Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Fox4u schreef:ik heb ook een quarab en heb absoluut niet bewust voor deze kruizing gekozen. ik was toen dr tijd opzoek naar een lief en betrouwbaar paard om mee buiten te rijden en hij of zij mocht niet te groot zijn. en zo kwam ik bij mijn quarab. ik ben zelf, naast buitenrijden, meer reining gericht. dit pakt hij ook leuk op.
groetjes
hij wordt al weer iets donkerder nu

Horse Sense Rosy oftewel roepnaam: Jess!

kiyarah schreef:Sammy_Jo schreef:Is een Paint x Arabier ook een Quarab??
Ik dacht dat dat alleen bij Quarter x Arabier was??
Ja hoor, ook uit Paint!
De Quarab Horse is een paard gefokt uit een Quarter Horse (AQHA) of Paint Horse (APHA) enerzijds en een Arabisch volbloed anderzijds.
Ze heet Coco en is een bay van papa Cona Beau. Op dit moment weet ik nog niet zo goed wat ik precies met haar wil gaan doen... in Juni gaan we maar eens een wedstrijd starten (i.i.g. pleasure) om te zien hoe dat gaat en dan gaan we rustig verder opbouwen. Van reiningonderdelen wordt ik erg enthousiast maar of ik écht een wedstrijdruiter ben? In elk geval is dit het leukste paard dat ik ooit heb gekend dus ik ben wel een quarab-voorstander geworden door haar. Ze is ontzettend slim, heeft het elegante uiterlijk van een arabier en de coolheid van een quarter. De perfecte combi voor mij.