zondag 19 april had ik samen met een goede vriendin onze eerste crosstraining en we vonden het heel gaaf!
Ik ben echt super trots op haar en we gaan dit zeker vaker doen!
Even een verslag:
Wij gingen om 3 uur weg bij onze stal in Velserbroek naar Oudkarspel, wij vonden het allebei erg spannend en hadden er veel zin in!
Wij moesten pas om 17.00uur en we konden dus rustig aan doen. Toen we daar aan kwamen moesten we eerst een parkeerplaats zoeken want het was super vol, er was namelijk ook een dressuurwedstrijd. Wij stonden bij woonplaatsgenootjes, hun deden ook mee met de training alleen 2 trainingen eerder.
Daarna paarden uitgeladen en even een rondje over het terrein gelopen. Even wat laten eten en geborstelt. Half 5 opgezadelt en kwart voor 5 erop om in te rijden. Paard van m'n vriendin was erg druk en die van mij redelijk ontspannen. We zaten in een klein groepje met 5 mensen. Toen kwam hij eraan en begon eindelijk de training!
We gingen eerst een heuveltje op en af draven, daarna met een boomstammetje erover heen springen. Dat ging nog allemaal erg gemakkelijk. Toen we dat gedaan hadden moesten we een op en af sprongetje maken. Op ging nog wel, ze vond het wel raar maar het ging wel en eraf kwam een beetje onverwachts en de 1e keer dat ze dat ook wel maar de 2e keer weigerde ze de afsprong en moesten we achter een ander paard aan, dat ging toen wel goed.
Daarna gingen we naar de hogere heuvel. Eerst een boomstam springen die voor de heuvel stond en daarna de heuvel op en af dat ging ook erg goed en daarna andersom, dat ging wat moeilijker. Vond ik zelf ook erg moeilijk en best een beetje eng de 1e keer. De 2e keer ging dat een stuk gemakkelijker.
Na dat iedereen dat 2 keer gedaan had moesten we de heuvel op en dan over een boomstam en weer de heuvel af, die heb ik niet gesprongen. Dat vond ik zelf heeeeel eng omdat je de grond niet zag waar je op sprong en daardoor heb ik dat ook niet gesprongen. Mijn vriendin heeft dat wel gedaan en vond dat erg goed!
Daarna deden we over de heg heen springen en dat vond ik zelf erg gaaf! Toen we dat gedaan hadden door het uitgesneden riet wat ik ook erg gaaf vond en daarna die 2 achter elkaar als een dubbel.
Toen gingen we over een klein dingetje? Zou niet weten hoe het heet maar die had ze de 1e keer geweigerd en de 2e keer sprong ze hem wel. Daarna over een geultje heen springen en 2 galop sprongen en een boomstam. We sprongen alleen niet over het geultje maar we liepen er door heen.
Daarna door het water dat ging best makkelijk in stap maar ze gaat er niet in draf in. Daarna moesten we 2 keer een klein parcourtje doen.
We zijn allebei echt super trots en dit blijft zeker niet bij 1 keer dus we doen de volgende keer gewoon weer mee! Alleen op sommige foto's trek ik een hoofd waar je u tegen zegt.

Dit is allemaal een beetje kort samengevat maar genoeg gepraat, hier de foto's!
Allereerst voor de cross een onderonsje.
Komt goed baas, don't worry.
Wij zijn er klaar voor!
http://www.fotosop.nl/files/thumb_big_200904202252452067617059.jpg
Heuveltje op en af draven.
De boomstam om het heuveltje.
De 'opsprong', ik mag wel meer meegeven.
En de afsprong, die vond ik erg moeilijk met mijn houding en dat is wel te zien.
2e keer de opsprong.
De 2e keer afsprong, weigering. Heel sexy.
http://www.fotosop.nl/files/thumb_big_2009042022524567580714.jpg
een soort trappetje.
Het is en blijft christy, als ze even niet meer wilt gaan we stijgeren.
http://www.fotosop.nl/files/thumb_big_200904202252452084069308.jpg
Boomstam springen en daarna de heuvel op, lijkt alsof ze weigert maar dat deed ze niet.
Heuvel op en af en daarna boomstam. Meer meegeven.
De heg.
Het uitgesneden riet.
Dat rare enge ding waarbij we de 1e keer weigerde.
Door het water.
Boomstam na het water.
Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden, wij vonden het iig een zeer geslaagde dag!
Denk niet dat ik dat zou durven zo
Hihi.