[WN] voorpluk invlechten?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

kmvreter

voorpluk invlechten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-09 13:14

Ik heb een fjordje en laat op dit moment haar manen groeien. Omdat een hengstenvlecht nog niet gaat doe ik daar op wedstrijden lose vlechtjes in. Die overigens nog steeds niet plat willen staan, maar ach.
Maar wat doe ik met haar lange voorpluk. Ik vindt het wel charmant staan om deze los te laten hangen. Of is dit "not done"in de westernsport. OOk lijkt het me voor haar erg raar als je altijd haar voor je ogen hebt en je dit opeens weghaalt (he waar is mijn zonnebrill gebleven?).
Een voorbeeldje van ons kapsel...
Afbeelding

joserosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 13:24

je mag de voorpluk los laten hangen hoor, Maar realiseer je wel dat een "henstenvlecht"alleen mag als je paard ook daadwerkelijk hengst is, dus niet bij merrie of ruin. Hoe het bij western exact geregelt is weet ik niet, maar dat zal wel op te zoeken zijn toch???

en ach anders maak je toch 2 vlechtjes ala pipi langkous??? :D :D :D

succes ermee

Jaycee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 13:31

Je kan er ook gewoon 1 rekkertje indoen, zodat het een 'staartje' is.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 13:37

lang leven de western sport

het mag allemaal en je moet doen wat je mooi vind!

ik heb zelf nog nooit vlechtjes of wat dan ook gedaan bij mijn welsh-cob met flinke manen en voorpluk
bij mijn appie(ruin) heb ik ooit in de halter een hengstenvlecht gedaan(wat geen succes was trouwens, valt nog niet mee dat goed te doen)
voorpluk liet ik altijd los, staat lekker stoer en eigenwijs
bij mijn paint ga ik ook voor lekker los en zal gaan oefenen op een hengstenvlecht voor de halter :o

Choco_Patat

Re: voorpluk invlechten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 13:37

invlechten die handel

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 13:41

joserosa schreef:
je mag de voorpluk los laten hangen hoor, Maar realiseer je wel dat een "henstenvlecht"alleen mag als je paard ook daadwerkelijk hengst is, dus niet bij merrie of ruin. Hoe het bij western exact geregelt is weet ik niet, maar dat zal wel op te zoeken zijn toch???

Hoe kom je in hemelsnaam aan die "wijsheid"??? :?

Doe lekker wat je leuk vindt en wat past bij de discipline die je start. Voor reining wil je snelheid laten zien dus laat alles maar lekker wapperen, maar voor pleasure en westernriding bv kies je voor een strak en zo stil mogelijk beeld.

Vithou

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 13:42

Je kunt gewoon netzoals je de staart invlecht invlechten.. soort wedstrijdknotje maar dan ingevlochten.. heel sjiek.

Anick

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 15:47

Mijn haflinger heb ik ook altijd zijn manen los gehad. Niks vlechtjes.
Een hengstenvlecht is niet alleen voor hengsten, Yorel hier van bokt heeft een haf met mega lange manen, een ruin, heeft daar ook vaak een hengstenvlecht in. Is altijd erg mooi :)

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 16:01

joserosa schreef:
Hoe het bij western exact geregelt is weet ik niet, maar dat zal wel op te zoeken zijn toch???

Dat blijkt :D

dropje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 10:54

@ Joserosa: Mijn "merrie met ballen" heeft ook met shows een hengstenvlecht hoor, ik weet inderdaad niet waar jij die wijsheid vandaan haalt dat dat niet zou mogen.. }:0

PridesRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 14:14

Hoe helpen we onzin de wereld in. Onze paarden hebben allemaal lange manen. De 3 Amerikaanse dames zijn gezegend met een volle dos. Pride van ons heeft een voorpluk tot de neusgaten. Die vlecht ik hooguit thuis, omdat ze nogal gek is op modderworstelen en met een vieze grote voorpluk vuil in haar ogen krijgt. Op wedstrijd? Lekker los. Prachtig zo'n dansende bos haar. Hihi. Onze net 4-jarige paintmerrie Ayla heeft manen tot over de schouder (70cm). Op shows gaan ze los, of in een hengstenvlecht.