Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

nu maar kijken wat ze wel en niet bij mij willen toestaan en dan zullen we eerst hard moeten gaan oefenen
Buitenzorg schreef:Nou.......deze regel geldt voor de Plaesure:Bitcontrole doen ze eigenlijk alleen maar in de reining.
Als je op een bosal gaat starten omdat je geen bit wilt kan dit volgens mij makkelijk door de jury opgelost worden zonder dat je van je paard afkomt.Citaat:665. Ter controle van de uitrusting kan een jury verlangen dat de deelnemer afstijgt.
Buitenzorg schreef:Bitcontrole doen ze eigenlijk alleen maar in de reining. En zeker NIET in L5 en L4(L5 en L4 hebben trouwens ook nog geen rening).
Oh en juist de oefenwedstrijden worden meestal WEL volgens de WRAN regels verreden, juist om te leren
Maar wrs op die oefenwedstrijden zou zij misschien sneller ontheffing krijgen, alhoewel ik gewoon van mening ben dat je als minder-valide gewoon een WRAN-wedstrijd moet kunnen starten. Dan zoals bij Sonja bv het hek maar aanpassen dat je het bv links moet opendoen en dan moeten alle andere ruiters t hek ook met links open doen.

Pannenkoek schreef:Spatter Ze rijd bitloos........
Er moet vast wel een mouw aan te passen zijn! Volgens mij hebben nog lang niet alle manege's een invalidetoilet.

Buitenzorg schreef:@Superpony, wat ik bedoel komt niet helemaal uit de verf waarschijnlijk. Juist op oefenwedstrijden leer je de WRAN regels. Daar zijn oefenwedstrijden voorMaar wrs op die oefenwedstrijden zou zij misschien sneller ontheffing krijgen, alhoewel ik gewoon van mening ben dat je als minder-valide gewoon een WRAN-wedstrijd moet kunnen starten. Dan zoals bij Sonja bv het hek maar aanpassen dat je het bv links moet opendoen en dan moeten alle andere ruiters t hek ook met links open doen.
Dan is er nl niet eens sprake van ontheffing, maar een simpele aanpassing die dan voor elke startende combinatie geldt.
@Pannenkoek, ik weet idd dat het wel mag, maar in praktijk komt het in pleasure (bijna) nooit voor. Maarja, je zal altijd zien dat het dan ineens wel in een proef zit
ikenindi schreef:[AP] ik en indi op wedstrijd?
ik post mijn specifieke vraag even hier...
trail lijkt mij erg leuk om te doen, maar... er kan worden verlangd dat je afstijgt van je paard. dat kan ik niet (zie profiel). in hoeverre houden ze rekening bij de wran met gehandicapten? kan ik een vrijstelling krijgen voor bepaalde dingen?
ook voor bijvoorbeeld bij het hekken openen en sluiten dat ik voor evenwicht WEL mijn zadel vast mag houden? ik weet dat je bij de knhs gekeurd kan worden en een vrijstelling kan krijgen als het ware. ook voor lichtrijden bijvoorbeeld of voor het wel mogen gebruiken van stemhulpen of een extra zweepje.