[SGW] Dilemma, been beschermingn voor flinke benen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Tmara

Dilemma, been beschermingn voor flinke benen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-09 14:11

Ik wil binnenkort starten met cross met mijn kruising hafinger x tinker. Ik persoonlijk wil heel graag de Style's of NEW's, ik wil gewoon meteen goede bescherming hebben, en dat scheelt natuurlijk uiteindelijk ook weer geld.
Ik heb canter equipment al gemaild en die raadde me de WW brushing boots aan, alleen moet ik in de L dan weer overtappen op 'betere' bescherming, en om eerlijk te zijn heb ik daar niet zo gek veel zin in :o
Peesbeschermers maat full van Br, past hij bv wel in de 'breedte' alleen zijn ze dan net een cm of 5 te lang.
In mijn profiel staan natuurlijk ook foto's.

Iemand ervaring ?

TeeGee

Re: Dilemma, been beschermingn voor flinke benen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 14:47

Zijn de WW brushing boots dan niet geschikt voor in het L?

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 14:50

Waarom koop je dan niet gewoon NEW's of Styles? Het kost wat, maar je hebt er ook veel aan. De WW's beschermen volgens mij iets minder goed, vandaar dat Canter aanraadt om in de hogere klassen over te stappen op betere bescherming.

Tmara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-09 15:07

Teegee: t/m L, sorry :o

Snoekiej: Omdat ik niet weet hoe ze vallen en of hij er uberhaupt in zou passen, en aangezien ik niet in de gelegheid ben 'even' met de trailer op en neer kan rijden, vraag ik het liever even na ;)

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 15:08

Gewoon voor de beste bescherming gaan. Tenslotte is een dierenarts rekening vele malen meer dan eenmalig een set goede beenbescherming.
Eventueel is goede bescherming altijd weer te koop aan te bieden mocht blijken dat je onverhoopt toch niet door gaat met crossen. Er is zat vraag naar goede 2e hands bescherming.

magicrover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 15:54

Ik ga met Simmie "mee". Geen vrienden in de buurt van wie je wat kan passen? Heb zelf ook zitten mieren met de maat, maar kon de niet passende binnen 1.5 week op Marktplaats verkopen en zelfs voor het aankoop bedrag.

Rosalie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 15:55

Ik heb alleen ervaring met de WW brushing boots (ook op advies van Canter). Altijd nog liever die dingen dan gewone peesbeschermers en strijklappen. Ik heb ze gekocht omdat ik (nog) niet de ambitie heb/had om M of Z te crossen. Daarnaast is mijn paard meestal wel voorzichtig genoeg met zijn benen.

Ook had ik goede 2e hands bescherming kunnen aanschaffen, en misschien dat ik dat ook nog wel ga doen. Iedereen maakt voor zichzelf uit hoeveel hij/zij investeert in beenbescherming.

Niet vervelend bedoeld hoor, maar heb je de ambitie om M te gaan crossen met een iets zwaarder gebouwd paard?

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 15:56

Ik ben het ook helemaal met Simmie eens.
Mijn Gelderse heeft ook redelijk groffe benen en daar heb ik ronden NEW zitten. Maar om zeker te zijn van pasvorm heb ik ze op een wedstrijd waar Canter ook was, gepast.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 15:31

Maar waar ligt je ambitie dan? M/Z?
Want ik zie dat je 18 bent, en dus bij de paarden moet starten, en je hebt een pony dus en niet echt sportpony (no offence, heb zelf een tinker ;) ).

Met de WW boots kun je t/m de L makkelijk opweg.

Ga eerst eens kijken tot daar, dan ben je alweer een tijd verder hoor, en dan kun je later altijd nog kijken voor goede beenbescherming.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 15:34

De boomstammen in de B en L zijn net zo hard als die in het M/Z.
Persoonlijk vind ik goede bescherming onontbeerlijk, hoe voorzichtig je paard ook mag zijn. Een ongeluk zit in een klein hoekje.
En juist in de B/L waar de onervarener paarden lopen is het risico toch groter.
Maar misschien ben ik daar wel een enorme muts in...
Kan natuurlijk ook niet in de portomonee van een ander kijken.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 15:48

Dat is idd zo Simmie, maargoed, als ik kijk naar het hoogte verschil.

Maar als ik idd denk dat je in de B of course meer onervarener bent is dat wel zo. :j

Tmara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-09 17:17

Mij gaat het vooral dat z'n benen zo goed mogenlijk beschermt zijn, ik geef liever iets meer uit aan betere bescherming dan een dure dierartsen rekening te moeten betalen.
Qua ambities zit het ook wel goed, ágh ik zie wel waar het tinkerbloed ons brengt :Y)

btw Bonnie is leuk :o

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 17:34

Maar ik denk dat crossbeschermers te lang zullen zijn.

Ik had voor bonny bijv. dalmar en NEw, maat full, maar is te lang. :j

Tmara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-09 21:08

Veelste lang?

Zag nl da Bonny 1.40 is, en 'het' paard in kwestie is 1.55 :o

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 21:15

Oja, daar dacht ik even niet aan :+

Maar voor Bonny iig te lang, niet heeel erg, maar wel te lang om lekker te lopen :j

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 08:12

Vorstin is ook 155 tot 160, en die past de M van NEW heel goed. Ben het verder wel met Simmie eens.

Tmara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-09 17:18

De Dalmar eventer staat boven aan m'n lijstje... Iemand enig idee hoe lang die zijn in maat full ? :Y)

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 21:24

Ik heb zojuist nieuwe bescherming gekocht.

En ik denk, dat dat echt wat voor jouw paard is.
Ze zijn kort voor, en achter langer. :j

Heel stevig, zijn zelf ontworpen door hunzelf, ze worden door hun gebruik in hoogste mensport, en crossers kopen het ook.
Ze kosten wel wat :j

http://www.letty.nl/nl/catalogus/15/40/Peesbeschermers

Maar ze zijn fijn materiaal, zacht van binnen, stevig van buiten, geen harde plaat, maar wel erg dik materiaal zowel voor als achter.
En heel stevig en sterk klitteband, kan geen vuil in komen, sluit mooi rond aan, neemt geen water op.
En gaat niet kapot (zegt ze, nou, we zullen zien :)) zij doen er gemiddeld 8-10 jaar mee, moet lang genoeg zijn :Y) )
Ze zijn van leer gemaakt (buitenkant)

Maandag uitproberen, dan hoor je meer. :j

Gabsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 19:13

Tmara schreef:
De Dalmar eventer staat boven aan m'n lijstje... Iemand enig idee hoe lang die zijn in maat full ? :Y)

Lang! :j
Ik had ze gekocht voor mijn paard (1.70 m), maar heb ze omgeruild voor Styles.
De styles hebben daarbij volgens mij ook voldoende overlap om om stevige benen te passen.

En wat Nickeltje zegt op een wedstrijd of oefencross waar een winkel aanwezig is passen voorkomt een 'miskoop'.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 10:43

Maar BR valt ook enorm klein. Ik heb maar full en die gaan net om mijn merrie die maar 1.67 is. En ze passen zelfs om ons volbloedje die superdunne beentjes heeft.

Voor het crossen kan ik je Style echt aanbevelen. Dat past bijna om elk paard. Ze zijn wel prijzig maar je bent ze ook heel gemakkelijk kwijt mocht je ze ooit 2e hands willen verkopen.
En zoals Sim al zegt: een ongeluk zit in een klein hoekje. En dat kost je meer aan DA kosten dan die beschermers ;)

Tmara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-09 11:08

Passen is indd een goed idée, maar om heel eerlijk te zijn zie ik het niet zitten om hem op te laden en daar weer af te laden incl het hele ratten plan.
Heeft iemand enig idée hoe lang zijn de NEW's Styles en Dalmars qua lengte precies ? :o

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 15:02

Dan zal je Canter even moeten pb-en.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 15:44

Canter stuurt ze op en wat niet goed is stuur je dan weer terug :)
De NEW's heb ik op Oro gehad, die is 1.85 maar ik vond ze zelfs te lang voor hem. Maar wellicht is dat per paard anders.