Tornado Victory in Westdorp!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sok

Tornado Victory in Westdorp!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-09 20:47

Vanmorgen vroeg uit de veren om naar onze eerste gezamenlijke endurance te Westdorp te vertrekken!
Om kwart over 11 moesten we starten, dus we waren met kwart voor 9 ruim op tijd :o
Gelukkig konden we nog even een paddockje bouwen en konden de paardjes daar even rustig worden!
(Tornado kwam namelijk stuiterend de trailer af :') )

Afbeelding

Rond half 11 gaan voorkeuren, waar alles met beide paardjes (ik reed samen met Esmée en Beauty) prima in orde was!
Ik scheet hem zelf nogal voor de locomotie, omdat ie bij het aanspringen in draf ook echt aan springt, echt een dravershupsje, waar een kennis van me ooit eens op afgekeurd is.. Gelukkig een A'tje! :D Hartslag was netjes 44, ondanks dat peerd opeens bleek te denken dat ie hengst was en helemaal hyper was :))

Afbeelding

Om kwart over 11 van start gegaan, waar ie nog steeds stond te stuiteren en érg graag van start wilde :D
Het eerste stukje heb ik er toch wel flink aan moeten werken om hem op een fatsoenlijk tempo te laten lopen, vanwege Beauty, die maar 1.23 meet en flink bij moest poten om Tornado bij te houden.. :=

Afbeelding
Op de achtergrond ons bakbeest van een groomauto! 8-) WAT een handig ding zeg! :D

Na ongeveer 5 km was peerd eindelijk weer wat rustiger geworden (de papier-maché had 'm blijkbaar duidelijk gemaakt dat het nog wel een stukkie lopen was :D) en vanaf daar HEER-LIJK gereden, met een los teugeltje, paardjes lekker naast elkaar op de prachtige paden, tot aan het eerste groompunt waar onze supergrooms natuurlijk alweer klaar stonden! (En natuurlijk m'n paps en mams die nog ff op de fiets langs kwamen om te kijken!)

Afbeelding

Afbeelding

Vanaf daar een stukje verder gereden met Wendy en Tammy die ons achterop reden bij het groompunt, maar Tammy liep toch wat harder dan onze knollies, dus al snel weer afscheid genomen! Toen weer lekker door gedieseld naar het tweede groompunt langs superleuke ruiterroutes! Heuveltjes wordt t peerd altijd zo heerlijk enthousiast van :))

Afbeelding

Vanaf daar was het nog ongeveer 3 km naar de P/A, dus vanaf het bordje "P/A 1.5km" afgestapt en ernaast gaan lopen, dat ging eigenlijk wel prima, bij aankomst gelijk gaan koelen en wat laten drinken en uiteindelijk na 3 minuten aangeboden: HF 52! Prima! :D En weer door!

Afbeelding
"Isch primagoed :D :D"

PRACHTIG stuk bos meegepakt op weg naar het enalaatste groompunt en een heeeeerlijk galopje! :D Dat galopje (van ong 5 km) was misschien iets teveel van het goede, Tornado en Beauty hadden allebei een beetje een dipje, maar na even een stuk gestapt te hebben waren we ook al bij het groompunt!

Afbeelding

Daarna een wat saaier stukje, waar peerd opeens weer energie had en flink liep te pushen dat ie wel een versnelling hoger kon :+ We waren toen ook al snel bij het laatste groompunt op iets meer dan 2 km voor de finish! En toen.. Wereldwonder! Bel de krant! :D Peerd heeft zowaar voor het eerst in het halve jaar dat ik hem nu rijd, geplast onder het zadel! Uitgebreid beloond uiteraard, ik ben trots! :D :D

Filmpje van aankomst op het groompunt: http://www.youtube.com/watch?v=-XfIvVM2lY4

Toen nog tot het anderhalve km tot de finish bordje gedraafd en met beide handen los naar de fotograaf gezwaaid die in het veld stond :D Hoop dat ik die foto's nog wel ergens terug kan vinden, ben wel benieuwd! :D
Op ongeveer 1 km tot de finish werden we ingehaald door mensen uit de kennismakingsklasse die ons in galop (jaja, over de weg....) voorbijkletterden waarvan ze toch wel even over de zeik waren, maar die ruiters waren al snel uit het zicht en toen ging het ook eigenlijk wel weer prima! Bij de finish zelf eerst nog even de hartslag gemeten.. Net 60, dus niet gelijk aangeboden! Pas na 5 minuten, waar hij 48 was! Primaa! :D Ik tevreden, peerd weer wild omdat ie stil moest staan :')

Afbeelding

Toen nog lekker even een half uurtje tutten in de paddock. Tja, vergeten om de deken even over z'n kont te gooien, dus hij was wat stijf in z'n achterhand, waardoor we bij de nakeuring ook een B'tje voor de locomotie kregen. Balen, maar geen wereldramp, gewoon ff in de gaten houden dus! Hartslag was wat aan de hoge kant, 56. Hij vond de langslopende paarden allemaal interessanter dan staan slapen :Y) Turgor was ook een stukkie minder en dat terwijl ie best veel gedronken heeft onderweg en na de rit... :? Maargoed, wel goedgekeurd en er wordt goed op t peerd gelet, dus dat komt helemaal goed!

Kleine Beauty was ook helemaal goedgekeurd en Esmée heeft een mooi diploma gekregen! Helemaal gelukkig dus! :D En natuurlijk weer een endurance-gek rijker!

Afbeelding

Afbeelding

Al met al een HEERLIJKE rit gereden en volgens mij vond peerd t allemaal ook wel leuk :D Hehe! Arnoud en José (en natuurlijk alle andere medewerkers) bedankt voor de fijne wedstrijd en natuuuurlijk mijn SUPER groomteam ook onwijs bedankt!!! :D De eerste 3 winstpuntjes zijn een feit! 8-)
Laatst bijgewerkt door Sok op 26-04-09 21:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Kallandso

Re: Tornado Victory in Westdorp!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 21:03

Mooie foto's! Ziet er erg fijn uit!

Mila87

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 21:07

Woww super Eef! :D
Mooi verslag! Lijkt me echt super gaaf :))

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 21:08

Ha, ik spot mezelf nog op een foto :D Mooi dat het bij jullie ook zo goed ging. Mijn vriendje heeft jullie nog op de foto gezet bij het eerste grompunt:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Vue

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 21:10

Leuk hoor!
Ook voor Esmee!

Wanneer staat de volgende gepland?

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-09 21:15

Thanks PPaard!

Kirsten: T is indd heel erg leuk! Als je weer een paardje hebt om te rijden moet je het zeker eens proberen! :j

Heeee wat leuk Wendy! Bedank je vriendje maar even van ons! :D
Heb je je vetkaart in de brievenbus gevonden?

Thanks Men! De volgende is Zelhem, 30 mei!

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 21:18

Gaaf Eef, wat een heerlijke foto's en verslag! Als ik het zo lees lijkt het me toch ook wel eens leuk, haha! Misschien dat ik toch maar eens moet gaan trainen voor een keertje kennismakingsklasse in Katwijk!

Knappe Tornado, haha, hij vindt het volgens mij heerlijk!! :D

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-09 21:19

Thanks! :D Jaaa moet je doen joh! Dan kom ik je groomen hoor! 8-)
Hopelijk vind Amon het net zo leuk en spannend allemaal als Tornado!

Liesje_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 21:21

Wat ziet het er toch heerlijk uit Eef. Geweldig!

Lijkt me echt leuk om een keertje te doen :j.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 21:24

Leuk eef!
Leuke foto's & gefeliciteerd met de winst +:)+

Unseen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 21:28

Aawh Eef ik baal echt zo dat ik jullie tot 2x toe gemist heb. -O-
Nu ik jullie groom auto zie, die reed dus echt net weg bij GP1 toen ik aan kwam tuffen.... Vond het ook al zo'n monsterbak, dus die is me wel bijgebleven, haha. :')
Leuke fotos, fijn dat Star het zo goed gedaan heeft en gefeliciteerd met je winstpunten! :D

Ik voel me nog steeds zo dom... := Echt hoor, we moeten snel samen een keer gaan rijden/trainen. :j

Ingmar_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 21:47

Gefeliciteerd Eef! :) Alleen.. z'n hoefijzers zijn niet zo goed te zien, jammer. Maar wel hele leuke foto's en een heel leuk verslag! :D Gefeliciteerd met de winstpunten!

Suusoi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 22:32

Ziet er super leuk uit Eef!
En gefeliciteerd met de winstpunten :D

Leuke foto's allemaal ook!

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 07:37

Talisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 09:09

Leuk verslagje heb je dr van gemaakt ghehe :D Vond t ook een geslaagde dag, toch zwaar hoor als groom! :P Constant met bakken water slepen enzo hihi. Maar het was het waard! Super gereden beiden!

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 16:58

Wat een superleuk verslag Eef!
Zo te zien (en te lezen) vinden jullie allevier de endurance helemaal geweldig! :j

Gefeliciteerd met je winstpunt en op naar de volgende wedstrijd! :):)

Babsie_Flash

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 20:34

Gefeliciteerd! :D Leuke foto's! Ik heb jullie ook gezien :P

_Fer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 21:11

Gefeliciteerd met de geslaagde rit!!
erg leuke foto's!!

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 21:26

leuk verslag, leuke foto's. Fijn dat het goed verlopen is en dat jullie een leuke dag gehad hebben. Wil even 1 opmerking plaatsen : als een paard finished en je wilt even wachten met aanbieden vanwege een hoge hartslag, vooral GEEN water laten drinken. Daarvan gaat de hartslag weer omhoog. Dus vooral veel koelen, de rug en vooral de benen en dan direkt het water er weer afvegen, maar niet laten drinken. Na de finish, als de hartslag oke is, mag tie rustig drinken. Nou moet je niet denken dat ik er veel verstand van heb, dit is mij uitgelegd door iemand die al heel veel wedstrijden heeft gereden.
Succes met de volgende rit. Dan komen we mekaar vast tegen in Zelhem!

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-09 12:40

Thanks allemaal! :D

@ Sheela, als ie dorst heeft, laat ik 'm drinken, het welzijn van m'n paard gaat voor lage hartslagen halen. ;) Dan maar 5 minuutjes wachten hoor, ik rijd niet voor de prijzen! Als m'n paard en ik goed binnen zijn, ben ik tevreden!
En ik trek de tips van diegene HEEL erg in twijfel als die zegt dat je de rug moet koelen.. Als er iets slecht is, is het de rug koelen na inspanning, daar hoef je geen endurancewedstrijd voor hebben gereden. ;)

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 12:42

Inderdaad, je hebt ook nog zoiets als turgor ;) Daarbij heb ik geleerd: eerst drinken, dan koelen. Als je eerst koelt willen ze daarna slechter drinken en zit je dus met de turgor.

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 17:33

Wat een leuk verslag zeg, en mooie foto's ! Gefeliciteerd met je punten!