmatigheid.
Na de Finish

Nakeuring, toch wel een beetje moe

Even in shock, welk been???? Beide voorbenen maar niet kreupel maar heeeeel licht onregelmatig! Iets om in de gaten te houden maar meer niet, hoefde niet echt zorgen te maken... pff gelukkig dat was weer een geruststelling!!! Dit keer een Btje dus.... Misschien wel van het vele struikelen van Bo over de boomstronkjes heen... Bo werd zo relaxd van Roofer dat ze soms nog even vergat d'r benen op te tillen

Ik vond het een super geslaagde dag..!! Heb heerlijk gereden zo voor de eerste keer..!! Bo was nog helemaal vrolijk aan het einde en heeft het met gemak volgehouden....Priscilla nogmaals bedankt voor het meerijden... zonder jou was ik zeker verkeerd gereden
en had ik geen benul van het aant km per uur gehad!!Grooms bedankt!! Alles gevonden in 1x en Bo werd super verzorgd...
Organisatie bedankt voor de geweldige rit & de vriendelijkheid!! Geweldig!!Zeker voor herhaling vatbaar....
We gaan snel een wedstrijdje plannen!!