ik heb nogal last van mijn knieën de laatste tijd. Ik heb speling op mijn knieschijven (knieschijven schuren over dat botje daaronder) en het schijnt bij heel veel meisjes rond de 13 voor te komen. Ik heb bij een schoolfeest mijn knieën een beetje overbelast, en ging daarna een week op wintersport
daar waren mijn knieën het niet helemaal mee eens en na 3 paracetamollen kon ik de lift nog niet in van de pijn. Ze zijn al een paar maanden zo dik als een balletje, al gaat het wel al ietsje beter, maar ik hoef niets te doen en ze zetten weer op. Afijn, met paardrijden heb ik er dus best wel last van als ik langer dan 10 minuten met mijn beugels aan dingen moet doen. Ik rij dus zonder beugels. Ik wil alleen wel heel graag weer in de toekomst gaan springen & buitenrijden aangezien dat mijn lust en mijn leven is
Zijn er nog meer mensen op bokt met dit probleem, en zo ja hoe pakken jullie dit aan? Ik hoorde iets over verende beugels, werkt dat nou echt?btw: ik rij met knietape dus aan de hoeveelheid steun kan het niet liggen
succes 
hoeveel pijnstillers heb je daar voor nodig
maar dat bouw ik rustig op
. De dokter zei dat mijn kraakbeen nog te zacht zou zijn, dat dit heel veel voor kwam op mijn leeftijd (geloof dat ik toen in de 2e zat) en dat het een paar jaar duurt voor je eroverheen groeit. Met gym kreeg ik steeds vaker last, en ik heb op een gegeven moment een verklaring van de dokter gekregen zodat ik niet met alles mee hoefde te doen met gym.