verslag van onze tweede wedstrijd (kootwijk)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

biancavos

verslag van onze tweede wedstrijd (kootwijk)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-09 19:31

Gisterochtend om 7 uur mijn bed uitgegaan, aangekleed en richting stal gegaan.
Frank stond al heerlijk te genieten van zijn hooi, en was al weer lekker smerig terwijl de dag ervoor zijn staart nog gewassen was. Mijn ouders hadden gelukkig op vrijdag alles al ingepakt dus kon gelijk frank op de trailer zetten, die was het er alleen niet mee eens, maar kreeg hem er gelukkig met wat strubbelingen er wel op.
Daarna lekker opweg, hebben er ongeveer 5 kwartier over gereden, frank stond wat rustiger op de trailer, heeft wat minder staan trappen gelukkig.
Een plekje voor de trailer vinden was gelukkig een stuk makkelijker als ik kwb. Maar wat is het terein vreselijk groot.
Ik opzoek naar het secretariaat, was wel een stuk lopen, daar betaald en een vet-kaart en hesje gekregen.

Vervolgens frank van de trailer gehaald en naar de voorkeuring, hartslag 44, daarna voordraven, ze stonden met z'n drieen te kijken en de vet-assistenten vonden hem rechtsvoor wat kort lopen, dus mocht nog een keer voordraven op het harde :\ , pff wat kneep ik hem, daar vonden ze hem hetzelfde lopen en werd er gezegd dat dit waarschijnlijk gewoon is zoals hij loopt en kreeg toch nog een A.
Vervolgens heeeel snel naar de voorbespreking waar ik iets te laat was :o
Daarna een starttijd aanvragen, 12:14, mooi een uurtje later, dus had alle tijd.

Aangekomen bij de trailer stond frank heerlijk van het gras te genieten, die stond dus wel best daar.
Om kwart voor 12 rustig aan op gaan zadelen, en precies toen ik klaar was kwamen mijn rijmaatjes eraan gereden, mooie timing. Met z'n drieen naar de start gestapt, daar moesten we nog even wachten, iets wat frank wat minder vond die stond wat te draaien en onrustig te zijn. Maar ook lief te neuzen met ons nieuwe rijmaatje, die konden het in elk geval alvast goed vinden met elkaar. En ook moest hij nog even plassen..

Nadat we gestart waren werden we direct door een paar klasse 2 of 3 ruiters ingehaald, ingehaald worden was de vorige wedstrijd een groot probleem, frank wil dan mee, ik was dus wel wat gespannen, maar het ging behoorlijk goed, frank werd wel wat stuiterig maar bleef wel netjes bij me.
Het eerste gedeelte van de wedstrijd heb ik zij aan zij gereden met joella, frank en amadeus liepen heerlijk gelijk op, alleen was het paadje een beetje smal.
Tijdens de hele verdere rit heb ik afwisselend voorop, in het midden en achteraan gereden, hij liep overal even lekker en heeft niet met zijn neus in iemands staart gezeten, de paarden hadden ook alledrie heerlijk hetzelfde tempo.
Op ongeveer 1,5 km van de pa zijn we geloof ik gaan stappen, het laatste stuk de singel losser gemaakt en daarna toch maar besloten af te stappen, omdat frank toch wel heel erg braaf was. (normaal is hij aan de hand altijd nog wat lastiger).
Bij de PA gelijk aangeboden (nou ja nadat de andere 2 paarden geteld waren) en een hartslag van 44, ik dacht echt dat ik het verkeerd hoorde, is hetzelfde als bij de voorkeuring.
Was ook een erg grote verrassing bij de PA, de veterinaire assistent was een oud klasgenoot van mij, had haar al lang niet meer gezien en wist niet eens dat ze diergeneeskunde studeerde :o
Na wat water te hebben laten drinken weer lekker verder.
Dit ging eigenlijk hetzelfde als het eerste gedeelte, en wat een mooie slingerpaadjes kwamen we tegen..
Redelijk richting het eind nog een kort galopje.
Bij het laatste groompunt voor het eerst frank gekoeld, en hij reageerde er echt helemaal niet op en bleef dus netjes braaf staan.
De laatste 2 km gestapt en op ongeveer een halve km voor de finish bedacht frank nog even te gaan plassen +:)+
Bij de finish ook gelijk aangeboden, een hartslag van 60, maar ach is precies goed toch..

Daarna heeft hij nog flink wat water gedronken, aan de trailer heeft hij nog wat meusli gegeten en wat hooi. Na een half uurtje naar de nakeuring, alles ok, hartslag van 48 en dit keer na 1 keer voordraven gelukkig gelijk een A voor de locomotie.

Heb echt een mega goed gevoel over de rit, frank heeft zich echt heel erg netjes gedragen, kon me daardoor ook wat beter ontspannen. Nu op naar de volgende wedstrijd, alleen nog een rijmaatje vinden, want frank kan jammer genoeg nog niet alleen lopen.

mijn ouders hebben weer is veel foto's gemaakt...

http://www.mijnalbum.nl/Album=WWNJZSZY

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 21:15

Leuk verslag. Fijn dat je wedstrijd zo lekker verlopen is. Ze wennen er snel aan, aan al die "vreemde" dingen. Weet je al wanneer je de volgende wedstrijd wilt gaan rijden? Ik rij zelf geen wedstrijden, maar vindt het groomen ook erg leuk.

biancavos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-09 21:19

Monatoetke

Re: verslag van onze tweede wedstrijd (kootwijk)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 08:03

Fijn dat het zo goed is gegaan! :)

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 10:25

Super dat het zo goed gegaan is. +:)+

En volgens mij heb ik je nog gezien. Was groom van Dominique en Sjolvir (fjord). ;)

biancavos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-09 10:31

volgens mij zat je naast dominique toch toen ik haar even kort sprak?

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 13:07

Jep. :+

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 13:42

Goed nieuws, heb me ingeschreven UH, klasse I, en daarbij ingediend verzoek tot zo vroeg mogelijk (sorry!) en samen!!!

kevje06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 14:28

hi

heb je niet gezien
maar heb je wel gezien bij donna laatst

ik heb ook een hele fijne rit gehad gister

groetjes,

biancavos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-09 14:44

geen sorry hoor, ik vind het niet zo erg om vroeg te starten..
Moeten dan rond kwart voor 7 denk ik weg zag ik als we als eerste starten.. Dat is nog best te doen.

kevje06: kan je me geloof ik nog wel herinneren, heb je gister idd niet gezien, maar fijn dat je ook een goede rit hebt gehad.

Ingerr

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 15:43

wat was je snelheid? :D

biancavos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-09 17:14

9,962, bijna 10 dus

Ingerr

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 17:24

netjes! :D