ik en indi op wedstrijd?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ikenindi

ik en indi op wedstrijd?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-09 08:48

Ik heb meegedaan aan de 101/1001 ( [HK] 101 doelen, 1001 dagen ) en heb daarin als doel gezet dat ik een keer ga kijken of een wedstrijdje rijden gaat lukken...
Maar demn wat een gedoe zeg. Ik heb al allerlei mails gestuurd naar knhs en NebasNsg. Ik ben nu bezig om het aanvraagformulier in te vullen voor de classificatiekeuring, maar nu moet ik eerst lid zijn van een vereniging. En dat wilde ik dus niet meer dit jaar aangezien ik niet echt te spreken ben over de manege hier...

Nu vraag ik mij af: Zou je ook lid kunnen worden van een vereniging uit een andere plaats? Of is dat al helemaal niet verstandig?

Verder wilde ik in dit topic gaan proberen eea bij te houden over de vorderingen aangezien toch wel veel mensen ons volgen. En wie weet komt het er dan echt een keer van en gaan ik en indi echt een wedstrijd rijden. Jullie komen ons wel aanmoedigen dan he? ;)

Afbeelding

Afbeelding

Mjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 08:52

tuurlijk kan je lid worden van een ponyclub uit een andere plaats, hier (castricum) hebben we ook een pony club maar omdat de ponyclub van egmond gewoon even de dingen anders doet weet ik dat er meerdere uit castricum daar lid zijn.

Anoniem

Re: ik en indi op wedstrijd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 09:19

Volgens mij kan dat idd :)

Waarom schrijf je niet "Indi en ik"?

Dat staat netter :)

Bayazo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 10:06

Hoi,

Ik heb je al een mailtje gestuurd maar zal ook nog even kort antwoorden in het topic.

Je mag inprincipe lid worden van iedere vereniging ook al ligt die aan de andere kant van Nederland.
Het enige wat dan kan gebeuren is, dat als je kampioenschappen wilt starten, je voor de (kring,regio) selecties verder zult moeten reizen.

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-09 16:46

Yamcha schreef:
Waarom schrijf je niet "Indi en ik"?

Dat staat netter :)

omdat mijn nickname op bokt ikenindi is, en dat had ik toendertijd gedaan omdat dat leuker stond dan indienik. daar maak je van `indien ik`, en van ikenindi kun je allerlei geks maken totdat je weet waar het voor staat ;)

Claudienee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 16:48

Leuk doel :j Hopelijk gaat het allemaal lukken :D
Ik heb er verder niet veel verstand van, dus ik kan je niet helpen :=

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 16:06

AP > VVDD

floorDaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 20:23

Wat voor wedstrijden wil je gaan rijden? Drsssuur of western? Ja je kan zeker lid worden van een vereniging niet bij jou in de buurt, geen probleem!

Kimberley84

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 20:29

Er zijn ruiters die ik ken die starten op de wedstrijden onder RJVA te Assen dit is een vereniging waar je lid van kan worden als je wel wedstrijden wil rijden maar geen lessen afneemt, dit kost dan op jaarbasis maar 77 euro! Dit is inclusief lidmaatschap van de knhs!

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-09 08:09

ik ben al lid van de knhs. zoek dus alleen nog maar een zo goedkoop mogelijke vereniging...

tsja western of dressuur. lijkt me beide leuk, en een wedstrijd is een wedstrijd. ik zat te denken eerst dressuur omdat dat wat meer in de buurt is ook. maar ik wil het beide een keer gedaan hebben eigenlijk. en dan gaan we daarna ook een keer voor een endurance wedstrijd :D

ik zit alleen met dat je dressuur niet bitloos mag starten, dus dan zou die al afvallen... dus ik moet even verder zoeken hoe het met western precies zit (zowel qua bitloos als qua aanpassingen)

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-09 08:11

TurdusMerula schreef:
AP > VVDD

waarom vvdd??? het gaat om een proces van langer dan een dag. daarbij gaat het echt om aangepast sporten, dus ik snap de verplaatsing niet helemaal?

floorDaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 09:28

Rijd je bitloos om een medische reden? Verslag van de dag gaat gewoon over alles met paarden wat je mee hebt gemaakt, je mag hier ook een verhaal plaatsen over wat gaat over een heel jaar... Of een kreupelheid die meerdere dagen / weken / maanden duurt... vandaar.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 09:32

floorDaan schreef:
Rijd je bitloos om een medische reden? Verslag van de dag gaat gewoon over alles met paarden wat je mee hebt gemaakt, je mag hier ook een verhaal plaatsen over wat gaat over een heel jaar... Of een kreupelheid die meerdere dagen / weken / maanden duurt... vandaar.

TS rijdt niet AP vanwege bitloos. Neem even een kijkje in het profiel

amj

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 09:34

Als je western wilt gaan rijden, mag je bitloos alleen starten met een bosal.

floorDaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 13:47

MarcoBorsato schreef:
floorDaan schreef:

TS rijdt niet AP vanwege bitloos. Neem even een kijkje in het profiel

Dankje!

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-09 14:24

ik rijd inderdaad gewoon bitloos omdat ik zonder bit wil rijden ;) bosal vind ik ook prima. maar dat had ook weer met leeftijd van het paard te maken toch? of dat mocht?

en aangepast rijdt ik vanwege mezelf ...

floorDaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 15:35

Wauw, ik heb net je profiel gelezen, ik weet niet zo goed hoe ik dit netjes kan zeggen maar ik vind jou en vooral je verhaal bijzonder, en echt heel mooi! Wat moet jij een doorzetteingsvermogen hebben! Echt wow! Nouja dat ter zijde... Ik hoop echt dat het je gaat lukken, een wedstrijdje rijden! :D Het is je gegunt!

amj

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 15:39

Nee hoor, met bosal mag je ook starten in de L5 (het laagste niveau). In de L5 en in de L4 zijn de toegestane optomingen of met snaffle of met bosal.
Ik zou het gewoon proberen, lekker op wedstrijd. Hartstikke leuk toch!

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-09 20:45

en moet ik daarvoor lid zijn van een bepaalde vereniging? en nog van een westerniets ipv knhs? ik ben nu alleen nog maar lid van de knhs. en als ik dan lid moet zijn van een westernverenigingachtigiets... kan ik daar ook worden `gekeurd` zodat ik uitzonderingen krijg?

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-09 20:49

floorDaan schreef:
Wauw, ik heb net je profiel gelezen, ik weet niet zo goed hoe ik dit netjes kan zeggen maar ik vind jou en vooral je verhaal bijzonder, en echt heel mooi! Wat moet jij een doorzetteingsvermogen hebben! Echt wow! Nouja dat ter zijde... Ik hoop echt dat het je gaat lukken, een wedstrijdje rijden! :D Het is je gegunt!

:o dankje :) ik ga er voor en we zien wel of het gaat lukken. doe iig mijn best :) nu maar hopen dat indi dat ook gaat doen :) en dan eerst nog maar even lessen nemen denk ik;)

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 21:46

Ik kan me goed vinden in de vragen waarom dit topic naar VVDD is geplaatst.
En op zich past het topic hier goed, maar ik snap ook wel de vraaf of het terug mag naar AP en dat zal ik doen.

amj

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 21:47

Je hoeft geen lid te zijn van een vereniging maar je moet wel een startnummer aanvragen. Dat doe je via http://www.westernsport.nl en dat kost veertien euro voor een jaar geloof ik. Ook moet je dan aangeven in welk niveau je gaat beginnen. Je kunt dan kiezen tussen de L5 (zonder galop) of de L4 (met galop).
Als je wilt, kun je wel lid worden van een vereniging (WRAN) maar dat hoeft niet. Als je lid wordt, krijg je korting op je inschrijfgeld.
Ik zou zeggen, probeer het, want die wedstrijden zijn hartstikke leuk en gezellig!
Heb je al nagedacht over het onderdeel dat je wilt proberen?

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-09 08:09

wel nagedacht, nog lang niet besloten...

maar even kijken of ik het snap...
ik hoef alleen maar een startnummer aan te vragen en dan kan ik een wedstrijd gaan rijden.
kan ik dan ook die `uitzondering` krijgen van bepaalde onderdelen die voor mij evt niet mogelijk zijn? en gaat dat dan gewoon via de knhs? want als dat zo is moet ik dus wel persé lid zijn van een vereniging. dat moet voor die keuring namelijk...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 09:04

Bij de WRAN kun je gewoon starten zonder lid te zijn. Je betaalt dan alleen wel 3,50 euro extra per start. Dus je vraagt een startnummer aan via westernsport.nl en dan kun jij je westernwedstrijdje rijden, bij de WRAN.
Inschrijven doe je per onderdeel, dus je kunt gewoon zelf kijken wat je het leukste vindt om te doen.
Dit heeft dus helemaal niets met de KNHS te maken, en jouw beperkingen doen er ook helemaal niet toe voor de WRAN. Je mag in de levels 5 (beginnende beginners zonder galop) en 4 (beginnende beginners met galop) gewoon met je bosal starten, ongeacht leeftijd van het paard. In level 3 mag dat trouwens ook nog, dus zelfs als je het leuk vindt en meer wilt gaan starten, dan kun je gewoon nog een hele tijd vooruit met deze optoming.

Mocht je verdere vragen over evt een westernwedstrijdje starten hebben, dan mag je me gerust pb'en.

Mocht je toch liever voor dressuur willen gaan, dan zou je kunnen overwegen om onderling te starten op een FNRS-manege, met de F-proeven. Dan heb je ook geen officiële startkaart oid nodig.

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-09 18:09

Sonja schreef:
Mocht je toch liever voor dressuur willen gaan, dan zou je kunnen overwegen om onderling te starten op een FNRS-manege, met de F-proeven. Dan heb je ook geen officiële startkaart oid nodig.

maar wel een bit, en dat ben ik niet van plan ;) ik pb je even verder