Om kwart over 11 moesten we starten, dus we waren met kwart voor 9 ruim op tijd

Gelukkig konden we nog even een paddockje bouwen en konden de paardjes daar even rustig worden!
(Tornado kwam namelijk stuiterend de trailer af
)
Rond half 11 gaan voorkeuren, waar alles met beide paardjes (ik reed samen met Esmée en Beauty) prima in orde was!
Ik scheet hem zelf nogal voor de locomotie, omdat ie bij het aanspringen in draf ook echt aan springt, echt een dravershupsje, waar een kennis van me ooit eens op afgekeurd is.. Gelukkig een A'tje!
Hartslag was netjes 44, ondanks dat peerd opeens bleek te denken dat ie hengst was en helemaal hyper was 

Om kwart over 11 van start gegaan, waar ie nog steeds stond te stuiteren en érg graag van start wilde

Het eerste stukje heb ik er toch wel flink aan moeten werken om hem op een fatsoenlijk tempo te laten lopen, vanwege Beauty, die maar 1.23 meet en flink bij moest poten om Tornado bij te houden..

Op de achtergrond ons bakbeest van een groomauto!
WAT een handig ding zeg! 
Na ongeveer 5 km was peerd eindelijk weer wat rustiger geworden (de papier-maché had 'm blijkbaar duidelijk gemaakt dat het nog wel een stukkie lopen was
) en vanaf daar HEER-LIJK gereden, met een los teugeltje, paardjes lekker naast elkaar op de prachtige paden, tot aan het eerste groompunt waar onze supergrooms natuurlijk alweer klaar stonden! (En natuurlijk m'n paps en mams die nog ff op de fiets langs kwamen om te kijken!)

Vanaf daar een stukje verder gereden met Wendy en Tammy die ons achterop reden bij het groompunt, maar Tammy liep toch wat harder dan onze knollies, dus al snel weer afscheid genomen! Toen weer lekker door gedieseld naar het tweede groompunt langs superleuke ruiterroutes! Heuveltjes wordt t peerd altijd zo heerlijk enthousiast van

Vanaf daar was het nog ongeveer 3 km naar de P/A, dus vanaf het bordje "P/A 1.5km" afgestapt en ernaast gaan lopen, dat ging eigenlijk wel prima, bij aankomst gelijk gaan koelen en wat laten drinken en uiteindelijk na 3 minuten aangeboden: HF 52! Prima!
En weer door!
"Isch primagoed
"PRACHTIG stuk bos meegepakt op weg naar het enalaatste groompunt en een heeeeerlijk galopje!
Dat galopje (van ong 5 km) was misschien iets teveel van het goede, Tornado en Beauty hadden allebei een beetje een dipje, maar na even een stuk gestapt te hebben waren we ook al bij het groompunt! 
Daarna een wat saaier stukje, waar peerd opeens weer energie had en flink liep te pushen dat ie wel een versnelling hoger kon
We waren toen ook al snel bij het laatste groompunt op iets meer dan 2 km voor de finish! En toen.. Wereldwonder! Bel de krant!
Peerd heeft zowaar voor het eerst in het halve jaar dat ik hem nu rijd, geplast onder het zadel! Uitgebreid beloond uiteraard, ik ben trots!

Filmpje van aankomst op het groompunt: http://www.youtube.com/watch?v=-XfIvVM2lY4
Toen nog tot het anderhalve km tot de finish bordje gedraafd en met beide handen los naar de fotograaf gezwaaid die in het veld stond
Hoop dat ik die foto's nog wel ergens terug kan vinden, ben wel benieuwd! 
Op ongeveer 1 km tot de finish werden we ingehaald door mensen uit de kennismakingsklasse die ons in galop (jaja, over de weg....) voorbijkletterden waarvan ze toch wel even over de zeik waren, maar die ruiters waren al snel uit het zicht en toen ging het ook eigenlijk wel weer prima! Bij de finish zelf eerst nog even de hartslag gemeten.. Net 60, dus niet gelijk aangeboden! Pas na 5 minuten, waar hij 48 was! Primaa!
Ik tevreden, peerd weer wild omdat ie stil moest staan 

Toen nog lekker even een half uurtje tutten in de paddock. Tja, vergeten om de deken even over z'n kont te gooien, dus hij was wat stijf in z'n achterhand, waardoor we bij de nakeuring ook een B'tje voor de locomotie kregen. Balen, maar geen wereldramp, gewoon ff in de gaten houden dus! Hartslag was wat aan de hoge kant, 56. Hij vond de langslopende paarden allemaal interessanter dan staan slapen
Turgor was ook een stukkie minder en dat terwijl ie best veel gedronken heeft onderweg en na de rit...
Maargoed, wel goedgekeurd en er wordt goed op t peerd gelet, dus dat komt helemaal goed! Kleine Beauty was ook helemaal goedgekeurd en Esmée heeft een mooi diploma gekregen! Helemaal gelukkig dus!
En natuurlijk weer een endurance-gek rijker! 

Al met al een HEERLIJKE rit gereden en volgens mij vond peerd t allemaal ook wel leuk
Hehe! Arnoud en José (en natuurlijk alle andere medewerkers) bedankt voor de fijne wedstrijd en natuuuurlijk mijn SUPER groomteam ook onwijs bedankt!!!
De eerste 3 winstpuntjes zijn een feit!

Alleen.. z'n hoefijzers zijn niet zo goed te zien, jammer. Maar wel hele leuke foto's en een heel leuk verslag! 
Constant met bakken water slepen enzo hihi. Maar het was het waard! Super gereden beiden!
Dan maar 5 minuutjes wachten hoor, ik rijd niet voor de prijzen! Als m'n paard en ik goed binnen zijn, ben ik tevreden!