[WN] Nw Appy

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

FindingJack

Nw Appy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-09 12:04

Sinds enkele maanden heb ik een geweldige Am.Appaloosa hengst. Hij kwam helemaal groen en onbeleerd eind November. Zijn naam is Steaming Silver Rocks. Hij word 4 jaar deze maand en intussen is hij zadelmak en hebben we er een paar keer mee gereden. Hij heeft een super karakter en leert snel en graag. Hij heeft een heel goed pedigree met hengsten als Royal Silver King en Poco Bueno erin. Veel Cuttingbloed dus. Ik hoop dat dit kereltje zo goed blijft gaan!
Afbeelding
Na veel vijven en zessen 2 oortjes erop!!
Afbeelding
Big butt!!!
Afbeelding
Hier zijn we even heel fris.
Afbeelding
Maar draven kan ik ook.
Binnenkort foto's van onder het zadel. ;)

__Suzanne__

Re: Nw Appy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 12:17

Hij is leuk! gefeliciteerd! Gaan we jullie op de shows zien?

FindingJack

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-09 12:28

Dat is wel de bedoeling!! :D

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 19:22

Leuke appie!

Elliebelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 20:05

Echt een prachtige appaloosa! Zo te zien op de laatste foto heeft hij een mooie draf.:)

ThisRockIza

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 10:31

Blijft een apart gevoel om mijn kleine man al zo groot te zien ;)
Geboren op 23 april 2005, als de dag van gisteren. Zijn allereerste reis heeft hij al vroeg op de trailer gemaakt samen met zijn moeder "This Rock Iza Jewel" naar zijn vader "Steaming Sundance" toen hij nog maar een paar weken oud was (helemaal naar Ravenstable in Finsterwolde). Met als reden om een broertje of zusje te maken :o . Moeders laat niet zo best zien dat ze hengstig is dus dan maar een paar weekjes uit logeren :D .
We zouden in oktober van dat jaar voor de Futurity, maar 2 weken voordat we erheen zouden gaan kregen we droes op stal. Dus dat zat er niet in voor onze 2 hengstjes van dat jaar.

Daarna heeft hij tot april 2008 bij oma, moeder, 2 zussen en zijn broertjes samen buiten gelopen en bijna elke avond met z'n allen op stal.
Uiteindelijk moesten ze gescheiden worden van de merries omdat een van zijn jongere broertjes de dames met andere ogen ging bekijken ;)

Waar vind je het nog dat een hengst tot zijn 3e bij zijn familie mag lopen.
Kan je wel vertellen dat de dames de jongens goed hebben opgevoed. Oma hoefde maar te tandeknarsen en de jongens (die aan het stoeien waren aan de andere kant van de bak) hielden acuut op.

Het is dat Jewel (zijn moeder) een gezellige "spring in het veld" is anders was het wel heel erg stil in de kudde die nu nog alleen bestaat uit oma, moeder en 2 zussen.

Nog even geduld en dan heeft hij er hopelijk 2 gezonde half-verwanten bij. Onze hengst Rustys Reward heeft nadat de jonge hengsten bij de dames waren weggestuurd een poosje met de dames vertoefd. Oma en zijn jongste zus zijn drachtig van hem. Deze zomer gaat de hengst samen met mama Jewel de weide op.

Marion en Steamy heel erg veel plezier samen toegewenst, we zien je wel bij de futurity.

silvester

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 22:00

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst.
Ik had al foto's van hem gezien op een ander forum, maar kijk er naar uit om hem in het echt te bewonderen.

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-09 20:17

aaah, daar is rocks.. nu heet ie steaming geloof ik.
mooie grote jongen is het geworden hoor. ik ken hem nog als manneke wat net kwam kijken. altijd een stoere vent geweest.

heel veel plezier met hem. hij wil wel graag voor je werken denk ik.

FindingJack

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-09 12:55

Hij werkt heel graag voor je en wil erg graag leren!! Daarnaast blijft hij toch heel lief en gedraagt zich super voor een jonge hengst. Iedereen roemt hem om zijn karakter. Hij heeft dan ook een heerlijke jeugd gehad bij Monique in een kudde waardoor hij heel goed zijn plaats weet.
Je merkt nu dat hij graag wat wil doen. Hij kan best wel eens druk zijn wat normaal is voor een jong paard maar hij blijft eerlijk en komt altijd bij je terug voor een knuffel!!
Afbeelding
Stap.
Afbeelding
Draf.
Afbeelding
Galop.
Afbeelding
En achterwaarts zonder tegen de hand te zijn! *D
Ik ben heel blij met Steamy. Ik doe het nu nog samen met m'n dochter omdat mijn gezondheid nog niet optimaal is.

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 21:41

super hoor, ziet er goed uit.

geniet maar lekker van deze kleine, grote man.

Steaming

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 21:54

Ziet er goed uit ;) Als de drukte hier voorbij is komen we hem een keer live bewonderen.

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 21:57

Gaaf dier hoor!! :D
De mijne heeft ook wel wat weg van een appaloosa :o .
Hahaha neehoor gewoon een ordinaire Roan-merrie ;) , maar ik vind de kleur van onze paardjes wel ontzettend leuk!!

Succes!!

CowgirlStore

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 18:32

Mooie Appaloosa 8-) Mooie volle staart ook!
Kom jullie vast wel eens tegen op een ApHC-wedstrijd, veel succes ermee :D